Inlägg från: Anonym (MP) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MP)

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Oftast varje dag, men ibland mer sällan. Jag har inga flytningar eller liknande så mina trosor är som nytvättade efter två dagar också. Luktar inte illa och är inte alls kladdiga.

Jag skulle nog byta oftare om jag hade problem som flytningar, inkontinens eller annat. Jag tvättar snippan varje dag med parfymfri tvål och vatten och tvättar alltid rumpan efter jag har varit på toan - med våtservett.

• Anonym (MP)
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-30 16:07:57 följande:
    Medveten om att e-koliebakterier inte syns? Jag tvålar in röven efter jag skitit men ändå byter jag trosor varje dag.
    Jag har ALDRIG haft en urinvägsinfektion, svampinfektion eller andra problem med mitt underliv och ja, jag är medveten om att e-coliebakterier inte syns. Naturligtvis! 

Jag skriver att jag byter varje dag i de flesta fall men ibland mer sällan. T.ex som när jag var på semester senast och sysslade med bergsklättring och jag befann mig i en iskall och relativt syrefattig miljö. Kändes inte som högsta prio att byta underbyxor då kan jag säga. Men det finns alltid folk som du, som alltid vet allt och vet det bäst och av den anledningen tar första bästa tillfälle att trycka till någon när de svarar på en fråga. 

Du vet väl att ett av problemen idag är att vi tvättar och tvålar alldeles för mycket och därmed tar död på våra friska bakterier?

Du kanske också vet du kan räkna med att det finns ett 50-tal olika bakterier, b.la. e-coli i ett fat med jordnötter på en fest med 20 personer? Äter du ändå?

Sverige är nog inte känt för att inte vara renliga som någon påstod, snarare tvärtom. I flera länder är det snarare regel än undantag att locka män med kvinnliga/sensuella/naturliga dofter och inte lukta sterilt eller alldeles för kliniskt/ parfymerat. Ren ska man vara, men ibland går det till överdrift med intimtvålar, intimparfymer och andra märkliga produkter.

Jag har aldrig varit med om att någon har tyckt att jag doftar otrevligt, utan alla mina pojkvänner har mer än gärna placerat sina ansikten mellan mina ben och stannar gärna där. Skrattande

Sedan har jag själv upptäckt att somliga människor doftar mer angeläget än andra, därav kanske man behöver tvätta, skrubba och skölja olika mycket. Man doftar olika helt enkelt.

• Anonym (MP)
    Anonym skrev 2011-07-30 16:52:35 följande:
    Byter trosor och duschar varje dag.
    Klart det luktar annars! Ni blundar bara för det och blir så hemmablinda ni som inte byter på 3 dagar.
    När jag blev tillsammans med min pojkvän tyckte han att jag var fräsch därnere. Innan hade han tydligen varit tillsammans med en annan tjej som tydligen hade svårt att hålla sig ren därnere, så i början vågade han aldrig sig ner dit, men när han väl gjorde det på mig blev han glatt överraskad :) Kan tänka mig att det luktar hemskt fränt och surt blandat med rumplukt därnere annars USCH OCH FY!! Att tvätta sig är att rekomendera. Tänk på att ni sprider e-kolibakterier på offentiga toaletter o dyl.Kräks
    Förlåt? Men e-colibakterier finns i avföring. Folk bajsar normalt sett på toaletter och det är i avföringen du hittar e-coli.

De hoppar inte från en toalettstol in i din kropp i alla fall. Om du inte sitter på toalettringen på ett ytterst olämpligt sätt.

• Anonym (MP)
    mammasälskling skrev 2011-07-30 18:19:04 följande:
    alla har flytningar, annarfs mår inte muffen bra!
    det är normalt att ha flytningar det är inte normalt att dom luktar illa!
    Jag har inga flytningar, aldrig som kommer ut i alla fall. Jag väntar mitt tredje barn för tillfället och har inga flytningar nu heller. 

Min muff mår prima. Den är frisk, fuktig och utan obalans. Jag tvättar henne med varmt vatten, oparfymerad tvål när jag har mens och smörjer sedan in henne med mandelolja - varje dag. Fungerar utmärkt!

Börjar undra om min vegankost kanske bidrar en del. Det sägs att mycket socker och raffinerad mat ger obalans i underlivet. 

Man kanske kan ha flytningar UTAN att det märks utanför muffen? Eller så är det något fel på min helt enkelt. SkämsTog på mig rena trosor i morse och det finns inte ett spår av någonting i dessa.
  • Anonym (MP)
    Anonym skrev 2011-07-30 19:34:00 följande:
    Jag använder inte trosor.  {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (MP)
    Anonym skrev 2011-07-30 18:16:05 följande:

Hahaha nä skulle vara orealistiskt om de "hoppade" in. Men visst samlas det e-kolibakterier runt analöppningen när man varit på toa och gjort nr 2 även om man torkat sig med papper. Det kan väl alla räkna ut, kanske blir något mindre om man tvättar sig regelbundet. I en undersökning för ett tag sedan gjorde man en odling på ett toalettpapper från en offentlig toalett och hittade lika många bakterier på toalettpappret som det finns runt en analöppning Förvånad snacka om härd. Det är klart att det blir mer ansamling av att inte tvätta sig.....men alla gör ju som dom vill. Sverige är trots allt ett fritt land.

Japp, av den anledningen tar jag våtservetten till hjälp. Intressant att de fanns på toapappret och riktigt äckligt. Rynkar på näsanSka man ta med eget då?
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)