Inlägg från: Anonym (12345) |Visa alla inlägg
  • Anonym (12345)

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ca en gång i veckan, är fräsch ändå. Förstår inte hur folk kan slösa med att byta en gång om dagen faktiskt. Är ni så ofräscha eller whats the deal? Kommer det ut så mycket klägg ur era underliv verkligen? Kanske ska kolla upp det? Kanske är svamp eller nån annan infektion? *bryr sig om*

• Anonym (12345)
    Anonym skrev 2011-07-30 20:36:33 följande:
    varje dag såklart. och jag har inte svamp eller någon infektion. dock har jag mycket flytningar och har alltid haft det, det är så för en del. min 3-åring får också lära sig att trosor bytar man varje dag
    Men har du kollat så att det inte är nån infektion eller så? Eller är det så olika på tjejer? Att en del har mer grejer som kommer ut eller så?
  • Anonym (12345)
    T e s s skrev 2011-07-30 20:38:59 följande:
    Ca 1-2 ggr om dagen då jag tränar i stort sett varje dag! Säkert ganska onödigt ibland men det är av ren vana o det är ju aldrig gott att dra på sig svettiga trosor igenFlört!Nej, jag har inte problem med flytningar men tycker det är gott att ta på sig rent efter en ren o fräch dusch! Kyss
    JO men inte duschar man varenda dag eller? Slöseri anser jag.. Men sen verkar jag ha tur som inte svettas och har en massa klabb mellan benen etc..
  • Anonym (12345)
    Kimona skrev 2011-07-30 20:53:16 följande:
    Vadå slösa?
    Menar du att det inte hamnar något alls i dina trosor förrän efter en vecka??
    Då kanske DU ska ta och kolla upp om det är något fel
    Det är inget fel på mig, har väl tur antar jag.. Nej, det är inget konstigt i mina trosor ens efter en vecka, luktar inte illa heller, och har inte fått några complains från mina pojkvänner/flickvänner heller. De har alltid gillar mina dofter och smaker så att säga.
  • Anonym (12345)
    Kimona skrev 2011-07-30 20:59:56 följande:
    Då är väl du lyckligt lottad
    I guess.
  • Anonym (12345)
    happy 78 skrev 2011-07-30 21:03:12 följande:
    varje dag så klart! tjejer behöver det!
    Inte alla ...
  • Anonym (12345)
    skåningentösen skrev 2011-07-30 21:33:23 följande:
    Amen seriöst! Fy fan vad äckligt. Klart man byter till rena trosor varje dag och duschar varje dag innan man går hemmifrån! Om inte för att det behövs så för att man luktar gott, det är skönt och för att man mår bra av det. Jag svettas inte heller eller luktar men jag gillar att lukta tvål, parfym och nytvättat. Skulle aldrig gå och lägga mig i samma säng som en man som inte duschat och tvättat sig. Örk, vad äckligt!

Vad är det med folk??? 
    Vad är det som är äckligt om det inte är något som ÄR äckligt där nere liksom? Relax a little...
  • Anonym (12345)
    Anonym skrev 2011-07-30 21:48:02 följande:
    ja efter förlossning, 100 gynbesök mm hade jag nog vetat om det var en infektion. tvärtemot så säger de att jag har väldigt friska flytningar haha
    Åh najs med friska flytningar liksom.. Låter ju hur läckert som helst.
  • Anonym (12345)
    Anonym skrev 2011-07-30 21:53:10 följande:
    eller hu haha. men positivt är det har helt enkelt mkt flytningar utan att det är nått fel
    Ja men det är ju bra, då är man olika alltså. Har inte riktigt reflekterat över det här med vad som är vanligt med att läcka ut så att säga. Därav mina frågor och funderingar.
  • Anonym (12345)
    WhiteAngels skrev 2011-07-30 21:52:15 följande:
    Minst två ggr per dag
    Wow vad mycket underkläderstvätt ni måste ha! Gör ni annat än att tvätta undies?
  • Anonym (12345)
    Anonym (Labolina) skrev 2011-07-30 21:54:51 följande:
    Den här tråden får mig att kräkas.
    Oj då, bäst att du skyndar vidare då. att kräkas är ju inge vidare... Hoppas att du kryar på dig snart vännen, kram kram.
  • Anonym (12345)
    FasterK skrev 2011-07-30 21:56:21 följande:
    Byter varje till var tredje dag. Det beror på hur smutsiga/svettiga de är. ...och nej, jag är inte det minsta äcklig eller ohygienisk. Har inte mycket flytningar.
    Tummen upp! Fler som inte behöver tvätta undies vareviga dag..
  • Anonym (12345)
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-30 23:08:03 följande:
    Alltså vafan spelar det för roll om det inte är kladd i trosorna? Mina trosor är alltid synligt rena oftast ibland lite flytningar men jag byter varje dag ändå. Hört talas om osynliga bakterier tjejer? :S
    Osynliga bakterier finns överallt och jag är nog mer rädd för andras bakterier än mina egna som allt som oftast tillhör den normala bakterifloran.
  • Anonym (12345)

Jag ÄR ren och fräsch om jag duschar och byter undies en gång i veckan. Den enda gången mitt underliv protesterat är då jag duschat och tvättat oftare, då fick jag svamp. Min gynekolog sa till mig att underlivet fick en felaktig miljö, att de flesta kvinnor tvättar sig för ofta snarare än för sällan... Sålänge man känner sig fräsch så är man ju det. Man bör inte tvätta sig flera ggr per dag sa de på gyn, om det inte är så att man sexat eller så.

• Anonym (12345)
    Anonym (Trosan) skrev 2011-07-31 12:45:52 följande:
    Vid mens så har jag trosorna i 2 dagar om man inte har blött igenom (använder bindor)

Annars byter jag varje dag!
    Duschar du mer sällan då när du har mens? Eller känner du dig extra fräsch under mensen? Annars förstår jag inte hur du tänker där.
  • Anonym (12345)

Så jäkla knäppt att liksom mena på att det är "ofräscht" om man inte tvättar sig oftare! Skrikandes Inte vårt fel att NI har en massa äckliga flytningar att dras med, som gör att NI känner ER ofräscha!
    Jag är INTE ofräsch, jag har turen att inte ha en massa sekret som flyter ut i tid och otid!

• Anonym (12345)
    Fraajdaa skrev 2011-07-31 14:26:32 följande:
    det har väl ingenting med flytningar att göra.. trosor är sä näre ens privata hela tiden. och man gör ju en hel del under en hel dag. det kan ju bli bakterier i din m*tt vilket kan ge dig urinvägsinfektion eller dylikt. Plus att använder du trosor en längre tid så tror inte jag att inge vill ha spontan sex direkt med den gamla trosan på!
    Ingen, absolut INGEN partner jag haft har klagat på mig eller min hygien. Snarare tvärtom! Förvånad
  • Anonym (12345)

Herregud vilket trams! Alla gör vi olika och det är inget rätt eller fel i det, verkar som en del vill trycka till eller verka bättre hur de än gör här...? Vad är det för sätt?
    Det är så mobbing går till i skolorna/arbetsplatser, man grupperar sig och ryggdunkar varandra och får sig själva att framstå som det enda rätta. Lägg ner tjejer, var lite trevliga och respektfulla istället för att kalla varandra för äckliga etc...

En del har andra rutiner, live with it, deal with it och respektera att det fungerar för dem! Helt onödigt att kalla dem (oss) för äckel. Vi VET ju att vi INTE är äckligare för att vi väljer att tvaga oss i nedre regionerna lite mer sällan än flertalet andra. För OSS funkar det bättre uppenbarligen.

Jag kan inte tvätta mig där nere för ofta, då får jag infektioner och svamp DIREKT! Kan knappt tvätta mig med vatten öht, använder enbart oljor och annat skonsamt.

Säger inte att ni är knäppa för att ni navänder diverse tvålar och skit som kan förstöra normalfloran nåt fruktanvärt i underlivet. Eller hur?
    -Nej, så lägg av att tracka ner på oss som inte tvättar oss hysteriskt då!

*Irriterad nu*

• Anonym (12345)

Varför ska man inte ta duschatrålen å spola in och rengöra uppe i slidan? Alltså in i hålet så att det spolas rent menar jag? Skulle det vara farligt på nåt sätt? Trodde jag alla gjorde....? Hur får ni annars ut typ sperma å annat klägg?

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)