Inlägg från: GalerieMaeght |Visa alla inlägg
  • GalerieMaeght

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Förstår fortfarande inte varför man inte skulle byta varje dag. Är det på något sätt svårt att byta trosor, eller vad?

• GalerieMaeght
    lille Birger skrev 2012-07-16 18:14:26 följande:
    Insatt, nu är du ju sådär arg igen. Förvånad
    De e gött med personer som vågar vara arga!
  • GalerieMaeght
    Ellaria skrev 2012-07-16 18:29:34 följande:
    Men hur sitter dina trosor? Mina sitter liksom inte och skaver mot analen.
    Kanske varierar med hur tjock om gumpen man är?
  • GalerieMaeght
    Ellaria skrev 2012-07-16 14:09:01 följande:
    Knappast svårt men rätt onödigt om de inte är smutsiga.
    Det är nog en definitionsfråga det där vad man menar med "smutsiga". Vissa verkar mena att det ska vara synlig smuts i trosorna för att de ska räknas som smutsiga. För min egen del räcker det att jag har använt dem en dag. De sitter närmast kroppen och på ett ställe där vi bl a har en massa svettkörtlar, så frågan är hur rena de kan vara efter en dags användning...
  • GalerieMaeght
    Anonym (oxå stor familj) skrev 2012-07-16 22:53:51 följande:
    Ehm! Hur mår er hud? Hur bra immunförsvar har ni?
    Duscha ibland 2 ggr/dag? Tvätta varje dag? OK å byta underkläder (trosor, kalsonger, strumpor & även BH/topp om man svettats) varje dag. Och t-shirt när man har varit aktiv.
    Fast ni kanske svettas väldigt mycket i er familj? Om inte tycker jag att ni förstör mer än hjälper er kropp genom ä göra sådär.

Här byts trosor varje kväll innan sängdax. Då blaskas även småtösernas rumpor av. Barna duschar ca 2 ggr/vecka. Och jag duschar varannan dag (ibland varje dag).
    Tror inte att en dusch per dag påverkar immunförsvaret, i alla fall gör det inte det på mig. Jag har ett mycket bra immunförsvar, är ytterst sällan sjuk. Min senaste förkylning t ex, var i augusti 2009 (nej, skämtar inte).
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)