Inlägg från: Anonym (pensionär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pensionär)

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Anonym skrev 2011-07-30 11:07:50 följande:
    Ungefär varannan dag, och alltid när jag duschat.

Jag har inga flytningar och brukar inte svettas. 
    Kan man svettas i trosorna?     Flytningar  slipper jag också.  Byter nog trosor lite oftare än du -  dock inte varje dag som tidigare i livet,  när jag jämt hade folk omkring mig.
  • Anonym (pensionär)
    Anonym skrev 2011-07-30 11:28:20 följande:
    Jag är inte mycke för att hålla på att duscha o byta kläder hela tiden.
    Tror jag byter ett par ggr/månaden.Oftast byter jag då jag inte kommer ihåg när jag bytte senast.Använder trosskydd,men skulle de bli någon fläck av nått slag,så vänder jag bara trosan ut o in.
    Det händer att jag vänder trosorna ut och in om jag planerat att mest vara hemikring hela dagen.    Trots att jag sällan använder trosskydd  (på resor sparar trosskydd packning).
  • Anonym (pensionär)
    Anonym (va?!) skrev 2011-07-30 11:47:52 följande:
    varje dag såklart. ibland två gånger, för alltid på morgonen och sen om jag tränar o duschar så tar jag ju nya igen. trosor tar ju ingen pålats i tvättmaskin så de är väl bara byta/tvätta/hänga? inte sparar man på det? trosskydd är nog inte så bra, byter hellre trosor oftare.
    Kläder nöts i tvättmaskin och torktumlare och man måste investera i nya....
  • Anonym (pensionär)
    ÄlskarMina skrev 2011-07-30 13:22:44 följande:
    Varje morgon och om jag duschar på kvällen byter jag då med
    Sover ni i trosor?
  • Anonym (pensionär)
    Kimona skrev 2011-07-30 20:36:26 följande:
    Jag har lärt mig av min mamma att när man har mens har man samma trosor hela mensen om det nu inte läcker, av den enkla anledning att det inte hamnar något i trosorna när man har skydd.
    Fungerar det?   Som jag minns det läckte bindorna OFTA...     Kankse kopparspiralens fel?
  • Anonym (pensionär)
    roflmao skrev 2011-07-30 23:16:42 följande:
    Herregud vad folk verkar ha mycket flytningar? Jag byter trosor när jag känner för det. Ibland varje dag, ibland mer sällan. Jag går troslös hemma och sover naken så om jag bara har haft ett par på mig i ett par timmar när jag varit och handlat använder jag samma nästa dag. Mina använda trosor luktar ändå aldrig illa när jag lägger dem i tvätten. Kanske beror det på att mitt underliv är i balans då jag inte skrubbar det med tvål och vatten flera gånger om dagen? Gör man det det får man riklig och illaluktande flytningar. Jag luktar gott. Kvinna.
    Och ett litet tips till er som har luktbesvär: använd inte string. Det gör saken värre. 
  • Anonym (pensionär)
    Kimona skrev 2011-07-30 23:40:42 följande:
    Min kropp är van att inte duscha varje dag då jag inte FICK det när vi bodde i hus och vattnet var dyrt. Skulle jag börja göra det nu skulle min hud torka ut och jag skulle få ännu mer problem med acne på kroppen
    Fick inte heller duscha särskilt ofta förrän jag flyttade till lägenhet i 20-årsåldern.   Sedan dess duschar jag gärna dagligen -  min hud protesterar inte.   Så dyrt varmvatten är knappast hela förklaringen till torr hud...
  • Anonym (pensionär)
    Kimona skrev 2011-07-30 23:43:24 följande:
    Nu har jag inte haft mens på 5 år p.g.a minipiller, men jag hade tampong som jag bytte varannan/var tredje timme och det läckte aldrig. På nätterna hade jag nattbinda och de är ju så stora att ingenting kan rinna utanför, så ja, det funkade för mig :)
    SÅ  stora nattbindor fanns aldrig där jag bodde....
  • Anonym (pensionär)
    Anonym skrev 2011-07-31 01:11:18 följande:
    Minst en gång om dagen.. Har väl hänt ibland att det gått 1 ½ dygn mellan oxå såklart.. Men pga flytningar och svett byter jag varje dag. Sover utan och då kan jag verkligen inte sätta på mig samma som jag hade dagen innan.. Då har dom ju blivit stela av flytningar

Även min sambo byter kalsonger varje dag :) 

Vilket man inte kan säga att ett av mina ex gjorde.. där fick jag tjata om ca varannan vecka om att han skulle ta en dusch och byta kläder (han trodde det räckte med att tvätta sig under armarna USCH!!)
    "stela av flytningar"   -   har du sökt för det?
  • Anonym (pensionär)
    Glitter2 skrev 2011-07-31 01:26:11 följande:
    Minst en gång om dagen såklart! Fick vi lära oss både på hemkunskapen och biologin i skolan
    Är det i skolan man numera   lär sig att byta  flera gånger om dagen!?
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)