Inlägg från: Anonym (Chanel no5) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Chanel no5)

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Anonym (Herre min skapare) skrev 2013-06-05 22:02:40 följande:

Vad är det negativa i att acceptera att människan är en naturlig varelse? Precis som med allt annat går det att vänja sig med det med. Det är inte nonchalans, motsatsen är snarare stureplanssjåpighet.
    Kan du definiera "en naturlig varelse" lite närmre? Vad innebär det att vara "en naturlig varelse"?
    Att t ex duscha en gång/ vecka, är det att vara "en naturlig varelse", eller ska man inte tvätta sig överhuvudtaget?
  • Anonym (Chanel no5)
    Anonym (Herre min skapare) skrev 2013-06-05 23:24:28 följande:

Ja, här fanns det tydligen bara en svart och en vit ruta att förhålla sig till. Att vara en naturlig varelse är att leva i samklang med sin omgivning (natur), inte att leva på medeltiden. Att känna noja över att man inte bytt underkläder på några timmar, det är inte annat en ett intellektuellt moras!
    Ville bara höra din definition, du behöver inte gå i taket för det. Tycker att din mening "Att känna noja över att man inte bytt underkläder på några timmar" visar att DU tänker vitt/ svart. Jag skrev inget om hur ofta jag tycker man ska byta trosor, jag frågade dig vad du anser kännetecknar "en naturlig varelse". Jag påstod t ex inte att du menar att man ska duscha endast en gång/ vecka för att betraktas som sen sådan.

Antagligen i motsats till vad du tror, och även i motsats till vad mitt nick ger för associationer så värjer jag mig emot överdrivet duschande, tvättande av kläder, användande av parfymer o dyl. Jag tänker i första hand på miljön, men också på att det borde finnas viktigare saker att lägga tid på än att stå i duschen t ex tre gånger/ dag eller att noja för att trosorna inte är HELT fräscha. Dock anser jag det vara rimligt att byta trosor en gång per dag.
  • Anonym (Chanel no5)
    Anonym (Herre min skapare) skrev 2013-06-06 18:00:33 följande:

Slutligen, motivera gärna på vilka grunder det är optimalt att byta trosor varje dag, då påståendet självt ter sig aningen motsägelsefullt i relation till tidigare rader. (Tillägg: Respektar alltid oliktänkandet, pådyvleri är icke vackert).
    Om det är optimalt att byta trosor en gång per dygn, vet jag inte. Jag skrev att det enligt mig var rimligt att byta en gång per dag (läs: dygn). Rimligt för att detta klädesplagg sitter på en kroppsdel som utsöndrar t ex flytningar. Urin och svett är en andra vätskor som detta plagg kommer i nära kontakt med, vilka - speciellt i kombination - kan orsaka dålig lukt, men även hudproblem (har egen erfarenhet av detta). Jag är av den åsikten att odörer av kiss, bajs och gammalt svett är otrevliga och något som man bl a av hänsyn till sin omgivning ska undvika. Nej, jag tror inte att man luktar nyss nämnda odörer om man missar att byta underkläder varje dag, men anser att en gång per dygn är lagom för att försäkra sig om att dessa lukter inte uppstår. En människa kan lukta mycket gott utan parfym, deo o s v, men en människa luktar inte gott när denne luktar stark armsvett, bajs, hårfett eller dyl. Men det är bara vad jag tycker.
  • Anonym (Chanel no5)
    Anonym (Herre min skapare) skrev 2013-06-08 00:37:35 följande:

Varför inte vara ett trovärdigt föredöme och praktisera det du uppfattar optimalt? Diskussionen om huruvida folk tycker det är acceptabelt att nonchalera över smuts, avföring, avodörer osv, det hör till denna. Jag gissar f ö att det är ett litet antal människor. Min poäng var att ha som utgångspunkt att utgå ifrån verkligheten, dvs finns det inget fog för byte av underkläder, utan endast av principskäl, underkänner jag tyvärr det levnadssättet. Men igen, viss vansklighet när sammanblandar olika diskussioner som du, möjligen oavsiktilgt, gjorde inlägget.
    Nej, det är du som dillar och sammanblandar. Utifrån vad grundar du din fråga: "Varför inte vara ett trovärdigt föredöme och praktisera..."? Var har jag nämnt "optimalt" och var nämner jag  vilket intervall det är mellan mina tros-byten?

Ärligt talat: Dina inlägg är mycket goda exempel på ordbajseri och försök till att få mottagaren av dem att tappa fokus. Varför du gör så, vet väl bara du (?), men en gissning är att du gör det med syftet att du ska "rida ur" diskussionen med känslan av att ha rätt eller så tror du att du imponerar med din språkhantering - trots att dess innehåll är till stora delar saknar irrelevans.

Så där, mina slutord till dig. Diskuterar inte med K-G:ar.
  • Anonym (Chanel no5)

...saknar RELEVANS skulle det va...

• Anonym (Chanel no5)
    SVBk4rr1ng skrev 2013-06-08 22:32:53 följande:

Vad betyder KG??
    KnäppGök
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)