• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Anonym skrev 2011-07-31 19:25:36 följande:
    har du nån som helst belägg mer än löst tyckande? Självklart kommer trosorna i slutet av dagen att vara smutsigare än de är när man precis satt på sig dem. Av det följer inte att de är så smutsiga att man inte kan ha dem längre.

Varför är det ens ok att ha dem _en_ dag om underlivet är så farligt?
    Det kallas för sunt förnuft.
    Men om du inte vill byta det är upp till dig. Ohygieniskt är det hursomhelst.
    Varför är det så jobbigt att byta undrar jag? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-31 19:29:45 följande:
    åh, det berömda sunda förnuftet, som uppenbarligen inte är samma för alla. Och jag byter varje dag, jag är dock vidsynt nog att inse att det med säkerhet finns kvinnor som inte behöver byta varje dag och ändå är fräscha.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-31 19:29:45 följande:
    – Det är upp till var och en hur ofta man byter underkläder. Om det är ohygieniskt beror på vad man gör och vilka vanor man har på toaletten, om man tvättar ändan när man haft avföring, säger Marie-Louise Danielson-Tham, professor och hygienexpert från ”Rent hus” i TV4.
  • Anonym
    Anonym (Jo) skrev 2011-07-31 19:50:31 följande:
    Måste fråga er som alltid tvättar trosor i 60 grader hur gör ni då?

Jag brukar tvätta dem i 40 grader tillsammans med den övriga tvätten i liknande färger...tvättar ni bara trosorna separat eller all tvätt i 60 grader?
    ja, underkläder separat.
  • Anonym

Varannan dag, ibland händer det att jag går i upp till 4-5 dagar med samma trosor bara för att jag jobbar 20 av dygnets 24 timmar. Jag är äcklig - jag vet. Men det är inget jag rår för att jag glömmer..

• Anonym
    Glitter2 skrev 2011-08-01 00:19:41 följande:
    Men ni som inte byter trosor. Sover ni med dem eller sätter ni på er de gamla när ni vaknar. Visst har det hänt att jag gått hemma en dag m samma trosor därför att jag kanske är sjuk eller så men då har jag sovit i dem. (Inte för att det är fräschare) jag bara undrar
    Ehm, alla sover inte utan trosor så din fråga är ganska dum på ett sätt. Men som svar på din fråga ändå - ja jag sover i mina trosor.
  • Anonym
    Glitter2 skrev 2011-08-01 09:30:40 följande:
    Anonym
    Nej, frågan är inte alls dum. Men du uppfattade den fel. Klart inte alla sover m trosor på, själv gör jag det inte. Men det är ju också det jag undrar, om folk tar av sig trosorna, låter flytningarna stelna och sen tar på dem nästa morgon igen?
    Återigen måste jag påpeka att alla inte har lika mycket flytningar...
  • Anonym
    Anonym (ren ändå) skrev 2011-08-01 17:24:28 följande:
    Jajamensan, vilket gör att flytningarna bara ökar. Muffen andas ju inte då!
    Precis. Jag använde alltid trosskydd tidigare, men sedan jag slutade med det så upphörde även flytningarna helt.
  • Anonym

Wow det finns visst en del retards här på fl =)

Tvätta underlivet högst en gång om dagen.

Använd barntvål eller olja, olivolja fungerar bra.

Spola inte in mellan blygdläpparna, utan duscha ovanifrån.

Använd inga parfymerade tvålar och deodoranter.

Raka dig inte – det kan ge kvisslor och bölder.

Undvik täta bindor och trosskydd – det ökar risken för svamp. Tampong däremot är helt okej.

Dumpa stringtrosorna och syntetunderkläderna. Välj bomull, byt ofta och tvätta i 60 grader.

Se till att karln tvättar sig. Om inte för sin egen skull, så för din! Annars ökar risken för infektioner..

För de allra flesta gör det inget om man tvättar sig tvarannan dag. Farligare är det om man tvättar sig mer än EN gång om dagen.   

• Anonym
    Anonym (12345) skrev 2011-08-08 12:58:16 följande:
    Varför ska man inte ta duschatrålen å spola in och rengöra uppe i slidan? Alltså in i hålet så att det spolas rent menar jag? Skulle det vara farligt på nåt sätt? Trodde jag alla gjorde....? Hur får ni annars ut typ sperma å annat klägg?

För att pH-balansen rubbas då.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)