Anonym (Chanel no5) skrev 2013-06-08 11:06:41 följande:
Nej, det är du som dillar och sammanblandar. Utifrån vad grundar du din fråga: "Varför inte vara ett trovärdigt föredöme och praktisera..."? Var har jag nämnt "optimalt" och var nämner jag vilket intervall det är mellan mina tros-byten?
Ärligt talat: Dina inlägg är mycket goda exempel på ordbajseri och försök till att få mottagaren av dem att tappa fokus. Varför du gör så, vet väl bara du (?), men en gissning är att du gör det med syftet att du ska "rida ur" diskussionen med känslan av att ha rätt eller så tror du att du imponerar med din språkhantering - trots att dess innehåll är till stora delar saknar irrelevans.
Så där, mina slutord till dig. Diskuterar inte med K-G:ar.
Att "praktisera det man anser optimalt" var ett tips. Man behöver ju inte reagera med ryggraden. Du nämner inte vad du anser är optimalt, vilket jag inte säger, däremot anser jag själv, att det är vettigt att leva som man lär.
Jag debatterar för vad jag tycker - om det uppfattas som ordbajseri av dig, det berör inte mig. Anser sådana uttryck är aningen omogna och subjektiva.
Som sagt, argumenterar för min sak, aldrig uppfattat det som en tävling. Dina känsloyttringar är något osakliga. Att jag tycker om att uttrycka mig avancerat - är mitt val.
Att jag skulle vara en KG:are är återigen tolkningsfråga och HÖGST subjektivt. Vag debattstil använder du, men ja. All I'm saying.