Tullinge, är det ett bra område?
Hej , jag undrar lite hur det är att bo i tullinge? Undrar om det är bra för barn osv. Bor just nu i ett ganska jobbigt område med mycket ungdomsgäng och person rån. Vi har tittat på radhus som vi tycker är fina
Hej , jag undrar lite hur det är att bo i tullinge? Undrar om det är bra för barn osv. Bor just nu i ett ganska jobbigt område med mycket ungdomsgäng och person rån. Vi har tittat på radhus som vi tycker är fina
Tullinge är superfint! Massor av barnfamiljer och många dagis.
Tullinge är myyyyyys!
Det är ett ok område. Inte det bästa som finns söder om stan men det är verkligen inte något problemområde.
Villor i Enskede, Tyresö strand, öringe,samt vissa områden i Haninge kommun är bättre än tullinge...
Bor i en villa i Älta (Nacka) och kan varmt rekommendera denna ort!
Du glömde Huddinge och Älvsjö. Det finns fina områden där med. I övrigt så stämmer listan. ;)
Personligen så tycker jag bäst om Tyresö och Huddinge, närhet till bra centrum och en lagom blandning av sociala klasser. Priserna är dock lite högre än i Tullinge.
Enskede och Älvsjö är högt prissatta och väljer man att flytta dit så kommer man att uppleva samma problematik som i Täby och Danderyd. Dvs, det finns sociala krav på att barnen ska ha säsongens färg på märkesjackan, skidresor till franska alperna på sportlovet mm mm. Min högst personliga åsikt är att dessa barn får en skev verklighetsuppfattning och därför skulle vi heller aldrig flytta dit.