Inlägg från: Anonym (Minou) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Minou)

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Dreams Never Ends skrev 2011-08-06 18:03:02 följande:
    Rövbakterier är inte goda.
    Måhända inte, men du tvättar bort en hel del andra (bra) bakteriern när du nitiskt tvättar rumpan (för att få bort bakterier du inte hade mått särskilt dåligt av om du lämnade där).
  • Anonym (Minou)
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-06 23:26:00 följande:
    Det handlar inte om vad jag har för åsikt utan det handlar om att det är ren fakta att det samlas smuts där trots att dte inte syns och att läkare anser att man ska byta trosr varje dag.

Varför skulle min man lida?
    Jag har då inte fått läkarordination på dagligt trosbyte. Men du kanske kan hänvisa till en källa som säger detta?
  • Anonym (Minou)
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-06 23:30:54 följande:
    Det står säkrt någonstans på internet men om inte annat så fråga gärna läkaren nästa gång du är där :) eller gyn
    Fast nu är det du som påstår det, och då är det du som har bevisbördan. Alltså du som ska visa upp en källa - inte vi som ska leta. 

Men jag tror inte du kommer hitta någon bra. 
  • Anonym (Minou)
    Lindis1974 skrev 2011-08-07 00:59:18 följande:
    Men allvarligt ... Alla gör som dem vill. Byt inte trosor varje dag om du inte orkar. Tvätta inte underlivet varje dag om det är så jobbigt. Men inbilla er inte att det är hygieniskt och fräscht. Som sagt alla gör som dem vill. Vill man vara smutsig så får man.
    Du vet att det inte är du som bestämmer vad som är hygieniskt och fräscht?

Och åter igen. Bara för att man inte är nytvättad är man inte smutsig. Är det så svårt att ta till sig?
  • Anonym (Minou)
    Anonym (OOO) skrev 2011-08-07 10:10:34 följande:
    Men våtservetter för barn är väl anpassade för barn? Det är väl bara vatten?
    Har du läst innehållsförteckningen?
  • Anonym (Minou)

Jag har en burk våtservetter hemma. Den innehåller

Aqua, Propylene Glycol, Polysorbate 20, Tetrasodium EDTA, Parfum, Disodiumcocamphodiacetate and Sodium Laureth Sulfate, PPG 12 PEG 50 Lanolin, 2-bromo 2-Nitropropane 1,3 Diol, Citric acid, Methylchloroisothiazolinone and Methylisothiazolinone

Rakt av kan jag säga att Sodium Laureth Sulfate är ett hudirriterande ämne som kan ge ögonskador hos barn (det tas upp genom huden). Övriga ämnen kan jag inte säga något om på rak arm, men det är inget jag skulle ta på mitt barns rumpa, eller min egen snippa.

Jag har köpt burken för att få bort olja från händerna när jag har mekat med cykeln. Dvs. för att ta hand om rejäl smuts. 

• Anonym (Minou)
    Anonym (oj) skrev 2011-08-07 10:20:36 följande:
    nej det gör jag inte men det är väl en himla skillnad på kläder du har närmast in på kroppen och byxor? Om man hade byxor och inga underkläder under, då skulle jag likställa det med trosfrågan och bara ha dem en dag men nu har vi ju underkläder som är smidiga att byta :)

Samma sak med kläder på överkroppen; har ju bara en BH en dag, den blir varm. Även den topp/blus man har direkt på kroppen har jag bara en dag, har jag däremot en kofta över eller så, kan jag ha den en dag till
    Går du med långkalsonger som du byter varje dag? MIna jeans sitter då närmast kroppen, förutom just i skrevet.
  • Anonym (Minou)
    Anonym skrev 2011-08-07 15:08:27 följande:
    Wow det finns visst en del retards här på fl =)

Tvätta underlivet högst en gång om dagen.

Använd barntvål eller olja, olivolja fungerar bra.

Spola inte in mellan blygdläpparna, utan duscha ovanifrån.

Använd inga parfymerade tvålar och deodoranter.

Raka dig inte – det kan ge kvisslor och bölder.

Undvik täta bindor och trosskydd – det ökar risken för svamp. Tampong däremot är helt okej.

Dumpa stringtrosorna och syntetunderkläderna. Välj bomull, byt ofta och tvätta i 60 grader.

Se till att karln tvättar sig. Om inte för sin egen skull, så för din! Annars ökar risken för infektioner..

För de allra flesta gör det inget om man tvättar sig tvarannan dag. Farligare är det om man tvättar sig mer än EN gång om dagen.   

Tamponger utgör en väldigt bra grogrund för bakterier.
  • Anonym (Minou)
    Dreams Never Ends skrev 2011-08-08 12:27:20 följande:
    fyfan vad äckligt att ha matolja i fittan....

Jag behöver ingen tvål/olja alls för att bli ren i mitt underliv... men vissa verkar tydligen ha kraftiga lukter där nere
    Oljan är för känsliga underliv som blir uttorkade av vatten.
  • Anonym (Minou)
    Anonym (12345) skrev 2011-08-08 12:58:16 följande:
    Varför ska man inte ta duschatrålen å spola in och rengöra uppe i slidan? Alltså in i hålet så att det spolas rent menar jag? Skulle det vara farligt på nåt sätt? Trodde jag alla gjorde....? Hur får ni annars ut typ sperma å annat klägg?
    Det kan skada slemhinnorna, vilket i sin tur ökar risken för infektioner och liknande, så det är verkligen inte att rekommendera. Slidan är självrengörande och saker som ska ut kommer ut i sinom tid, sedan kan man skölja av det då. Jag låter alltså sperma, flytningar och mens komma ut av sig själv (fångar iofs upp mensen halvvägs i menskoppen).
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)