Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

E3mz skrev 2011-07-30 10:57:08 följande:
    Ofta man byter varje dag.. då hamnar ju alla i tvätten då finns det ju inga kvar :S
    Varje dag e överdrivet tkr jag. Att duscha varje dag är också överdrivet. Isf varannan dag eller var 3 dag
    Överdrivet att duscha och byta trosor varje dag!? Skaffa en tvål så kan du tvätta upp dom så har du rena.
    Börjar förstå varför männen tycker vissa tjejer är avtändande. Vem vill slicka en tjej som duschar var 3:e dag?

Jag duschar och byter varje dag.
  • Anonym (Hmmm)
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-30 15:46:42 följande:
    Men Sverige är ju inte direkt känt för att sköta underlivshygien så bra.
    Håller med om det. Och känt; på vilket sätt? Genom att inte alla har bidé?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym skrev 2011-07-30 16:52:35 följande:
    Tänk på att ni sprider e-kolibakterier på offentiga toaletter o dyl.Kräks
    Det är därför jag aldrig använder offentliga toaletter. Om jag absolut är tvungen spritar jag av sittringen och lägger flera lager med toalettpapper eller pappershanddukar på den innan jag sätter mig.
    Har alltid en flaska sprit i väskan. Kan rekommenderas varmt.
  • Anonym (Hmmm)
    lille Birger skrev 2011-07-31 12:33:59 följande:
     Man behöver inte byta trosor stup i kvarten om man inte har så mycket:

Svett Flytningar Gaser från rumpan Saker som kommer in i trosan utifrån, t ex insekter eller keso-kladdiga fingrar från sambon

i trosan.
    För mig är det en självklarhet att sätta på mig rena trosor varje morgon efter duschen och om jag duschar fler gånger under dagen, speciellt i den här värmen vi har numera på somrarna. Skulle aldrig sätta på mig gårdagens trosor hur rena dom än råkar vara. Det hör till vanlig normal hygien!!
    Det har väl ingen betydelse om man har flytningar eller inte, man byter trosor varje dag helt enkelt.
    Hur svårt kan det va?
  • Anonym (Hmmm)

Tvättar trosor, strumpor och handdukar tillsammans i 90 grader.
    T-shirts, skjortor, blusar tillsammans i 90 grader.
    Jeans, färgade tröjor m m i 60 grader.

Allt blir så rent och fräscht  Mmmmmmm.

Blir ju inte rent i 40 grader  Det är ju fintvätt enligt maskinen  Hmmmmm

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Jo) skrev 2011-08-01 21:48:51 följande:
    Är det inte skillnad på maskiner man köper och har hemma och de man har i tvättstugan när man bor i hyreslägenhet? Jag tycker nämligen att det går utmärkt att tvätta min tvätt i 40 grader det blir visst rent.
    Jo kanske det, vet inte det. Men i våra maskiner i tvättstugan (hyreshus) har det alltid gått att tvätta i allt mellan
    30 - 90 grader.
    Visste däremot inte att maskiner är/kan vara inställda på 40 grader? Går det inte att tvätta i andra temperaturer?
  • Anonym (Hmmm)
    Fraajdaa skrev 2011-08-02 22:40:27 följande:
    På tangentbordet fanns bakterier av: Bajs, sperma, mögel.. ahh you name it..
    Jag har ingen sperma på mitt tangetbord Gråter 
  • Anonym (Hmmm)

Om man nu inte tvättar underlivet eller duschar varje dag får det stå för er. Men vad jag inte fattar är hur man kan låta bli att hålla sin stjärt ren? Alla går väl på toa 1 gång om dygnet och allt går inte bort bara för man torkat sig.
    Att gå omkring med bajsrester i rumpan i 2-3 dar går över mitt förstånd. Behövs ingen starkt parfymerad tvål för att tvätta underlivet men för att rumpan ska bli ren krävs det både vatten och tvål.

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)