• Minikatt

Köpa barnvagnspåse på Landvetter?

Vi ska åka till Kreta om 3 veckor, första gången med barn. Vi kommer ju ha med oss barnvagn men hur funkar det med den på flygplatsen? Dom där påsarna man kan köpa till dem, skyddar de okej? Vart på flygplatsen köper man dem och vad kostar dem? Vi ska åka 6.45 och måste därför checka in runt 5, kan man köpa påsarna så tidigt? Hur kan man annars göra? Får man ta med sig vagnen ända till gaten?

Hoppas nån berest person kan ge mig svar

♥ ~ * ~ * ~ ♥ Wilmer 100514 ♥ ~ * ~ * ~ ♥
  • Svar på tråden Köpa barnvagnspåse på Landvetter?
  • LilleLena

Den får du checka in på specialbagage.
    Vet dock inget om påsar, har aldrig checkat in ngn själv.
    Finns sulkys att låna på flygplatsen sen iaf när du checkat in den =)

Kanske inte smart att ta med den dyraste barnvagnen, OM det skulle bli någon skada på den.
    Köp en begagnad sulky istället kanske?     Tips=)

• eliten

Finns att köpa hos flygbolagen på flygplatsen vid deras diskar, är som en kraftig sopsäck så skyddar ju mest mot smuts och sådant inte mot stötskador.
    Vet inte hur det är med öppettider

• Kinne79

Läste idag att det även går att hyra vadderade växor för 149kr/vecka. Vi har dock köpt plastsäcken, den kostade 40kr och fungerade både dit och hem.

• Minikatt
    Kinne79 skrev 2011-07-29 21:44:24 följande:

Läste idag att det även går att hyra vadderade växor för 149kr/vecka. Vi har dock köpt plastsäcken, den kostade 40kr och fungerade både dit och hem.

Ja det vore det perfekta men dom öppnar inte förrän kl 6 och då har vi redan checkat in. Ska dock ringa och höra om det går att lösa på ngt sätt.

Det jag fr
  • Minikatt

Det jag främst funderar på är om man kan köpa såna påsar så tidigt...

• Minikatt
    Julia1234 skrev 2011-07-29 22:03:22 följande:
    Kostar 40:-, skyddar bra mot smuts. Tror de flesta öppnar 05.30...
    Ok ja det vore ju bra isfl :)
  • Kinne79

Vi köpte våran påse av hon som gav oss biljetterna, alltså när vi checkade in.

• Maria A 78

Minikatt, hur löste det sig? Åker till kanarieöarna om några dagar och har samma problem!

• Minikatt
    Maria A 78 skrev 2011-11-02 03:49:36 följande:
    Minikatt, hur löste det sig? Åker till kanarieöarna om några dagar och har samma problem!
    Vi hittade en helt perfekt väska på svärföräldrarnas vind som vi använde :) Så tyvärr vet jag inte hur det funkar med dom där platspåsarna.
  • Tahu

Tycker påsarna fungerar bra, men se till att be om ett extra buntband så du kan försluta även när du ska hem. Jag skruvade toppen på påsen stenhårt för att lossa buntbandet när vi kom fram och sen återanvände jag påsen med det nya buntbandet på hemresan. Vet nämligen inte hur det fungerar med att fixa ny påse i andra länder! Solig

Diskutera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet!
  • Elli47

Rekommenderas att använda samma påse på hemresan också, ta gärna med lite extra tejp eller buntband som Gali här ovan. Sen kan påsarna återanvändas till att ha grejor i förråd eller något, eller använda på nästa resa. De brukar hålla riktigt bra faktiskt!

Svar på tråden Köpa barnvagnspåse på Landvetter?