• TessaS

Hatade bonusbarn

Furstinna skrev 2011-08-09 13:24:05 följande:
    Jag förstår inte heller.. Barnen ska komma i första hand. Träffar jag en ny kommer han vara nummer två och passar det inte kan han gå.. Vi kommer vara en familj men han är inte lika mycket familj som mitt barn är och det får man som bonus acceptera.. Blod är tjockare än vatten
    Nej nej nej, man behöver inte alls acceptera att komma i andra hand och att inte vara "lika mycket familj". Struntprat!
    Hos oss är ALLA en familj. ALLA är viktiga, även jag. Vår kärlek räcker till alla och vi behöver inte rangordna våra familjemedlemmar. Allt annat vore ju en katastrof och jag lider med de som hamnar på nån jävla "kärlekslista".

TS. Jag hade inte heller klarat av att leva i en familj där jag inte trivs, men jag tror att sånt smyger sig på. Jag tror det är ovanligt att man startar en "bonusfamilj" med att alla hatar varandra. Det är omständigheter som gör att obehaget växer fram... därför är det nog svårt att ta sig ur sen. Det är inte så lätt att släppa sitt liv, möjligtvis med gemensamma barn i familjen. Vad man BORDE göra är att "mota Olle i grind"... ta upp de där svåra ämnena innan de blir för infekterade, ha ett öppet sinne för varandras perspektiv.
  • TessaS
    Furstinna skrev 2011-08-15 19:40:17 följande:
    Men vad bra för er. Min dotter betyder mer än en man iafl
     Ja, det är faktiskt väldigt bra för oss Min man betyder lika mycket som min son. Jag betyder lika mycket som min mans barn... Eftersom vi aldrig behöver välja, behöver vi inte heller gradera kärleken. Det är faktiskt ganska enkelt.
Svar på tråden Hatade bonusbarn