• Wittra

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Brrr....samma trosor i 2  - 3 dagar .....Kräks gäller detta nu också när sommarvärmen är här?

Kräkvarning för min del, faktiskt. Byter trosor varje dag, trodde jag ärligt alla kvinnor gjorde.

• Wittra
    Anonym skrev 2011-07-31 16:19:09 följande:
    så himla konstigt att folk utgår från att alla andra blir lika äckliga som DE tydligen blir om man låter bli att byta underkläder på två dagar. Alla har inte lika mkt flytningar, lika mkt gaser, etc.
    Konstigt? Jag byter inte trosorna varje dag för att de är fulla med flytningar och svett utan för det simpla faktum att de suttit närmaste kroppen, alltså blivit utsatt för svett, flytningar. Jag tyckte och tycker det är fullkomligt logiskt att byta de plagg som sitter närmaste kroppen oftare än t.e.x ett par jeans. Eller en kofta. Men jag vet ju inte, andras trosor kanske luktar rosor och hallon efter en lång arbetsdag eller en dag i sommarvärmen.
  • Wittra
    Anonym (ren ändå) skrev 2011-07-31 16:48:39 följande:
    Precis! Synd för er som blir så lortiga snabbt att ni behöver byta flera ggr. per dag tom. Jag byter varannan dag och inte fan är jag helt nerkladdad där nere då!
    ja, vi andra är några riktiga skitgrisar och vi avundas era trosor som måste dofta hallon efter 2 - 3 dagar mot ert kön.
  • Wittra
    Anonym skrev 2011-07-31 17:03:37 följande:
    Det konstiga är att du utgår från att alla har lika mycket flytningar och svett som du. Det finns de som har väldigt lite. Jag är själv som du, och byter varje dag, men jag inser att det finns andra människor som kan byta varannan dag utan att för den skull vara äckliga. Precis, du vet inte hur andra kvinnors trosor luktar, då kanske det är en bra idé att inte uttala sig så tvärsäkert om dem?
    Lustigt att du tar dig friheten att uttala dig om hur mycket flytningar jag får? Ska jag skicka ett provexempel eller? Har du helt missat vad jag skrivit, jag reagerar nämligen på att folk, uppenbarligen, väljer att gå med ett så intimt plagg som trosor i mer än en dag.
  • Wittra
    sirisdotter skrev 2011-07-31 18:02:10 följande:
    Trosor på tvättlina vill inte ordföranden i vår bostadsrättsförening se...   Så här är det förbjudet att hänga tvätt ute -  och föreningens elräkningar är därefter!
    haha, what?
  • Wittra
    sirisdotter skrev 2011-07-31 18:07:10 följande:
    Och varenda affär /postorderföretag som säljer trosor har sådana som är märkta 40 grader och lägre.   Någon måste väl köpa dem,   annars  skulle de försvinna ur sortimentet?   Körs de också i 60  grader?
    Bara för att ett plagg för är rekommenderat för 40 graders tvätt eller lägre så betyder det inte att dessa går sönder eller krymper om man kör dem högre grader. Jag tvättar nästan all tvätt i 60 grader, förut var jag noga med 40 och 60 men jag tycker faktskt inte det blir rent med 40 grader.
  • Wittra

.........nu gällde det trosor, men hur ställer ni er till mäns kalsonger? ska dessa också behållas på i flera dagar? ...

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)