Inlägg från: Anonym (Usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (usch)

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Anonym (MM) skrev 2011-07-29 18:30:18 följande:
    När jag duschar. En gång i veckan ungefär.
    Kräks
  • Anonym (usch)
    Anonym (Va?) skrev 2011-07-30 18:49:36 följande:
    Är ts kvinna?

Med flytningar och grejer är det ju skitäckligt att inte byta varje dag?

Jag byter minst varje dag, och minst två ggr om dagen som gravid. Det behövs.
    Ts, bör ju vara kvinna eftersom hon har trosor... (Hur många män har det?)
  • Anonym (usch)
    Anonym skrev 2011-07-30 19:34:00 följande:
    Jag använder inte trosor.  {#emotions_dlg.djavulsk}
    Är du man eller vill du bara ha rumpan bar?
  • Anonym (Usch)

Jag byter varje dag. Har trosskydd som jag byter flera ggr varje dag. Tvättar trosor i minst 60 C.

Ni som inte byter varje dag. Har ni inte lärt er att man ska tvätta sig i underlivet varje dag, byta trosor varje dag samt tvätta underkläder i 60 C därför att det blir inte rent annars.  

• Anonym (Usch)
    Anonym (???) skrev 2011-07-31 11:50:30 följande:
    Måste du alltid ha trosskydd då?

Jag byter varje dag. Precis som jag byter strumpor varje dag...=)
    Tycker det är fräschast så. Även om det inte syns så finns det alltid spår av urin i trosan. Tycker inte det känns fräscht att springa omkring med det under flera timmar.
  • Anonym (Usch)
    Misery skrev 2011-07-31 11:56:41 följande:
    Varför ska man använda samma trosor hela mensen om man inte gö det annars?
    Eller hur! Larvigt. Måste bero på att de vill spara på tvätten :P
  • Anonym (Usch)
    Anonym skrev 2011-07-31 11:57:28 följande:
    Det där med 60 grader är ju verkligen bullshit. Många trosor kan man inte tvätta i 60 grader eftersom materialet inte tål det. Hur skitiga hinner ett par trosor bli på en dag egentligen? Har man flytningar så sätter man i trosskydd liksom.
    Inga bakterier går bort under 60 C. Om du vill gå med äckliga trosor så gör det.
  • Anonym (Usch)
    Fraajdaa skrev 2011-07-31 14:26:32 följande:
    det har väl ingenting med flytningar att göra.. trosor är sä näre ens privata hela tiden. och man gör ju en hel del under en hel dag. det kan ju bli bakterier i din m*tt vilket kan ge dig urinvägsinfektion eller dylikt. Plus att använder du trosor en längre tid så tror inte jag att inge vill ha spontan sex direkt med den gamla trosan på!
  • Anonym (Usch)
    Anonym skrev 2011-07-31 13:43:22 följande:
    mina underkläder är aldrig äckliga. du kanske luktar rutten fisk mellan benen men det gör inte jag. Om du är rädd för dina egna bakterier så är det läskigt.
    Du kanske lär dig ngt när du får urinvägsinfektion och förstår var det kommer ifrån.
  • Anonym (Usch)
    Pstavsbarn skrev 2011-07-31 17:15:16 följande:
    Trodde alla tvättade underkläder på 60 grader?!?! Tydligen inte. Själv köper billiga underkläder på Hm och lindex och blir inte ett dugg ledsen om dom skulle råka gå sönder i tvätten.. Inte konstigt man träffar på så mycket folk som luktar illa, blääääähää vad ofrächa människor det finns.
    Håller med. Tror inte mina ögon när jag läser allt äckligt som skrivs här. Självklart tvättar man i 60 grader. Det blir inte rent annars.
  • Anonym (Usch)
    Anonym skrev 2011-07-31 19:26:44 följande:
    Inte för att uppröra dig, men det finns många som inte duschar en gång om dagen heller. Men jag antar att du tycker att såna människor utan undantag är jätteäckliga?
    Men har du inte lärt dig att även om man inte duschar varje dag så tvättar du underlivet varje dag OCH byter trosor OCH tvättar dem i minst 60 C.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Jo) skrev 2011-07-31 19:47:35 följande:
    Jag förstår inte heller någonting....jag lärde mig att man byter varje dag som 3 åring typ..

Samma här och det var inget snack om saken. Så var det bara. Tydligen finns det några som aldrig har lärt sig det.
  • Anonym (Usch)
    Kimona skrev 2011-07-31 20:02:37 följande:
    Jahopp? Jag har alltid tvättat allt i 40 grader och har aldrig fått problem p.g.a det
    Har du otur kan du få det. Därför att bakterierna ligger kvar. 60 C gäller för trosor, strumpor, lakan, handdukar.
  • Anonym (Usch)
    sirisdotter skrev 2011-07-31 18:02:10 följande:
    Trosor på tvättlina vill inte ordföranden i vår bostadsrättsförening se...   Så här är det förbjudet att hänga tvätt ute -  och föreningens elräkningar är därefter!
    Är det sant? Det var det löjligaste jag hört. Kan man verkligen förbjuda det i en förening
  • Anonym (Usch)
    Kimona skrev 2011-07-31 21:31:00 följande:
    Kanske det, men nu gör morsan likadant och hon är 51 och har heller aldrig haft problem av det..
    Precis det här lär man sig oftast av sin mamma. Ska vi gå långt tillbaka dvs när folk började använda underkläder så kokades dem och det är långt över 60 C.

Jag har lärt mig att minst 60 C och det har jag lärt mig av min mamma och hon av sin mamma. Samma sak har vi lärt oss i generationer att man byter trosor varje dag samt tvättar sig i underlivet varje dag. 
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)