Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?

Anonym skrev 2011-08-09 11:25:37 följande:
    jaa. sant. Nej, jag skulle aldrig, ALDRIG kunna vara otrogen. Syftar inte på mig själv nu, men man brukar läsa ett antal trådar här på familjeliv där de skriver "Jag är en person som är så mkt emot otrohet och ser ner på folk som är otrogna etc etc. men nu har jag själv varit otrogen!"  så det känns verkligen som om att alla är på ett eller annat sätt otrogna i sitt liv .. .

Känner faktiskt inte en enda som inte har otrohet i bagaget, antingen som bedragare eller som den bedragne. Vårt samhälle funkar så idag, och jag tror helt enkelt det är en naturlig utveckling, vi har blivit mer rastlösa, sökande, framåtsträvande, även när de gäller relationer. Att kategoriskt säga att man aldrig skulle vara otrogen går inte, vi har drifter och känslor som inte alltid går att styra över. Typ 70% av alla i en relation (minns inte vart jag såg siffran) är otrogna, vi är inte skapta för att leva med en enda hela livet helt enkelt.
  • Anonym (Ja)
    mysan83 skrev 2011-08-09 16:05:44 följande:
    Äh, inte kan man väl sitta och skylla på att människor har drifter, är rastlösa och att man inte är skapta att leva med en enda. Det är ju bara en dålig ursäkt. Vissa människor är fega jävlar som inte vågar prata känslor och som gör dumma val. Älskar man någon med hela sitt hjärta och vill vara med den personen hela livet så är man helt enkelt inte otrogen. Så svårt är det väl inte att vara trogen? De 70% måste vara olyckla och ha ett "problem"...inte bara en sexuell drift att stoppa in den/få nått i sig, av en annan person än sin partner!

Inget jag skyller på, bara konstaterar. Och om det nu är så att så många är otrogna, varför skrotar man inte bara den gamla fundamentala inställningen att det SKA vara på ett visst sätt. Varför inte vara lite mer öppen i sinnet kring detta och kanske vara en smula mer förlåtande mot varandra? Istället för att hata otrohet, och säga att det ska man aaaldrig vara för att sedan vara det ändå, eller upptäcka att ens partner är det. Som sagt, jag känner inte en enda som inte haft med otrohet att göra. Alla 70% kan inte vara fega jävlar.
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?