• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Welma skrev 2011-08-08 14:04:21 följande:
    Det är ingen som har skrivit något om att ha matolja i underlivet. .
    Är det inte? Då är det på tiden!

Jag använder olivolja för att rengöra mina sköra slemhinnor. Fungerar bättre än något annat jag provat (och det är inte lite).
  • Anonym
    Miss Kiddo skrev 2011-08-08 23:42:50 följande:
    Behöver man byta trosor MINST en gång om dagen, så har man nog nåt otalt med sitt underliv.
    Nej nej det behöver man inte allas ha. Att byta trosor åtminstone en gång om dag är helt normalt och även ett "friskt" underliv kan lukta om man inte tvättat den.
  • Anonym
    Anonym (pensionär) skrev 2011-08-09 17:59:29 följande:
    Du skrev att det är vidrigt att inte TVÄTTA SITT UNDERLIV OCH  byta trosor varje dag.   Jag älskar att duscha varje dag   vilket inkluderar underlivet   (även om jag inte kunnat gör det under fjällvandring,  segling över öppet vatten och andra friluftsaktiviteter).   Nu när jag inte längre har ett jobb att gå till händer det att jag vänder trosorna om de ser fräscha ut och luktar rent och jag ska strosa omkring hemma hela dagen.
    Vänder på dem???????? Du skojar hoppas jag!!!!!!????????
  • Anonym
    Anonym (pensionär) skrev 2011-08-11 10:29:04 följande:
    Tar du på dig gårdagens trosor utan att vända på dem....?
    Men nu tror jag att du driver med oss.... vända på trosor? Varför?
    Om dem ändå inte är smutiga som du påstår så varför vänfa alls?
    Fy vad äckligt..
  • Anonym
    Lindis1974 skrev 2011-08-09 17:39:55 följande:
    Så kanske det är. Men jag har aldrig hört talas om någon som aldrig har flytningar innan.
    Fast det är inte bara det som gör att jag tycker det är vidrigt att inte tvätta sitt underliv och byta trosor varje dag.
    Det är svett ( alla svettas ), urinrester, bakterier från ändtarmen ja listan kan man göra ganska lång.
    Tre hål in i kvinnans kropp har vi där nere...
    Jag har aldrig flytningar, kan vara en gång om året då jag slarvat med mina minipiller och får en liten blödning, då kan jag få lite flytningar en dag innan, men annars -aldrig. Det måste vara jättejobbigt att ha flytningar jämt och så mycket att trosorna blir kladdiga. Jag byter när jag duschat, ca varannan dag eller varje beroende på om man haft sex, tränat eller liknande.
    Anonym (Hmmm) skrev 2011-08-11 15:52:49 följande:
    Om man nu inte tvättar underlivet eller duschar varje dag får det stå för er. Men vad jag inte fattar är hur man kan låta bli att hålla sin stjärt ren? Alla går väl på toa 1 gång om dygnet och allt går inte bort bara för man torkat sig.
    Att gå omkring med bajsrester i rumpan i 2-3 dar går över mitt förstånd. Behövs ingen starkt parfymerad tvål för att tvätta underlivet men för att rumpan ska bli ren krävs det både vatten och tvål.
    Nja, om man är bra i magen, äter rätt så bajsar man riktiga bajsar som man helt enkelt inte behöver torka något efter, ofta torkar man bara av ren rutin. Klibbar bajset fast i din rumpa så bör du se över din kost!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-12 11:30:18 följande:
    Jag har aldrig flytningar, kan vara en gång om året då jag slarvat med mina minipiller och får en liten blödning, då kan jag få lite flytningar en dag innan, men annars -aldrig. Det måste vara jättejobbigt att ha flytningar jämt och så mycket att trosorna blir kladdiga. Jag byter när jag duschat, ca varannan dag eller varje beroende på om man haft sex, tränat eller liknande.
    Anonym (Hmmm) skrev 2011-08-11 15:52:49 följande:
    Om man nu inte tvättar underlivet eller duschar varje dag får det stå för er. Men vad jag inte fattar är hur man kan låta bli att hålla sin stjärt ren? Alla går väl på toa 1 gång om dygnet och allt går inte bort bara för man torkat sig.
    Att gå omkring med bajsrester i rumpan i 2-3 dar går över mitt förstånd. Behövs ingen starkt parfymerad tvål för att tvätta underlivet men för att rumpan ska bli ren krävs det både vatten och tvål.
    Nja, om man är bra i magen, äter rätt så bajsar man riktiga bajsar som man helt enkelt inte behöver torka något efter, ofta torkar man bara av ren rutin. Klibbar bajset fast i din rumpa så bör du se över din kost!
    SOm sagt man behöver inte ha flytningar jämt . Det är äckligt som fan ändå att inte byta trosor vaje dag.
    Att tvätta sitt underliv varje dag tillhör vanligt folkvett. Inte mycket mer att säga om det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-12 11:34:50 följande:
    SOm sagt man behöver inte ha flytningar jämt . Det är äckligt som fan ändå att inte byta trosor vaje dag.
    Att tvätta sitt underliv varje dag tillhör vanligt folkvett. Inte mycket mer att säga om det.
    Jag tror många tvättar sig alldeles för ofta vilket leder till att man stör kroppens naturliga balans.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-12 11:42:19 följande:
    Jag tror många tvättar sig alldeles för ofta vilket leder till att man stör kroppens naturliga balans.
    Att tvätta underlivet en gång om dagen stör inte kroppens naturliga balans !
  • Anonym
    Anonym (Minou) skrev 2011-08-12 11:46:36 följande:
    Kanske inte DIN kropps naturliga balans.
    Ingen kropps...... det är inte farligt att tvätta underlivet VARJE dag.
    Det är däremot ofräscht att inte göra det. Säg vad du vill men så är det.
    Du får gärna leva i en värld där du går omkring och tror att du inte lukar illa.. ibland känner man det inte själv..
  • Anonym
    Anonym (Minou) skrev 2011-08-12 11:50:45 följande:
    Du är helt enkelt inte insatt i ämnet.
    Ha ha ha.. vilket jävla ämne? Ämnet om hur du tar hand om ditt underliv? Tror du man måste ha en magisterexamen i det eller?
    Kära du det handlar om det sunda förnuftet och förstår du både du och jag,
  • Anonym
    Anonym (Minou) skrev 2011-08-12 12:03:30 följande:
    Om du hade varit mer insatt (vilket du lätt hade kunnat bli genom att läsa tråden) hade du vetat att det finns kvinnor vars underliv inte klarar daglig tvätt, att det finns kvinnor vars underliv knappt ens klarar tvätt med vatten utan behöver tvättas med vegetabilisk olja som skyddar mot det uttorkande vattnet.

Sunt förnuft säger du. Men använd det då. Alla är olika och har olika behov. Alla är inte som du.
    Jag har läst tråden och trodde det var underförtått att vi inte talar om människor som har besvär av något slag. Det förstår jag utmärkt att det finns.
    Jag talar om dem som säger att det inte behövs.. man kan vända på trosorna etc etc. Man skadar sitt undeliv etc etc..
  • Anonym
    Anonym (Minou) skrev 2011-08-12 12:14:02 följande:
    Tja, det är väl inte ett helt försumbart antal som använder menskopp. De flesta som skaffar en ångrar bara att de inte skaffade en tidigare, och det blir fler och fler.

Och som sagt, med menskopp, som samlar upp blodet inne i slidan, är det inte säkert att man får något som helst blod utanför slidöppningen.

Blir man blodig är det naturligtvis rätt att tvätta av sig, men att säga att man måste tvätta sig bara för att man har mens är ett logiskt felslut.
    Nej men sluta. Även om man har menskopp så tvättar man sig när man har mens. Allt handlar väl inte om det hamnar i trosan.
  • Anonym
    Anonym (pensionär) skrev 2011-08-18 09:51:19 följande:
    Har lärt mig i tråden att de som råkar ha en mage som släpper gaser därigenom sprider e-kolibakterier.   Ni som har detta problem -  byter ni lakan  varje dag?   
    Men alla fiser varje dag, även du anonym pensionär. Så då sprider du e-kolibakterier också. Byter du lakan varje dag? Jag byter lakan var 14:e dag, vilket känns helt ok. Trosor dock betydligt oftare.
  • Anonym
    Anonym (pensionär) skrev 2011-09-17 22:46:23 följande:
    OM  jag släpper mig -  det är ju därför jag frågar!

Alla släpper sig, varje dag! Det läcker även ut lite gas när man sover, men i små mängder så att det inte märks så mycket. Därför det kan lukta lite "fisigt" i ett sovrum, om man går in i ett ovädrat...
  • Anonym

Kära moralkärringar på familjeliv. 

Varför skulle det vara äckligt om man bytte med två-tre dagars mellanrum? Varje kvinna har mer eller mindre flytningar och är trosorna torra är det inte värre än att använda samma woodie mer än en dag.
    Själv byter jag varje dag eftersom jag är straffad med rikliga flytningar. Inte lika kul. 

• Anonym

Ungefär var 2:a eller var 3:e dag. Dock byter jag trosskydden minst en gång dagligen. Byter varje gång jag duschar och pga problemhy kan jag inte duscha oftare än max 3 ggr/vecka.

• Anonym
    Anonym (Frukten) skrev 2012-07-16 22:50:16 följande:
    Samma sak som att ta på sig smutsiga trosor när musen är ren...Men det är ju bara jag!

Det är väldigt tillfredställande att göra det.
  • Anonym
    Anonym (oxå stor familj) skrev 2012-07-16 22:53:51 följande:
    Ehm! Hur mår er hud? Hur bra immunförsvar har ni?
    Duscha ibland 2 ggr/dag? Tvätta varje dag? OK å byta underkläder (trosor, kalsonger, strumpor & även BH/topp om man svettats) varje dag. Och t-shirt när man har varit aktiv.
    Fast ni kanske svettas väldigt mycket i er familj? Om inte tycker jag att ni förstör mer än hjälper er kropp genom ä göra sådär.

Här byts trosor varje kväll innan sängdax. Då blaskas även småtösernas rumpor av. Barna duschar ca 2 ggr/vecka. Och jag duschar varannan dag (ibland varje dag).
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)