Inlägg från: bad gyal |Visa alla inlägg
  • bad gyal

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

von Brev skrev 2011-07-30 00:15:22 följande:
    Jag tillhör dem som byter trosor varje dag, oavsett mens eller ej. Men hur kan du säga att trosorna är smutsiga om man använt skydd?? Visst, det kan ju finnas kroppssvett men smutsiga är de ju inte?
    Mens läcker ut på trosorna lite titt som tätt. Man kanske även använder tampong.. Gör inte du det?

Det borde vara en fråga, om du använder tampong eller binda då du har mens. Jag använder tamponger på dagarna och bindor på nätterna... Det borde väl dom flesta göra. Det luktar ju äckligt med någon som har binda...
  • bad gyal
    Anonym (överdrivet) skrev 2011-07-30 01:20:54 följande:
    Ni som tror att man bör duscha varje dag bör lyssna på sveriges radios program smuts (sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...).
    Man är inte oren om man inte duschar varje dag. Tycker synd om alla som tror att det är så. Jag duschar varannan till var tredje dag. Men givetvis tar jag en dusch om det behövs, man känner väl om man luktar bra eller inte! Trosor byter jag varannan dag eller vid dusch. Tycker folk ska tänka efter innan de påstår att saker och ting är äckligt. Börjar man lukta efter en dag får man väl ta och duscha och kan man gå flera dagar utan att lukta illa är väl det bra.
    Jag duschar kanske varannan eller var tredje dag. Ibland varje dag. Det beror ju på om man är smutsig. Men jag tvättar mig under armarna varje dag, och underlivet, varjefall med vatten.

Men trosor byter jag varje dag.. Luktar inte era trosor om ni inte byter dom?
  • bad gyal
    Ellaria skrev 2011-07-30 22:00:17 följande:
    Finns absolut ingen anledning till det om jag inte har svettats eller är smutsig. Duschar man varje dag torkar man ut huden och slösar massor med vatten.
    True
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)