• Lufsan

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Trodde verkligen alla bytte varje dag. Ibland byter jag 2-3 gånger per dag om jag har flytningar, eller om jag haft sex eller något. 

Jag kan verkligen inte gå med samma trosor i mer än en dag. Då skaver dom och kliar.

Ts: har du inga flytningar alls? 

En dag i sänder.
  • Lufsan
    Ellaria skrev 2011-07-29 18:14:25 följande:
    Varje dag oftast, ibland glömmer jag för jag är inte riktigt vaken förrän nån timme efter jag vaknat.

Undrar om nån kan svara på varför det är äckligt egentligen, är det bara för att ens föräldrar sagt så? Jag förespråkar inte att gå runt med samma underkläder i veckor (som jag vet vissa killar gör...) men om man skulle råka ha på sig samma trosor i två dagar tycker jag inte är särskilt farligt.
    Det är äckligt p.g.a. flytningar. De flesta kvinnor har väl dom? Plus att man svettas med mera. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Ellaria skrev 2011-07-29 18:24:24 följande:
    Förlåt Lufsan, såg inte ditt inlägg innan jag skickade mitt. Som sagt har jag väldigt sällan flytningar och svettas inte nämnvärt förutom när det är väldigt varmt och då behöver jag ju ändå duscha, då jag såklart byter.
    Okej har man inga flytningar och inte svettas, så är det väl kanske okej att man byter varannan dag... 

Men själv skulle jag även om mina trosor såg rena ut när jag bytte byta varje dag i alla fall. Skulle tycka att det var pinsamt om t.ex. min sambo såg att jag hade samma trosor. Inte för att han skulle bry sig... Men men Tungan ute 

Jag byter linne och topp varje dag också. Det enda som är okej att ha flera dagar i sträck tycker jag är byxor och bh. Men sån e jag.  
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Anonym (MM) skrev 2011-07-29 18:30:18 följande:
    När jag duschar. En gång i veckan ungefär.
    Hur kan duscha så sällan? Speciellt nu när det är så varmt.
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Hypnotica skrev 2011-07-29 19:24:02 följande:
    Jag byter trosor varje dag men duschar gör jag normalt sätt 2 i veckan om det inte skulle vara något speciellt. Tvål på kroppen använder jag i princip aldrig, bara honung och olivolja med kaffesump.
    Haha, du skojar? vad ska det vara bra för?
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Hypnotica skrev 2011-07-29 19:45:17 följande:
    Jag är knastertorr i hyn och tvål gör bara saker än värre.

Honung är lindrar och en naturlig återfuktare. Samt att man luktar gott :)

Olivolja med kaffesump i är en asbra och billig exfolierare samt att olivoljan är superb när man är torr som jag.
    Har inte hittat något lika bra i butikerna än.
    Varför inte bara använda lactacyd tvål? Men men, ser väl inget fel i detl Skulle själv inte göra det. Vill känna mig ren, det skulle jag inte göra om jag smorde in mig med honung kaffe sump och olivoja.... 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Anonym (hej) skrev 2011-07-29 20:05:58 följande:
    Lactacyd är "döden" för mitt underliv. Finns ingen tvål som varit sämre för mig.

Däremot har ACO tvättcrème varit heeeeelt fantastiskt :).
    Men jag har absolut inte det i underlivet! Har inget alls där. Om inte intimtvål kanske. 

Jag menade eftersom att hon inte använde tvål på kroppen.  
    En dag i sänder.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)