Anonym (Herre min skapare) skrev 2013-06-08 00:37:35 följande:
Varför inte vara ett trovärdigt föredöme och praktisera det du uppfattar optimalt? Diskussionen om huruvida folk tycker det är acceptabelt att nonchalera över smuts, avföring, avodörer osv, det hör till denna. Jag gissar f ö att det är ett litet antal människor. Min poäng var att ha som utgångspunkt att utgå ifrån verkligheten, dvs finns det inget fog för byte av underkläder, utan endast av principskäl, underkänner jag tyvärr det levnadssättet. Men igen, viss vansklighet när sammanblandar olika diskussioner som du, möjligen oavsiktilgt, gjorde inlägget.
Nej, det är du som dillar och sammanblandar. Utifrån vad grundar du din fråga: "Varför inte vara ett trovärdigt föredöme och praktisera..."? Var har jag nämnt "optimalt" och var nämner jag vilket intervall det är mellan mina tros-byten?
Ärligt talat: Dina inlägg är mycket goda exempel på ordbajseri och försök till att få mottagaren av dem att tappa fokus. Varför du gör så, vet väl bara du (?), men en gissning är att du gör det med syftet att du ska "rida ur" diskussionen med känslan av att ha rätt eller så tror du att du imponerar med din språkhantering - trots att dess innehåll är till stora delar saknar irrelevans.
Så där, mina slutord till dig. Diskuterar inte med K-G:ar.