• Kimona

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Dreams Never Ends skrev 2011-07-30 15:26:00 följande:
    Exakt... vem vill slicka en tjej som duschar ens varannan dag.... även om han inte duschar kroppen varje dag så tvättar man väl för i h-vete underlivet varje dag MINST iaf? Stackars dessa tjejers män... Jag lider verkligen med dom!
    Jahaaa så nu måste man ställa sig i duschen för att kunna göra rent mellan bena? Vatten från handfatet funkar inte eller?
  • Kimona
    Ung Mamma 91 skrev 2011-07-30 16:47:30 följande:
    Nu e ju oxå fårgan här , hur mycket trosor har ni ? :o måste ju va kalsmycke som ni byter. ja byter varannan dag , är lagom tkr jag. har väll en 20 par...
    Jag har kanske 15 vanliga och några string. Dock använder jag bara string när det krisar med andra trosor
  • Kimona
    Anonym (12345) skrev 2011-07-30 20:30:20 följande:
    Ca en gång i veckan, är fräsch ändå. Förstår inte hur folk kan slösa med att byta en gång om dagen faktiskt. Är ni så ofräscha eller whats the deal? Kommer det ut så mycket klägg ur era underliv verkligen? Kanske ska kolla upp det? Kanske är svamp eller nån annan infektion? *bryr sig om*
    Vadå slösa?
    Menar du att det inte hamnar något alls i dina trosor förrän efter en vecka??
    Då kanske DU ska ta och kolla upp om det är något fel
  • Kimona
    Anonym (Labolina) skrev 2011-07-30 20:40:16 följande:
    Hur vet du hur du luktar? Du är ju van vid din egen lukt och märker säkert inte av den. Min man duschar inte varje dag om man inte är på honom och han känner inte lukten själv, men det gör jag.

Jag har jobbat ihop med folk som bara duschar ett par ggr i veckan och som hävdar att de inte luktar. Tyvärr har jag varit för snäll för att berätta sanningen men de har luktat. Speciellt en tjej luktade illa både från kroppen och munnen, jag mådde illa av henne. Hon duschade 3 ggr i veckan.
    Jag känner faktiskt när jag luktar svett och sedan kan jag tala om att min sambo duschar lika ofta som jag och han använder inte ens deo. Ändå luktar han inte illa.
  • Kimona
    Anonym (12345) skrev 2011-07-30 20:58:48 följande:
    Det är inget fel på mig, har väl tur antar jag.. Nej, det är inget konstigt i mina trosor ens efter en vecka, luktar inte illa heller, och har inte fått några complains från mina pojkvänner/flickvänner heller. De har alltid gillar mina dofter och smaker så att säga.
    Då är väl du lyckligt lottad
  • Kimona
    skåningentösen skrev 2011-07-30 21:33:23 följande:
    Amen seriöst! Fy fan vad äckligt. Klart man byter till rena trosor varje dag och duschar varje dag innan man går hemmifrån! Om inte för att det behövs så för att man luktar gott, det är skönt och för att man mår bra av det. Jag svettas inte heller eller luktar men jag gillar att lukta tvål, parfym och nytvättat. Skulle aldrig gå och lägga mig i samma säng som en man som inte duschat och tvättat sig. Örk, vad äckligt!

Vad är det med folk??? 
    Min kropp är van att inte duscha varje dag då jag inte FICK det när vi bodde i hus och vattnet var dyrt. Skulle jag börja göra det nu skulle min hud torka ut och jag skulle få ännu mer problem med acne på kroppen
  • Kimona
    Anonym (pensionär) skrev 2011-07-30 22:26:21 följande:
    Fungerar det?   Som jag minns det läckte bindorna OFTA...     Kankse kopparspiralens fel?
    Nu har jag inte haft mens på 5 år p.g.a minipiller, men jag hade tampong som jag bytte varannan/var tredje timme och det läckte aldrig. På nätterna hade jag nattbinda och de är ju så stora att ingenting kan rinna utanför, så ja, det funkade för mig :)
  • Kimona
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-31 00:14:07 följande:
    Du den här köper jag INTE! Hur såligt man än mår så är det inte så jävla svårt att byta ett par trosor snabbt. Patetiskt.
    Fast du kanske inte har mått såpass dåligt?
    Det spelar väl ingen roll om man mår så dåligt att man bara vill sova p.g.a något fysiskt eller psykiskt?
    Orkar man inte ens bry sig om att äta eller ens gå upp ur sängen lär man strunta i sina underkläder
  • Kimona
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-31 00:27:26 följande:
    Gud vad tråkigt att vara en så bitter människa och tycka så synd om sig själv :/ Tror vissa är väldigt bortskämda på att få bo i Sverige, Sånna som hon kanske borde flytta till afrika och se hur det är där, DÅ kan man tala om att vara deprimerad.
    Så du menar att man inte kan vara deprimerad bara för att man är svensk? Man kan ha genomgått helveten i Sverige också ska du veta
  • Kimona
    Anonym (pensionär) skrev 2011-07-31 10:04:24 följande:
    Fick inte heller duscha särskilt ofta förrän jag flyttade till lägenhet i 20-årsåldern.   Sedan dess duschar jag gärna dagligen -  min hud protesterar inte.   Så dyrt varmvatten är knappast hela förklaringen till torr hud...
    Nej, men det förvärras om jag tvättar mig ofta, då jag som sagt har problem med acne
  • Kimona
    Misery skrev 2011-07-31 11:56:41 följande:
    Varför ska man använda samma trosor hela mensen om man inte gö det annars?
    Därför att du använder skydd när du har mens och därför hamnar inget i trosorna
  • Kimona
    Anonym (Usch) skrev 2011-07-31 17:45:15 följande:
    Håller med. Tror inte mina ögon när jag läser allt äckligt som skrivs här. Självklart tvättar man i 60 grader. Det blir inte rent annars.
    Jahopp? Jag har alltid tvättat allt i 40 grader och har aldrig fått problem p.g.a det
  • Kimona
    Anonym (Usch) skrev 2011-07-31 21:09:33 följande:
    Har du otur kan du få det. Därför att bakterierna ligger kvar. 60 C gäller för trosor, strumpor, lakan, handdukar.
    Kanske det, men nu gör morsan likadant och hon är 51 och har heller aldrig haft problem av det..
  • Kimona
    Anonym (Usch) skrev 2011-07-31 21:40:34 följande:
    Precis det här lär man sig oftast av sin mamma. Ska vi gå långt tillbaka dvs när folk började använda underkläder så kokades dem och det är långt över 60 C.

Jag har lärt mig att minst 60 C och det har jag lärt mig av min mamma och hon av sin mamma. Samma sak har vi lärt oss i generationer att man byter trosor varje dag samt tvättar sig i underlivet varje dag. 
    Min poäng är att alla är olika, men man behöver inte vara äcklig för det. Kroppen vänjer sig vid vad den måste möta varje dag.

Hade jag haft tvättmaskin hade jag sorterat vit, färg och svart tvätt också, men nu har vi tvättstuga och därför tvättas allt samtidigt
  • Kimona
    Disan skrev 2011-08-01 08:02:57 följande:
    Om man kan ha våtservetter till bebisar, varför inte till vuxen? Jag älskar sådant, framför alöt vid mens :D
    De är även väldigt effektiva att rengöra sketna hundtassar med också - går jättefort. Så mycket kemisk skit.
  • Kimona
    Anonym (12345) skrev 2011-08-01 22:07:17 följande:
    Herregud vilket trams! Alla gör vi olika och det är inget rätt eller fel i det, verkar som en del vill trycka till eller verka bättre hur de än gör här...? Vad är det för sätt?
    Det är så mobbing går till i skolorna/arbetsplatser, man grupperar sig och ryggdunkar varandra och får sig själva att framstå som det enda rätta. Lägg ner tjejer, var lite trevliga och respektfulla istället för att kalla varandra för äckliga etc...

En del har andra rutiner, live with it, deal with it och respektera att det fungerar för dem! Helt onödigt att kalla dem (oss) för äckel. Vi VET ju att vi INTE är äckligare för att vi väljer att tvaga oss i nedre regionerna lite mer sällan än flertalet andra. För OSS funkar det bättre uppenbarligen.

Jag kan inte tvätta mig där nere för ofta, då får jag infektioner och svamp DIREKT! Kan knappt tvätta mig med vatten öht, använder enbart oljor och annat skonsamt.

Säger inte att ni är knäppa för att ni navänder diverse tvålar och skit som kan förstöra normalfloran nåt fruktanvärt i underlivet. Eller hur?
    -Nej, så lägg av att tracka ner på oss som inte tvättar oss hysteriskt då!

*Irriterad nu*
    Håller med dig!
    Hade detta varit ett möte mellan människor IRL hade ingen reagerat på varken lukt eller smuts förrän man sagt att "jag duschar inte varje dag" o.s.v
    Alla är olika och behöver inte tvätta sig varje dag. Att däremot strunta i att vara hygienisk (såpass att man faktiskt luktar) är en annan sak, men de enda jag stött på som stinker är alagare eller svårt sjuka personer på bussen typ...
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)