Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Varje dag. Allt annat är ju äckligt. Man blir ju svettig, flytningar, urin och f*n och hans moster därnere. Luktar ju skunk efter en dag. Duscha är ju också ett måste.

• Trynträ
    Anonym (Fräsch) skrev 2011-07-29 19:34:22 följande:
    Eftersom jag duschar varje morgon (!!!) så tar jag ju självklart på mig ren underkläder varje morgon. Dessutom använder jag trosskydd, hur kan man inte göra det? Flytningarna missfärgar ju trosorna, det är lättare att byta skyddet än trosorna om det behövs under dagen.
    Har hört att man inte ska använda trosskydd varje dag för att det blir för tätt och man lättare får svamp. Vet dock inte om det stämmer.
  • Trynträ
    E3mz skrev 2011-07-30 10:57:08 följande:
    Ofta man byter varje dag.. då hamnar ju alla i tvätten då finns det ju inga kvar :S
    Varje dag e överdrivet tkr jag. Att duscha varje dag är också överdrivet. Isf varannan dag eller var 3 dag
    Beror ju på hur många man har och hur ofta man tvättar.
  • Trynträ
    Anonym (pensionär) skrev 2011-07-30 11:14:49 följande:
    Kan man svettas i trosorna?     Flytningar  slipper jag också.  Byter nog trosor lite oftare än du -  dock inte varje dag som tidigare i livet,  när jag jämt hade folk omkring mig.
    Man har väl svettkörtlar mellan benen likväl som på andra delar av kroppen. Har dina trosor aldrig blivit svettiga när du t.ex tränar? Man blir ju t o m svettig i hårbotten. Trots det så tvättar folk inte håret när de tränat vilket jag finner rätt otroligt. Hur fräscht är det på en skala att inte blöta håret efter ett spinningpass liksom.
  • Trynträ
    Anonym (pensionär) skrev 2011-07-30 11:51:42 följande:
    Kläder nöts i tvättmaskin och torktumlare och man måste investera i nya....
    Oj va dyrt. Själv har jag haft trosor som säkert hållt i minst tio år. Å då var de inte dyra heller.
  • Trynträ
    Anonym (hit) skrev 2011-07-30 15:33:42 följande:
    jag fattar inte varför i Sverige inte finns bidet. Det är hur bekvämt som helst när man t. ex. har mens o behöver tvätta där nere fl ggr om dan. Hatar att man ska hela tiden hoppa in i duschen. Trååååkigt.
    På 70 talet var det vanligt med bidé men sen har det liksom försvunnit. Nu när vi renoverar badrummet kommer vi definitivt att skaffa en för det är så praktiskt. Funkar ju jättebra att tvätta små barnfötter med också som sprungit ute barfota.
  • Trynträ
    sirisdotter skrev 2011-07-31 18:07:10 följande:
    Och varenda affär /postorderföretag som säljer trosor har sådana som är märkta 40 grader och lägre.   Någon måste väl köpa dem,   annars  skulle de försvinna ur sortimentet?   Körs de också i 60  grader?
    Klart man tvättar trosor märkta med 40 grader i 60 grader. Blir ju inte rent annars. Kläderna går inte sönder för det. Tvättar t-shirts i 60 grader om det behövs också och skitiga barnkläder.
  • Trynträ
    Anonym (Jo) skrev 2011-07-31 19:50:31 följande:
    Måste fråga er som alltid tvättar trosor i 60 grader hur gör ni då?

Jag brukar tvätta dem i 40 grader tillsammans med den övriga tvätten i liknande färger...tvättar ni bara trosorna separat eller all tvätt i 60 grader?
    Tvättas med strumpor och skitiga tröjor, jeans och liknande. Har inte tröjor och byxor smutsfläckar så tvättas de i 40 grader liksom kläder som inte tål att tvättas i högre temperaturer.
  • Trynträ
    Disan skrev 2011-08-01 08:02:57 följande:
    Om man kan ha våtservetter till bebisar, varför inte till vuxen? Jag älskar sådant, framför alöt vid mens :D
    Dottern tål inte våtservetter och det får mig att tro att det inte är särskilt hälsosamt. Kemikalier liksom.
  • Trynträ
    Anonym (OOO) skrev 2011-08-07 10:10:34 följande:
    Men våtservetter för barn är väl anpassade för barn? Det är väl bara vatten?
    Om det bara vore vatten så skulle barn inte bli röda i rumpan av dem. Dottern tål inte våtservetter öht.
  • Trynträ
    Glitter2 skrev 2011-08-07 14:23:26 följande:
    Trynträ
    Samma här, om jag använder våtservetter på min dotter blir hon helt röd och som flådd i rumpan på någon dag
    Usch, var försiktig m era små rumpor hemma
    Ja jag gjorde misstaget att använda det en gång när vi var ute och gick och hon bajsade. Gisses så skinnflådd hon blev. Måste ha gjort jätteont för hon grinade jättemycket och det såg väldigt irriterat ut därnere. Numera använder jag bara vatten och torra tvättlappar.
  • Trynträ
    Anonym skrev 2011-08-07 15:08:27 följande:
    Wow det finns visst en del retards här på fl =)

Tvätta underlivet högst en gång om dagen.

Använd barntvål eller olja, olivolja fungerar bra.

Spola inte in mellan blygdläpparna, utan duscha ovanifrån.

Använd inga parfymerade tvålar och deodoranter.

Raka dig inte – det kan ge kvisslor och bölder.

Undvik täta bindor och trosskydd – det ökar risken för svamp. Tampong däremot är helt okej.

Dumpa stringtrosorna och syntetunderkläderna. Välj bomull, byt ofta och tvätta i 60 grader.

Se till att karln tvättar sig. Om inte för sin egen skull, så för din! Annars ökar risken för infektioner..

För de allra flesta gör det inget om man tvättar sig tvarannan dag. Farligare är det om man tvättar sig mer än EN gång om dagen.   

Klart man måste spola mellan blygdläpparna. Det samlas ju svett och flytningar där ju. Hur ska det annars bli rent? Det är inte farligt att tvätta sig flera ggr per dag men däremot kan man skippa tvål.
  • Trynträ
    2009 skrev 2011-08-08 20:27:59 följande:
    Alltså, om man luktar rutten fisk i underlivet så är det nog nåt värre på gång än att man inte har tvättat sig på några dagar... :/ Ni som byter trosor och tvättar underlivet flera gånger om dagen borde gå och kolla upp er på gyn om ni luktar illa efter bara en dag om ni inte tvättar er, det gör inte jag iaf, och jag byter underkläder och tvättar underlivet i samband med dusch, vilket blir varannan/var tredje dag beroende på hur mycket jag svettas. Har aldrig haft UVI, svamp eller något annat problem med mitt underliv.
    Men alltså man blir väl svettig och har urinrester kvar ändå? Eller blir du aldrig svettig? Eller är du en sån som har ben som har en dm mellanrum för isåfall kan jag förstå om man svettas mindre.
  • Trynträ
    Anonym (ren ändå) skrev 2011-08-12 12:04:15 följande:
    precis! Underlivet måste få "vila". Man ska inte vara där nere och gno hela tiden. Man blir inte lortig där nere så fort som många verkar tro. Torkar man sig när man varit på toaletten räcker det att göra rent underlivet varannan dag, om man inte har mens förståss, DÅ behöver man ju tvätta sig oftare.
    Isåfall måste det va så att jag torkar mig för dåligt för jag måste tvätta mig därnere varje dag för annars luktar det svett och urin. För svettas gör man trot eller ej. Å att tvätta sig en gång per dag är knappast att gno. Antar att du inte tvättar händerna varje dag heller då.
  • Trynträ
    Anonym (ren ändå) skrev 2011-08-18 12:12:42 följande:
    Nä, jag tvättar händerna 1 gång i veckan ;) Flört  
    Men då förstår jag ju dina åsikter lite bättre.
  • Trynträ
    lille Birger skrev 2011-09-17 17:24:33 följande:
    Man har ju inte samma trosor hemma som på jobbet.
    Beror väl på vad man jobbar med.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)