Dreams Never Ends skrev 2011-07-30 16:07:57 följande:
Medveten om att e-koliebakterier inte syns? Jag tvålar in röven efter jag skitit men ändå byter jag trosor varje dag.
Jag har ALDRIG haft en urinvägsinfektion, svampinfektion eller andra problem med mitt underliv och ja, jag är medveten om att e-coliebakterier inte syns. Naturligtvis!
Jag skriver att jag byter varje dag i de flesta fall men ibland mer sällan. T.ex som när jag var på semester senast och sysslade med bergsklättring och jag befann mig i en iskall och relativt syrefattig miljö. Kändes inte som högsta prio att byta underbyxor då kan jag säga. Men det finns alltid folk som du, som alltid vet allt och vet det bäst och av den anledningen tar första bästa tillfälle att trycka till någon när de svarar på en fråga.
Du vet väl att ett av problemen idag är att vi tvättar och tvålar alldeles för mycket och därmed tar död på våra friska bakterier?
Du kanske också vet du kan räkna med att det finns ett 50-tal olika bakterier,
b.la. e-coli i ett fat med jordnötter på en fest med 20 personer? Äter du ändå?
Sverige är nog inte känt för att inte vara renliga som någon påstod, snarare tvärtom. I flera länder är det snarare regel än undantag att locka män med kvinnliga/sensuella/naturliga dofter och inte lukta sterilt eller alldeles för kliniskt/ parfymerat. Ren ska man vara, men ibland går det till överdrift med intimtvålar, intimparfymer och andra märkliga produkter.
Jag har aldrig varit med om att någon har tyckt att jag doftar otrevligt, utan alla mina pojkvänner har mer än gärna placerat sina ansikten mellan mina ben och stannar gärna där.
Sedan har jag själv upptäckt att somliga människor doftar mer angeläget än andra, därav kanske man behöver tvätta, skrubba och skölja olika mycket. Man doftar olika helt enkelt.