Inlägg från: Glitter2 |Visa alla inlägg
  • Glitter2

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Minst en gång om dagen såklart! Fick vi lära oss både på hemkunskapen och biologin i skolan

• Glitter2

Men ni som inte byter trosor. Sover ni med dem eller sätter ni på er de gamla när ni vaknar. Visst har det hänt att jag gått hemma en dag m samma trosor därför att jag kanske är sjuk eller så men då har jag sovit i dem. (Inte för att det är fräschare) jag bara undrar

• Glitter2

Anonym
    Nej, frågan är inte alls dum. Men du uppfattade den fel. Klart inte alla sover m trosor på, själv gör jag det inte. Men det är ju också det jag undrar, om folk tar av sig trosorna, låter flytningarna stelna och sen tar på dem nästa morgon igen?

• Glitter2

Jag förstår inte hur man tänker när man använder våtservetter. De är ju utmärkta att tvätta bort kritmålningar på dörrar med och övrig städning. Barnrumpor och kvinnors snippor däremot ska slippa sånt

• Glitter2

Nej, läs på förpackningen ska du se vad många läskiga saker de innehåller *Burr*

• Glitter2

Trynträ
    Samma här, om jag använder våtservetter på min dotter blir hon helt röd och som flådd i rumpan på någon dag
    Usch, var försiktig m era små rumpor hemma

• Glitter2

Fast man ska inte spola upp i slidan, att skölja av blygdläpparna är ju en annan sak

• Glitter2

The Rain girl
    Ursäkta men jag tycker du är väldigt otrevlig. Jag håller med dig om att det är en självklarhet att byta trosor varje dag, vissa dagar kanske fler än så om det behövs. Likaså håller jag med dig om att tvätta rent men det får vara någon måtta! Att använda våtservetter är helt vansinnigt och du verkar haft en otrolig tur som klarar dig från allehanda problem. Själv var jag en nitisk tvättare m tvål och vatten under mina tonår+. Det resulterade i den första omgången svamp som senare följdes av flera och blev vestibulit. Min gynekolog, en av Sveriges absolut främsta! gav mig bl.a. rådet att inte tvätta lika ofta, tvätta m olja, i mitt fall valde jag den oljan jag hade hemma, det skyddar slemhinnorna. Efter många års kamp blev jag "frisk" och skulle aldrig riskera mitt återvunna (sex)liv med att bete mig som du gör eller lyssna till dina helt vansinniga råd!

Förbannade vare våtservetter! Håll dem borta från era barn för sjutton!

Tack det var allt

• Glitter2

Att tvätta med lactacyd i snippan är rena döden för slemhinnorna!
    Många är de kvinnor som inte fattar varför de får svamp, nu vet vi varför.

Att inte tvätta sig alls mer än någon gång ibland och att vända på trosorna, det är bara läbbigt

• Glitter2

Varje dag, ibland fler om jag tränar/duschar/tycker det behövs. Liksom jag byter strumpor och top/tshirt. Vi fick lära oss på hemkunskapen i skolan att kläder man har närmast kroppen byter man varje dag pga hudavlagringar mm. Men bh byter jag bara ngr ggr/per vecka, har för få för att byta och hinna tvätta varje dag.

Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)