Bugaboo Donkey
Favoritar
Favoritar
Hej! Jag ber om ursäkt om frågan ställts och besvarats innan men jag undrar hur lång tid det tog för er som beställt av WH watts att få vagnen. Vi beställde för ca 3 v sedan och idag fick besked om att vagnen kommer skickas imorgon. Det sades dock inget om hur lång tid frakten tar. Dagar? Veckor? Någon som vet? Hoppas på snabb leverans då vi sålt vår förra vagn ;).
Smoolan - oj vad snabbt. Hoppas det går lika snabbt för oss. Tack så mkt för ditt svar!
Tack alla för era svar!
Hej! Sökte i tråden och hittade en del inlägg som tyder på att det är fler än jag som tycker att selen är på tok för trång. Har testat det på min tvååring men det går inte alls och igår testade jag på min 5-månaders men den var på tok för tajt även för henne. Tycker det är väldigt konstigt att selen är för tajt för en 5-månaders. Jag menar när barnet är så litet som 5 månader funkar ju fortfarande liggdelen (dock inte för min vagnsvägrande plutt, hoppades på sittdelen men vågar inte utan selen). Ska det verkligen vara så? Gör jag nåt fel?
Tack för era svar! Det är min man som monterat selen och jag har frågat honom 20 gånger om han är säker på att han gjort rätt. Han hävdar att så är fallet, med bestämdhet. Men jag får helt enkelt plocka fram instruktionsboken själv och se om jag kan lista ut vari felet ligger.
När jag tittar nu snabbt på den ser selen "maxad" ut dvs remmarna är maximalt utdragna, kanske är det nåt tillverkningsfel?!
Hej igen! Nu har jag fått reda på vad det är för "fel" på min sele. Den är rätt monterad med eftersom den är köpt i England är selen tajtare. Vi var inne på babyproffsen och jämförde vår selen med den som fanns på deras Donkey och vår är ca 10 cm kortare. Expediten sa då att alla länder har olika standarder och att den svenska selen är lite längre än tex den engelska och amerikanska. Typiskt!
Ja enligt expediten är det så och är så även avseende andra märken. Jag tycker också det verkar märkligt men vår selen var de facto ca 10 cm kortare.
Kan tillägga att det, enl expediten, har med de olika ländernas säkerhetsstandader att göra.
Ja det var konstigt.
Tack igen för era svar. Ja jag tänkte jag skulle maila Bugaboo och höra. Återkommer när jag fått svar.
Ang.Maxi Cosi-adaptern så har jag testat den. Jag har en Maxi cosi citi. Adaptern fungerar men babyskyddet sitter väldigt hårt fast. Det är jättesvårt att ta av det från vagnen. Möjligt att det blir lättare med tiden men vi har endast använt det ett par gånger pga att detta. Inte alls som Cams adapter som är supersmidig, den använde vi jätteofta. Jag skulle därför inte vilja rekommendera adaptern till Citi.
Hejåhå- nej tyvärr. Adaptern till Donkeyn är mer som en "ställning". Vi gjorde precis som du beskrev med Cam- adaptern men det går tyvärr inte med Donkeyn.