Vad kostar en annons på platsbanken?
Min chef söker en vikarie för mig, men har valt att bara ha en annons i lokaltidningen. Därför undrar jag: hur dyrt är det att sätta in en annons på platsbanken? Någon som vet?
Min chef söker en vikarie för mig, men har valt att bara ha en annons i lokaltidningen. Därför undrar jag: hur dyrt är det att sätta in en annons på platsbanken? Någon som vet?
Det kostar ingenting att använda sig av arbetsförmedlingens tjänster.
Är det krångligt på något sätt? Det finns nämligen ingen sökande till min tjänst, trots att han lovat mig ledigt. Det måste finnas en vikarie, jag är lärare.
Nä, det tar ju några minuter att regga sig och skriva annonsen, men det är inte krångligt. Fråga din arbetsgivare om du kan få befogenhet att sätta in en annons i platsbanken.
Gå in på arbetsförmedlingens hemsida som om du vore ett företag så kan du kanske se vilka uppgifter du behöver från arbetsgivaren för att göra en annons.
Om de inte ändrat på detta så kan man ju ringa arbetsförmedlingen också, tror jag. När jobb är på väg in har ju platsförmedlare listor på arbetssökande som de kan rekommendera.
Problematiken ligger i att arbetsgivare får för många sökande när de lägger in annonser i platsbanken, så många ger blanka fan i att sätta in annons och söker efter personal med tankeläsningsmetoden istället.