• Kimona

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Varje dag! Ibland blir det på morgonen, ibland på kvällen det beror på.
    De gångerna jag inte bytt på 2 dar eller så har jag varit så sjuk att jag bara legat i sängen och knappt ens orkat gå upp för att gå på toaletten.

• Kimona
    Ellaria skrev 2011-07-29 18:14:25 följande:
    Varje dag oftast, ibland glömmer jag för jag är inte riktigt vaken förrän nån timme efter jag vaknat.

Undrar om nån kan svara på varför det är äckligt egentligen, är det bara för att ens föräldrar sagt så? Jag förespråkar inte att gå runt med samma underkläder i veckor (som jag vet vissa killar gör...) men om man skulle råka ha på sig samma trosor i två dagar tycker jag inte är särskilt farligt.
    Vissa har väldigt mycket flytningar och då är det äckligt. Jag har det och skulle aldrig kunna gå 2-3 dagar utan att byta
  • Kimona
    Anonym (barajag) skrev 2011-07-29 19:13:41 följande:
    En liten undran bara: ni som använder samma i 2 och tom 3 dagar - har ni ingen pojkvän o tycker han de e ok isf? fräscht? byter han oxå kalsonger 2-3ggr i veckan? Duschar ni lika sällan? eller om ni duschat varje dag, drar ni åter på dom använda då? Du som duschar en gång i veckan - skämtar du??? eller finns de såna människor? Om jag inte duschat en dag hoppas jag typ att jag inte ska träffa nå bekanta som ja måste krama om, haha....för jag tänker att man doftar inte fräscht. Är ju ett sunt tecken om man kramar om nån som luktar tvål o vatten...verkligen konstigt att vissa (vuxna friska) kvinnor är dåliga på att sköta sin hygien....
    Fast man behöver ju inte duscha varje dag för att vara ren och fräsch. Jag duschar varannan - var tredje dag beroende på väder och vind
  • Kimona
    Anonym (Fräsch) skrev 2011-07-29 19:34:22 följande:
    Eftersom jag duschar varje morgon (!!!) så tar jag ju självklart på mig ren underkläder varje morgon. Dessutom använder jag trosskydd, hur kan man inte göra det? Flytningarna missfärgar ju trosorna, det är lättare att byta skyddet än trosorna om det behövs under dagen.
    Muffen andas ju inte om man konstant har trosskydd
  • Kimona

Är det inte väldigt mycket dyrare att använda trosskydd dagligen (dessutom) än att slänga och köpa nya trosor några gånger per år?

• Kimona
    Anonym skrev 2011-07-29 23:20:51 följande:
    Trodde i min enfald att man "kladda ner" lika mkt på natten som på dagen oavsett om det gäller lakan eller trosor eller va man nu har på sig! Att folk sen föreställer sig att det är några jävla fontän flytningar det kan jag ju inte riktigt hjälpa utan jag tänkte väl mer att samma mängd som hamnar i trosan på dagen hamnar på lakanet på natten!
    Fast på dagen är man oftast upprätt och tyngdkraften gör sitt. Man ligger ner när man sover och då lär det inte hamna på lakanet, om man inte har väldigt rinniga flytningar vill säga...
  • Kimona
    ShutUp skrev 2011-07-30 00:29:34 följande:
    Precis! Använder oftast bara plagg 1-2 dagar..
    ojj... och jag som använder mina jeans i flera dagar (ibland kanske två veckor om de inte är smutsiga)
    Leggins använder jag säkert en vecka och tröjor beroende på hur mycket jag svettats.
    Byter du BH så ofta också?
    Då skulle man ju behöva ha väldigt många
  • Kimona
    Anonym skrev 2011-07-30 09:03:31 följande:
    Varje dag!!! något annat vore jäkligt ofräscht.

Kan ju lägga till att en dusch om dagen är på sin plats också,förstår inte varför man vill hoppa över den om man inte har stora problem med torr hud eller liknande.
    Varför ska man duscha om man ändå är fräsch?
    Är man svettig under armarna tvättar man sig under armarna. Har man mycket äckel mellan bena tvättar man sig mellan bena.
    Jag luktar varken smuts eller svett och duschar lika ofta som jag tvättar håret, dvs 3 gånger i veckan
  • Kimona
    Misery skrev 2011-07-30 09:37:19 följande:
    Även om man använder toapapper och torkar bort kiss och bajs så lär det väl ändå komma nå dropp i trosan. Usch och fy för att inte byta varje dag. Och under mensen. Varför inte liksom. Är ni rädda för att tvätta lr?
    Jag har lärt mig av min mamma att när man har mens har man samma trosor hela mensen om det nu inte läcker, av den enkla anledning att det inte hamnar något i trosorna när man har skydd.
  • Kimona
    Anonym (pensionär) skrev 2011-07-30 11:14:49 följande:
    Kan man svettas i trosorna?     Flytningar  slipper jag också.  Byter nog trosor lite oftare än du -  dock inte varje dag som tidigare i livet,  när jag jämt hade folk omkring mig.
    Jajamänsan, klart man kan svettas i trosorna. De absorberar ju fukt från ljumskarna också
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)