• fraggelfia

Små kalsonger 86/92

Vi har en kille på 2 år som vi pottränar.
    Vi har dock ett problem. Han är en väldigt liten kille och kalsonger finns ju i minsta storlek som 86/92. Skulle behöver en storlek mindre eller väldigt små i storlek 86/92.

Vilka märken ska man satsa på som är små i storleken eller finns i mindre storlek?

• Svar på tråden Små kalsonger 86/92
  • cocos87

Vet inte om det finns det fortfarande, men det har iaf funnits trosor i strl 74/80 på ellos och om det finns trosor borde det ju finnas kalsonger

Nathalie 090607, Leo 101105
  • Jagsajudet

Jag har köpt muminkalsonger på Lindex i 86/92 till min pojke.. Han är 14 månader och dom passar honom fint iaf :)

• Pia och Elna

Vi har neutrala underkläder som funkar både som trosor och kalsonger från Kappahl märket är Newbie.

• Flickan och kråkan

De kalsonger som inte är boxervariant utan som man köper i flerpack (3 styck) på lindex är rätt små....särskilt efter tvätt och torktumling. Våra 98/104 är mindre än dem i 86/92 boxervariant. De kalsonger som har midjeresåret insytt eller vad man ska säga (i en tygkanal), är också mycket mindre i storelkarna än dem med resåren "öppen". På lindex är t.ex. muminkalsongerna sådana (som Kimpa tipsar om), liksom ett par med Bamse.

• fraggelfia

Åhléns sitter som smäcken så nu har lillkillen fått sig 8 par kallingar därifrån!

• cosinus

Lindex har som tidigare sagts rätt små kalsonger.

Men även polarns måste vara rätt små (inte boxer utan de vanliga) för vår toksmala kille som inte har 98/104 i något annat kan faktiskt ha storebros polarnkalsonger i den storleken om det kniper.

• fraggelfia

Cosinus: jo, pop funkar men tycker att de är liiiite väl dyra. Behöver ju ett helt gäng då lillkillen ska sluta med blöjor och gör en hel del olyckor. (pop 145 kr för tvåpack. Åhléns 59 kr för tvåpack)

• pysselpussar

På kappahl har jag sett i 86/92. Köpte till grabben där men det är kanske 2 år sen..

• pysselpussar

Aha läste ta lite bättre nu... Sorry!

• Zezana

Sonen som är 2½ (lång & smal) har 86/92 som är köpa på ica maxi...

Svar på tråden Små kalsonger 86/92