• MYCHILD2007

Ska på min allra första dejt tips tack?! :)

Träffade en kille igår på fyllan (han var nykter.. inte jag).. genom en bekant. Det klickade dirr.Från min sida iaf, men han va så blyg så jag visste inte vad han tyckte. Men så ringde han idag och när jag inte svarade skickade han sms.. och frågade om vi inte kunde hitta på något imorgon

Grejen är att han sitter på behandlingshem. Jag vet vad vissa tycker och jag har redan fått pikar från närstående, men han är en sjukt härlig kille så jag tar min "risk"

Nu frågade han om vi skulle käka lunch på stan, men jag föreslog att vi kunde se på film där istället. Det känns lite dumt att gå på stan och käka med någon man nyss träffat, det kan bli lite stelt kanske.

Så imorgon ska vi ses.. se film osv.

jag vill så klart köpa med mig god mat och ev lite god frukt, nötter osv. Är det over the top om man dyker upp med det OCH film. (jag är ganska nyttiga av mig) så jag vill inte ha chips och grejer.

Vad kan ni rekommendera för käk? Något som inte blir over the top men som inte är under klassigt heller, jag vill att det ska vara fin mat som man köper ute, och rekommendera gärna lite goda ovanliga frukter.. Eller kom helt enkelt med egna tips om vad ni tycker skulle vara bra att ha med sig

Sen undrar jag vad man kan ta med sig för film som är lite av en ice breaker (killen är stört blyg).. gärna någon komedi som man kan garva åt och gärna att den går att hyra..

Tacksam för tips och åsikter.

• Svar på tråden Ska på min allra första dejt tips tack?! :)
  • Tittij

Fattar verkligen inte vad "under klassigt" är när det gäller mat (eller nåt annat heller för den delen..)??

Angående frukten är det väl smidigast att fixa en fruktsallad istället att ta med. Känsn lite roligare än att komma bärandes med en påse äpplen typ. Och kanske en Kelda vaniljsås om han vill ha det på.

Det finns ju massor av god, enkel mat. En paj du gör i förväg som bara är att värma på. Lasagne gillar de flesta killar. Eller så köper du en god köttbit och slänger ihop en gratäng med en god sallad med fetaost till. Är väl bara köra på nåt, killar gillar mat helt enkelt.. 

• Tittij

Och lycka till med dejten oxå! Om du är lättsam och glad så smittar det nog av sig på honom oxå

• MYCHILD2007
    Tittij skrev 2011-07-30 21:56:09 följande:
    Fattar verkligen inte vad "under klassigt" är när det gäller mat (eller nåt annat heller för den delen..)??

Angående frukten är det väl smidigast att fixa en fruktsallad istället att ta med. Känsn lite roligare än att komma bärandes med en påse äpplen typ. Och kanske en Kelda vaniljsås om han vill ha det på.

Det finns ju massor av god, enkel mat. En paj du gör i förväg som bara är att värma på. Lasagne gillar de flesta killar. Eller så köper du en god köttbit och slänger ihop en gratäng med en god sallad med fetaost till. Är väl bara köra på nåt, killar gillar mat helt enkelt.. 
    oj! jättebra tips! Det jag menar med under klassigt är nog typ pizza eller hamburgare. Inte kanske så där jätte fint att ta med sig till en dejt om man vill imponera lite med god mat och gott sällskap! ;).

Jag vill gärna köpa med mat utifrån med tanke på att jag inte hinner laga mat imorgon. Hinner nog inte fixa något själv innan. Därför måste jag tyvärr köpa,. men till nästa gång låter det ju jättebra att laga till eget.

jag tänkte på det här med att baka.. man skulle kanske kunna köpa någon god efterrätt att ta med sig.. finns det något speciellt du skulle kunna rekommendera?

Vad gäller mat så är jag lite sugen på något exslusivt men inte alltför dyrt. Det ska inte kännas som att vi är på resturang. Men thai mat kanske? Men det är ju inte säkert att alla uppskattar det och jag vill inte fråga eftersom jag vill att det ska bli en suprise.
  • Nyfiken gul

indisk mat är gott som fasen och man får också lite bättre känsla av det än vanlig halvtråkig thai/kina-mat.
     att sitta och äta friterad kyckling ur en pappkartong från resturang Ming  med pinnar känns lite B....

indiskt är också något man inte förväntar sig direkt.

Något du kan briljera med är väl i så fall att hitta  något gott att dricka.  Titta på några receptsidor och kanske fixa någon egen god måltidsdryck som inte är coca-cola?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • MYCHILD2007
    Tittij skrev 2011-08-01 13:07:41 följande:
    Hur gick det igår?
    oj, jadu.. mycket har hänt sen dess. Men det gick v'äldigt bra. Tillräckligt bra för att killen ska efter¨t skicka ett sms där han nämner ordet nykär :)

Ny dejt på torsdag! :)
  • Tittij
    MYCHILD2007 skrev 2011-08-02 23:27:09 följande:
    oj, jadu.. mycket har hänt sen dess. Men det gick v'äldigt bra. Tillräckligt bra för att killen ska efter¨t skicka ett sms där han nämner ordet nykär :)

Ny dejt på torsdag! :)
    Grattis, vad härligt!
  • mia83

Köp ett riktigt gott vin..efter några glas är nog killen inte lika blyg :) bara en liten varning, det kan vara lite osmart att vara hemma första gången med en kille man inte känner, om det nu skulle visa sig att han inte är så bra...

• Anonym (:o))
    mia83 skrev 2011-08-04 20:16:00 följande:
    Köp ett riktigt gott vin..efter några glas är nog killen inte lika blyg :) bara en liten varning, det kan vara lite osmart att vara hemma första gången med en kille man inte känner, om det nu skulle visa sig att han inte är så bra...
    Tyvärr ingen bra idé att köpa alkohol till någon som sitter på behandlingshem för att bli nykter/ren/laglydig. De brukar ha total nolltolerans på alkohol på behandlingshemmen.

Hör gärna med personalen och läs på om missbrukare och missbrukarbeteende, de kan vara väldigt charmerande, men när missbruket sätter in igen är det många som skulle sälja sin morsa för 5 spänn. Lögner och svek är mycket vanligt, så håll en liten liten varningsklocka någonstans i bakhuvudet så att du inte blir drabbad framöver.

Lycka till med kärleken! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Ska på min allra första dejt tips tack?! :)