Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Byter varje gång jag duschar vilket i regel blir varje dag, ibland mer, ibland mindre.
    Äckligt? Javisst, men prova att göra lumpen eller gå på flerdagars rockfestival dör du sover i tält och hygienirättningarna är begränsade till "baja-major" och en kran med kallt vatten.
    Ingen behöver lida för eventuell brist på hygien innanför brallorna vid dessa tillfällen.

• Tom Araya
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-08 20:14:39 följande:
    Skulle du kunna slicka en tjej som varken tvättat underlivet eller bytt trosor på flera dagar? Kräks
    Nej, men ibland får man acceptera att alla inte kan vara helt rena och fräscha jämnt.
    Det är upp till var och en om man upplever det som ett problem, jag gör det inte.
  • Tom Araya
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-08 20:23:31 följande:
    Hahah..... vissa verkar ha grova problem att sköta hygienen trots att man har tillgång till det...
    Ja, uppenbarligen men man kan väl undvika umgänge med dessa, åtminstonde intimt sådant.

Sedan tror jag på att huden mår bra av att hoppa över dusch någon gång i veckan eller varannan vecka men det kan man väl ta när man går hemma för sig själv en ledig dag och inte umgås med andra.
  • Tom Araya
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-08 20:59:33 följande:
    Och som sagt... även om smutsen inte syns så finns den där. E-koliebakterier tex som inte är allt för fräscht att gå runt med i flera dagar.... dessutom så pruttar man väl? eller ni kanske är så rena att ni varken bajsar eller pruttar? HAHA
    Nej "The Rain Girl", du kan inte mena att du bajsar och pruttar, sådant gör inte fina flickor.
  • Tom Araya
    sirisdotter skrev 2011-08-12 14:49:11 följande:
    Tråden handlar om hur ofta ma n byter "undisar"   eller vad Ts kallar det för  -  INTE om dusch eller "katt-tvätt".
    Finns det någon mening med att byta underkläder utan att man duschar/tvättar sig?
  • Tom Araya
    Anonym (ren ändå) skrev 2011-08-17 17:43:12 följande:
    Finns det väl.
    Som...?
  • Tom Araya

Jag undrar vad det är som får vissa att känna sig renare av att bara byta underkläder?

Jag känner mig renare av att både tvätta mig (duscha) och byta underkläder.

Jag duschar hellre och sätter på mig använda kalsonger (har hänt när jag glömt ta med rena) eller inga alls än hoppar duschen och bara byter kalsonger.

• Tom Araya
    Anonym (öhhh va?) skrev 2011-10-29 21:03:51 följande:
    Man fiser varje dag så det kommer ut diverse ofräsha bakterier i trosorna(tex e-coli). Gå runt i det du men acceptera då att folk tycker du är ett snusk!!!!!!Kräks
    Men då ska du byta varje gång du fisit, bajsat, kissat + några gånger därimellan då du inte märkt att du läckt gaser, urin, flytningar mm.
  • Tom Araya

Jag var hos min flickvän i 6 dagar nyligen, hör och häpna, jag bytte kalsonger endast två gånger Förvånad!
    Eftersom jag bara använde dem när jag hade jeans (annars mjukisbraller utan kalsonger eller helnäck) vilket var när vi gick utanför dörren så var varje par kalsonger användes ändå inte mer än en dag.

• Tom Araya
    Anonym skrev 2011-07-29 17:33:11 följande:
    Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
    Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?
    Aldrig! Föredrar att gå utan trosor...Skrattande
  • Tom Araya

Jag har lite svårt att förstå de som byter mellan duscharna...var i ligger det hygieniska i det?

• Tom Araya
    goggles skrev 2014-04-23 07:13:16 följande:
    Om du tar på dig en ren t-shirt på morgonen och duschar senare på eftermiddagen tar du då inte på dig en ren t-shirt? OK, att man inte byter byxor men t-shirt som man "svettats" i? Jag trodde alla bytte t-shirt och alla typer av underkläder efter en dusch. 
    Det jag menar är just kombinationen dusch-klädbyte. För mig är det skitsamma att ta på samma kläder som igår, om jag ändå inte duschar. Klädbyte i sig medför inget hygieniskt i mina ögon. Undantag finns såklart, som vid dålig mage med påföljande olycka eller riklig mens med påföljande läckage o.dyl.

Jag duschar innan jag byter kläder, ingen dusch-inget klädbyte. Därav föredrar jag också att duscha där jag är och byta om på plats efter aktiviteter där jag blivit svettig eller skitig, exempelvis simhallen, träningslokal/idrottshall, jobbet e.t.c.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)