• Mamsen89

Någon som kan hjälpa på traven lite?

Visste inte vart jag skulle placera tråden, jag var ute och gick vid 00.00 tiden och hörde något så fruktansvärt skrii. Jag gick då och kollade vad detta kunde vara, och där sitter en stackars igelkott fast i ett staket. Den sitter kvar där än efter att jag ringt polis som inte kan skicka ut någon att hjälpa denne av från staketet. Efter mycket tjat så fick jag gå hem och hämta en avklippartång och försöka själv, efter någon timmes försök sitter han fortfarande kvar. Jag tror att en av "Taggarna" sitter igenom skinne på något märkligt sätt. Jag vågar inte ta i igelkotten då den kryper ihop till en boll varje gång. Men jag har kommit såpass långt att jag knipsat av runt om men inte lyckats få loss den. Är det någon som vet vart man kan vända sig? Stackarn är ju inte gammal heller.. :(

• Svar på tråden Någon som kan hjälpa på traven lite?
  • AnnaErika1977

Stackars liten!

Hoppas du har fått loss den nu. Sök på viltvård i kommunen du bor om den fortfarande sitter kvar. 

• Liil

Har du fått loss den lille? Om inte tycker jag att du ringer polisen igen! Om dom fortfarande inte kan komma av någon anledning som vore lite knepigt så fråga var du ska vända dej!! Länsstyrelsen -djurskydd vet jag inte om de bara är "tam" djur eller om de även är vilda. Värt att kolla upp kanske!
    Stackars liten!!!

Svar på tråden Någon som kan hjälpa på traven lite?