• busbajsen

Böter för barn som kissar ute?

När jag sufade runt lite på nätet igår stötte jag på en blogg som tog upp  böter för urinering utomhus. Började då fundera lite på vad som händer om sonen, som är tre år, skulle behöva lätta på trycket när vi är ute. Skulle han få böter då om polisen såg honom? Sonen slutade mid blöja för några månader sedan och kan inte hålla sih hur länge som helst än. Har vänner som kommit hm från krogen som fått mellan 500-800 i böder när de kissat ute.

Kram på er alla. 

• Svar på tråden Böter för barn som kissar ute?
  • Lena

Han skulle inte få böter men den vuxne som är med honom skulle kunna få det.

Det är väl sällsynt offentliga toaletter finns så långt i sär.

• lördagsgodis

Nä tror inte man skulle få böter isf barnet är ju under 18 och skulle det vara böter för att kissa på sig ute då oxå ifall det går genom kläderna för barn?. Jag låter sonen kissa ute ibland när det är långt till en hyfsad toalett.

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • viseversa

Kan man böta alla hundägare vars hundar pissar fan överallt också? Skulle någon be mig böta för att jag låter mitt kissnödiga barn kissa ute skulle jag säga "hoppa och skit"

Däremot kan jag ta böter om JAG kissade ute. Men vill dom inte att folk ska pissa ute kanske det kan finnas fler ofentliga toaletter. För ÄR man kissnödig så måste man kissa. Så är det för alla.

• viseversa
    Håkan Johansson skrev 2011-07-30 11:12:21 följande:
    Då kan man lika bra låta alla kissa ute, bara man sköter det snyggt, i en buske tex.
    Ja varför inte? Hundar som pissar överallt är nog minst lika äckligt. Men det är tydligen helt okej att dom pissar i portar på låga fönster och på andras cyklar. Men oj oj oj om det skulle vara ett litet kissnödigt vbarn som gjorde det. DÅ flyger alla i taket. Piss som piss enligt mig. 
  • banansmoothie
    viseversa skrev 2011-07-30 11:10:24 följande:
    Kan man böta alla hundägare vars hundar pissar fan överallt också? Skulle någon be mig böta för att jag låter mitt kissnödiga barn kissa ute skulle jag säga "hoppa och skit"

Däremot kan jag ta böter om JAG kissade ute. Men vill dom inte att folk ska pissa ute kanske det kan finnas fler ofentliga toaletter. För ÄR man kissnödig så måste man kissa. Så är det för alla.
    Håller med dig. Varför låta hundar kissa överallt om man inte får kissa själv? Antar att det kanske inte är kisseriet själv som är stötande, utan åsynen av någon som står och kissar offentligt? För annars är det ju väldigt konstigt, tycker jag.
  • viseversa
    Håkan Johansson skrev 2011-07-30 11:13:17 följande:
    Vise: det kvittar vad du säger, du skulle ändå få böter. :)
    Mycket möjligt. Men jag ahde nog itne gett mig. För kan du förklara VARFÖR hundar får pissa verallt men inte barn? 
Svar på tråden Böter för barn som kissar ute?