Hatade bonusbarn
Jag förstår ärligt talat inte människor som jämför kärleken mellan barn och förälder, med kärleken mellan två vuxna individer som är förälskade.
På vilket sätt kan dessa två konkurera?
Förklara det för mig.
Och om du inte kan det, så faller även hela konceptet med att en vuxen människa ska ställa sig åt sidan kärleksmässigt för att ett barn ska få kärlek.
Nej nej nej.
Som Tessa skriver så har alla i en familj samma rätt att bli älskade och få älska. Kärlekens form är olika, men lika berättigad.
Jag har lika stor rätt att vara älskad och prioriterad av min sambo, som hans barn har av att bli det av sin pappa.
Och sen håller jag med Långkalsong i en sak.
Föräldrar som inser att även vuxenrelationen behöver vårdas har förmodligen ett fortsatt kärleksfullt liv.
Det är föräldrar som anser att barnen alltid ska komma först, som är separerade föräldrar.
Sen när en av dessa föräldrar lär sig av detta misstag och satsar mer i sin nya relation och får den att fungera bättre, ja då är den föräldern egoistisk och en dålig förälder...??
För att inte tala om den nya partnern som blir idiotförklarad på en gång för att h*n vill lägga energi i relationen och inte bara i barnen..
Oj oj oj...