• Anonym

Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?

Min pojkvän har varit otrogen. Jag fick reda på det själv. När jag frågade honom så berättade han för mig. Han svarade på alla frågor jag ställde. Jag har valt att förlåta honom men har dock lite bekymmer med förtroendet. Jag vill kunna lita på honom, men hur? Hur bearbetar man det? 

hur har det gått för er som tagit tillbaka eran partner? Berätta gärna 1

• Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?
  • Anonym (Vända)
    Februariflickan skrev 2011-08-01 16:40:54 följande:
    Konstigt nog känner jag så ändå även om jag kanske inte borde göra det... Jag vet han det är han och vars han som gjort fel men en del av mig vill vara stolt och stark och låtsas om att det inte påverkar mig längre fast det i hög grad gör det, det är därför jag har så svårt att be honom byta jobb, jag vill inte visa mig svag och osäker för då känns det som om hon och det de gjorde vinner över mig, låter säkert helknäppt men hela situationen och livet blev helknäppt när han berättade
    Jag känner likadant. Men också så känner jag att det här jobbet han har, det är det enda han verkligen trivts på, han tjänar jättebra och känner sig stolt över sig själv (på det sättet då) och då vill jag vara den som "sväljer" allt för att han inte också ska må dåligt. På något sätt tar man det onda själv.

• Februariflickan

Ja man är riktigt duktig på att ta allt det onda själv, trots deras svek så vill man inte att de ska må dåligt...

Min man har också ganska strikta regler, får inte gå ut med jobbet eller dricka när jag inte är med, han var ute med sin jobbavdelning för nån månad sen han gick köra dit och hem och vara hemma senast kl 24 det funkade bra och jag var inte ledsen orolig eller mådde dåligt men gå ut med polare kan han glömma, han skyllde på alkoholen så nu får han vackert låta bli den.

Trots att han sköter sig och visar varje dag att han älskar mig och bara vill vara med mig har jag ändå svåra dagar, nån som vet när det börjar vända? När man slutar må dåligt och påverkas i sin vardag av sveket och misstron?

• Anonym

Både jag och pojkvännen var otrogna mot varandra vid ett tillfälle i början av vårt förhållande.
     Men vi valde att förlåta och gå vidare, nu har vi vart tillsammans i 4 år, förlovade och har en snart 2 årig dotter.
    Tilliten för varandra är stark, och vårt förhållande känns mäktigare än någonsin.

Så det kan absolut funka att förlåta en otrohet! 

• Anonym (man)
    Februariflickan skrev 2011-08-01 16:40:54 följande:
    Konstigt nog känner jag så ändå även om jag kanske inte borde göra det... Jag vet han det är han och vars han som gjort fel men en del av mig vill vara stolt och stark och låtsas om att det inte påverkar mig längre fast det i hög grad gör det, det är därför jag har så svårt att be honom byta jobb, jag vill inte visa mig svag och osäker för då känns det som om hon och det de gjorde vinner över mig, låter säkert helknäppt men hela situationen och livet blev helknäppt när han berättade
    Jag skulle säga att det är raka motsatsen , du visar dig stark genom att ställa krav , du visar dig svag genom att gå med på allt han säger.
  • Anonym (man)
    Anonym skrev 2011-08-01 21:19:00 följande:
    Både jag och pojkvännen var otrogna mot varandra vid ett tillfälle i början av vårt förhållande.
     Men vi valde att förlåta och gå vidare, nu har vi vart tillsammans i 4 år, förlovade och har en snart 2 årig dotter.
    Tilliten för varandra är stark, och vårt förhållande känns mäktigare än någonsin.

Så det kan absolut funka att förlåta en otrohet! 
    Kul att det fixade sig för er , men tyvärr händer det allt för ofta att otroheten repeteras trotts en massa löften och vackra ord , allt beror nog på hur personen som varit otrogen är funtad. 
  • Anonym
    Anonym (T) skrev 2011-07-31 14:10:48 följande:
    Nåt är fel i ens förhållande då man går och är otrogen. Borde inte det säga allt?
    Gör slut, lev lyckliga på varsitt håll. Man är inte otrogen om man är lycklig i sitt förhållande och är med den man älskar. Så enkelt är det.
    Mitt ex var otrogen mot mig. Han var otrogen mot mig under två år. Han var rädd för att såra mig, han var rädd för att såra henne. Så istället för att berätta så lät han oss alla må dåligt under dessa år som vi alla kunde varit lyckliga om han bara öppnat munnen!
    Dom lever tillsammans nu, vi har bra kontakt. Dom fick nyligen en liten bebis ihop. Visst var jag arg på honom. Men då man ser det dom har så förstår man. Han skulle aldrig gå och vara otrogen mot henne. Förstår däremot varför han var otrogen mot mig. Vi hade inte det dom har. Är det inte rätt så är det inte.
    Låt dig själv leva utan rädslor är mitt tips. Låt han träffa nån han inte är otrogen mot. Ge er båda chansen att träffa rätt.
    Otroligt korkat uttalande! Bara för att något är fel i ens förhållande betyder väl inte det att man direkt skall kasta in handduken och göra slut. Vissa känner faktiskt att man kan ta sig igenom en sådan kris...jag och min man har gjort det och lever lyckligt många år efter otroheten.
  • Anonym (T)
    Anonym skrev 2011-08-02 12:07:52 följande:
    Otroligt korkat uttalande! Bara för att något är fel i ens förhållande betyder väl inte det att man direkt skall kasta in handduken och göra slut. Vissa känner faktiskt att man kan ta sig igenom en sådan kris...jag och min man har gjort det och lever lyckligt många år efter otroheten.
    Nej är nåt fel i ens förhållande så brukar man vanligtvis prata om saken, inte ligga med andra. DET är korkat.
    Jag är inte för att kasta in handduken så fort nåt händer. MEN väljer man att vara otrogen, inte berätta nåt och sen då det väl kommer fram så ojojoj vad man ångrar sig och sen ska det förlåtas hit och dit. Nej. Bättre kan man då göra av sitt liv.
  • Anonym (man)
    Anonym (T) skrev 2011-08-02 14:37:59 följande:
    Nej är nåt fel i ens förhållande så brukar man vanligtvis prata om saken, inte ligga med andra. DET är korkat.
    Jag är inte för att kasta in handduken så fort nåt händer. MEN väljer man att vara otrogen, inte berätta nåt och sen då det väl kommer fram så ojojoj vad man ångrar sig och sen ska det förlåtas hit och dit. Nej. Bättre kan man då göra av sitt liv.
    Haha , jag , är det inte lustigt vad människor som varit otrogna förväntar sig förståelse och empati när de åker fast.... ord som "allt är inte svart eller vitt" , "man kan inte styra över sina känslor" etc... kommer upp väldigt ofta.

Så sjukt patetiskt.....
  • Anonym (bigp)

Träffade min fru 2001, gifter oss slutet av 2002. Hösten 2004 inledde hon sin otrohet. Hade misstankar ända från början. Efter att fått kondolym, hon blev gravid och sånt, blev matad med massor av lögner. Så installerade jag till slut efter 10 månader en keylogger och fick då beviset. Kastade ut hemme, men hon bönade och bad att få komma tillbaka.

Dumsnäll som man är så gjorde jag det. Hon fick sin en chans och jag trodde att hon hade lärt sin läxa.

Och då var det dags igen. (frugan 33år, snart 34 år, en flicka på 1.5 och en pojke snart 4 år) Samma gamla signaler börjar att visa sig för en månad sedan, förra veckan höll jag på att komma på dom. Nu räcker det för mig.

Det mest trista är att vi nu har två barn också, vilket gör mig mer ledsen än någonsin

Har man ett otrohets beteende så brukar det inte ändras.  Allt handlar om henne och jag har märkt att henne beteende mot barnen har också förändras. Mycket mindre tålamod och brusar mycket lätt upp mot dom. 

På ett sätt är jag glad att hon nu bor hos sin kompis och träffar barnen ganska lite. Och jag har kommit barnen mycket närmare än någonsin

Försöker nu att göra allt för att koncentrara mig på mig själv och mina barn. 

• Anonym (man)
    Anonym (bigp) skrev 2011-08-03 14:04:40 följande:
    Träffade min fru 2001, gifter oss slutet av 2002. Hösten 2004 inledde hon sin otrohet. Hade misstankar ända från början. Efter att fått kondolym, hon blev gravid och sånt, blev matad med massor av lögner. Så installerade jag till slut efter 10 månader en keylogger och fick då beviset. Kastade ut hemme, men hon bönade och bad att få komma tillbaka.

Dumsnäll som man är så gjorde jag det. Hon fick sin en chans och jag trodde att hon hade lärt sin läxa.

Och då var det dags igen. (frugan 33år, snart 34 år, en flicka på 1.5 och en pojke snart 4 år) Samma gamla signaler börjar att visa sig för en månad sedan, förra veckan höll jag på att komma på dom. Nu räcker det för mig.

Det mest trista är att vi nu har två barn också, vilket gör mig mer ledsen än någonsin

Har man ett otrohets beteende så brukar det inte ändras.  Allt handlar om henne och jag har märkt att henne beteende mot barnen har också förändras. Mycket mindre tålamod och brusar mycket lätt upp mot dom. 

På ett sätt är jag glad att hon nu bor hos sin kompis och träffar barnen ganska lite. Och jag har kommit barnen mycket närmare än någonsin

Försöker nu att göra allt för att koncentrara mig på mig själv och mina barn. 
    Välkommen i klubben... undrar om inte vi varit gifta med samma häxa ?  Flört
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?