Hur gamla var era barn när de började sitta korta stunder i matstol?
Ja som rubriken lyder: Hur gamla var era små när de började sitta i matstolar typ Ikeas Antilop och liknande stolar?
Och hur långa stunder satt de då?
Ja som rubriken lyder: Hur gamla var era små när de började sitta i matstolar typ Ikeas Antilop och liknande stolar?
Och hur långa stunder satt de då?
Några månader med stöd kortare stunder, runt 4 månader satt dom hela tiden under mat samt ett tag efteråt och tryckte ur sig inkomsterna i blöjan...
Vår son satt, med stöd, runt 6 månader. Då började vi med stol och med smakisar, och då fick han sitta med kudde i IKEAs Antilop. Men bara max 15-20 min medan han matades.
Först från 7 mån., när han satt stadigt själv, fick han sitta längre stunder.
Någon mer?
Har en 2,5 månaders som gärna vill vara med när vi äter, därför undrar jag. Han är stark i nacke och rygg och vill hellre sitta upp i knät än att ligga. Försöker tom själv sätta sig upp.
(Dottern var 3,5 månad när hon började sitta med vid bordet när vi åt, var dock max 15-20 minuter åt gången)
tror att min första son var ca 3 månader men han var väldigt stabil, andra sonen var nästan 4 månader.
Du äger inte en Bumbo-stol som du kan ha på bordet så kommer han upp mer och slipper sitta på golvet när ni äter?
Odin kunde sitta i stol från 3 mån. Nu är han fem mån(i morgon) och sitter helt utan stöd så nu är det inga problem alls.
Indra och Alwa satt väl i stolen från va 4-5mån.
Sonen började sitta i stolen kring 4 månader.. vid 3 månader ville han oxå sitta upp men satt i bumbostolen.. den är bättre för så små bebisar nu är han 5 månader och sitter max 15 min i den.. om ens det.. han är inte så bra på sitta ännu så jag har honom fortfarande hellre i bumbostolen.
Dottern började sitt i stolen vid 3,5 månad men hon var så stadig.. satt helt själv (utan stöd!) vid 4,5 månad..
Sex månader. Innan dess satt han i babysittern eller i knät vid måltider.
Vid 3 månader kortare stunder, vid 4 månader satt han stadigt själv, så då fick han börja sitta så länge han ville.
Ca 3 1/2-4mån. Han var väldigt stadig!
O vid 4mån började vi med smakisar vilket gjorde det 'naturligt' o sitta vid bordet o äta. (han har aldrig gillat sin babysitter). Så till en början satt han väl några minuter - hann ge smakisar - sen lyfte vi ur honom. :)
Ca 3 mån var sonen, men han var väldigt stadig. Du lär märka när det kan vara dags.
Det var när vi började med smakisar.
Alma var 4½ mån.
Hedda var 3½ mån.
När vi började erbjuda mat. Sex månader och bara under matstunden. Vi föredrog famnläge . Vi har inte haft något barn som trivts längre stund stillasittandes som bebisar...
Sonen var runt 7 månader när han började sitta stadigt i sin tripp-trapp, Innan dess satt han i famnen när vi åt.
Dottern sitter i stol under matningen (10-20 min) men inte mer än så. Hon är knappt 4 mån och kan inte sitta utan stöd än.
Yngste sonen var 5,5 månad första gången han provsatt i matstolen. Från 6 månaders ålder åt han vissa "måltider" (=smakportioner) i matstolen.