• Ellaria

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Anonym (ofräscht!) skrev 2011-07-30 19:03:17 följande:
    Du luktar inte vad du kan känna, men andra kan känna lukten från dig.
    Du tror inte nån hade påpekat det för mig då? Typ mitt ex med huvudet mellan mina ben? Tro mig, jag luktar inte. Jag har tillochmed frågat honom.
    Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • Ellaria
    skåningentösen skrev 2011-07-30 21:33:23 följande:
    Amen seriöst! Fy fan vad äckligt. Klart man byter till rena trosor varje dag och duschar varje dag innan man går hemmifrån! Om inte för att det behövs så för att man luktar gott, det är skönt och för att man mår bra av det. Jag svettas inte heller eller luktar men jag gillar att lukta tvål, parfym och nytvättat. Skulle aldrig gå och lägga mig i samma säng som en man som inte duschat och tvättat sig. Örk, vad äckligt!

Vad är det med folk??? 
    Det är inte äckligt att inte duscha varje dag. Jag hatar att duscha men självklart gör jag det ändå, dock inte varje dag. Finns absolut ingen anledning till det om jag inte har svettats eller är smutsig. Duschar man varje dag torkar man ut huden och slösar massor med vatten.
  • Ellaria
    Anonym skrev 2011-07-30 22:07:16 följande:
    Oj då så präktig du är Skrattande men det verkar som om du har svårt för folk som vill känna sig nyduschade, varför? Känner du dig mer ofräsch i jämförelse med dom då eller?
    Jag har inte ett dugg svårt för dom som duschar varenda dag, förutom att de slösar förbannat mycket vatten. Jag är inte präktig, jag luktar bättre än vissa som duschar varje dag. Folk får göra som de vill men typ ingen i den här tråden har kunnat svara på VARFÖR det är så himla äckligt, bara att det är det.
  • Ellaria
    Anonym skrev 2011-07-30 22:59:10 följande:
    Jasså skulle du lukta bättre än alla andra....tror du sätter dig själv på lite väl höga hästar här. Det vet du förmodligen inget om.
    Förresten behöver man inte duscha hela kroppen varje dag, kan räcka med intima delar, och då behöver man inte duscha skållhett o länge, räcker väl med en snabbis. Skulle det vara så skadligt för miljön? Om du nu är så rädd om den, skulle du nog sluta med att färga håret då isåfall. Det finns en hel del annat som också innebär resursslöseri. Lite avtvättning med vatten ska nog gå bra. Tror du inte? Själv tvättar jag helst av mig på de intima delarna varje dag och byter trosor likaså. Tror inte att jag luktar mer illa om jag skulle hoppa över någon dag. Men känner att jag mår bra av det o känner mig fräschare. Upplever att du "hoppar på" de som vill tvätta sig, känns som att du har svårt för det. Ger oss dåligt samvete om anklagar oss för att slösa på naturens resurser osv...du är säkert inte ett dugg bättre än andra när det gäller den saken.
    Jag VET att jag luktar bättre än VISSA andra. Läs mitt inlägg ordentligt, snälla? Jag hoppar inte på någon överhuvudtaget, jag frågar en enkel fråga som ingen verkar kunna svara på. Om du får dåligt samvete för det är det nog snarare ditt problem.

Du mår bra av det och känner dig fräschare, vad bra. Jag hatar att duscha, jag tycker det är jobbigt och känner mig inte ett dugg fräsch efteråt. Jag gör det för att jag måste och nej, jag luktar inte illa. Kom och lukta om du vill :)
  • Ellaria
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-30 23:08:03 följande:
    Alltså vafan spelar det för roll om det inte är kladd i trosorna? Mina trosor är alltid synligt rena oftast ibland lite flytningar men jag byter varje dag ändå. Hört talas om osynliga bakterier tjejer? :S
    Där är bakterier på ditt tangentbord. I din säng. På din ost. På din tandborste. På din datormus. I din dusch. På dina handdukar. Måste jag fortsätta?
  • Ellaria
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-31 00:14:07 följande:
    Du den här köper jag INTE! Hur såligt man än mår så är det inte så jävla svårt att byta ett par trosor snabbt. Patetiskt.
    Du är patetisk som inte kan fatta att vissa människor är deprimerade. Jag kan lätt erkänna att jag varken duschade eller bytte kläder på en vecka då det enda jag kunde göra var att ligga i sängen och gråta ögonen ur mig. Det fanns inget annat, all min energi gick åt till att försöka överleva.
  • Ellaria
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-31 00:27:26 följande:
    Gud vad tråkigt att vara en så bitter människa och tycka så synd om sig själv :/ Tror vissa är väldigt bortskämda på att få bo i Sverige, Sånna som hon kanske borde flytta till afrika och se hur det är där, DÅ kan man tala om att vara deprimerad.
    Ja, fy fan för människan vars hjärna inte producerar tillräckligt mycket seretonin.

Läs på lite, va? Du skämmer ut dig själv.
  • Ellaria
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-31 19:48:11 följande:
    Jag tvättar rövhålet med tvål och vatten efter jag skitit och underlivet med vatten efter jag kissat. Varje gång. Undagtagsvis när jag kissar ute då har jag våtservetter med mig. Men ÄNDÅ så byter jag trosor varje dag och jag är stolt över att jag inte går runt med smutsiga underkläder!
    Fy vad äckligt att köra upp våtservetter i underlivet.

... Se hur löjligt det låter?
  • Ellaria
    Anonym (Jo) skrev 2011-07-31 22:18:25 följande:
    Hon kör nog inte upp dem, utan torkar lite på blygläpparna precis som man torkar med vanligt toapapper...
    Spelar ingen roll, det är lika äckligt för det!

(Min poäng var egentligen att the rain girl verkar tro sig ha nån sorts rätt att diktera vad som är äckligt eller inte trots att det handlar om ytterst personliga åsikter.)
  • Ellaria
    Fraajdaa skrev 2011-08-02 22:40:27 följande:
    håller helt med.. har ni inte sett några program om bakterier ?? gjorde ni inte sånt i skolan?? Man testade typ på skolans tangentbord hur många sorters bakterier det finns. När du fiser eller bajsar så kommer det hundratals bajs-partiklar ut!

På tangentbordet fanns bakterier av: Bajs, sperma, mögel.. ahh you name it..
    Varför i helskotta skriver du då på tangentbordet om du nu tycker det är så vidrigt?
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-02 22:21:30 följande:
    Alltså helt seriöst? Tror ni att alla bakterier i underkläderna syns? Det spelar ingen roll om man inte har synliga flytningar eller inte det kommer ändå osynliga koliebakterier från röven i trosorna (även om jag som jag tvättar röven med tvål och vatten efter varje gång jag bajsat) och det är ganska äckligt att gå runt med.
    Alltså, helt seriöst så har du exakt lika mycket bakterier på ditt tangentbord, på din tandborste, på din kudde, på osten du äter på morgonen, etc etc etc. Du borde nog bo i en bubbla, tror du hade mått bättre av det.
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)