Inlägg från: babykorv |Visa alla inlägg
  • babykorv

Bugaboo Donkey

vet ni! min donkey välte igår, med min tvååring i! så himla läskigt. plötsligt låg min dotter på marken (klantigt att inte spänna fast henne, jag vet) och vagnen ovanpå. den välte alltså mot handtaget till, när jag hade vänt mig bort en sekund. hade inget hängande på handtaget eller så, då kunde jag nog ha förstått att den kan välta. dottern satt i halvliggande, vänd mot mig, så jag tänkte nog att hon inte behövde spännas fast i och med det.

så tänk på det hörrni att dels spänna fast barnen, dels lasta den lite tungt i botten om ni har barn som väger på gränsen (hon väger 15 kg, max är 17)!

• babykorv
    daniels baby skrev 2011-08-17 09:26:46 följande:
    Nu joinar jag er i tråden för jag är såååå sugen på en Donkey! å känner jag mig själv rätt så kommer det flytta in en snart! Har nu en PT explorer å en bee+ men dom bråkar bara med mig tycke jag=)

En fråga: om man köper donkeyn i duo, får man två sittdelar då eller en liggdel och en sitt?  
    man får en liggdel och 2 sittdelar!
  • babykorv
    daniels baby skrev 2011-08-17 09:36:18 följande:
    Tack för svaret!! jag som inte behöver liggdelen... men tror ni att man kan sälja den fastän vagnen är så pass ny p åmarknaden? 
    du får ju bara tyget till liggdelen, ramen är densamma, tror inte du ska göra dig av med det, om du ska sälja vagnen sen. lätt att vika ihop och förvara!

kolla http://www.bugaboo.com/218#wyg om du undrar mer om vad som ingår. 
  • babykorv
    daniels baby skrev 2011-08-17 09:40:00 följande:
    nä usch va läskigt!!! 
    ja det var läskigt, men hon slog sig inte utan blev mest rädd. dumt av mig att inte spänna fast henne!
  • babykorv

hej!
    skulle behöva era råd...
    köpte en donkey när vi var i nyc i våras och har fått lite problem med vagnen. skummet på handtaget fick en liten liten repa, som nu har vuxit sig större och är ca 5 cm. skitfult! dessutom kärvar chassit lite i teleskop-breddnings-mekanismen, ett av de vita snäppena nere vid marken (om ni fattar). hur som helst har vagnen "gått sönder"...
    jag har inte importerat någon vagn tidigare, utan har alltid köpt direkt av återförsäljare i swe, och då kan man ju bara gå dit med vagnen och få hjälp att fixa det trasiga. 
    hur har ni gjort vid privatimport om ni fått problem? hört av sig till återförsäljaren eller direkt till bugaboo?
    hoppas någon kan svara
    tacksam i så fall! 

• babykorv
    längtanstider skrev 2013-03-06 08:25:13 följande:
    Ni som har sufflet i offwhite hur håller den sig från smuts och att blekas? Är jätte sugen på offwhite men rädd att den blir förstörd fort!
    Har samma erfarenhet som shine. Lätt att tvätta och ser ut som ny när den kommer ur tvättmaskinen. Satte tillbaka den i vått tillstånd, så fick den torka direkt på vagnen.

Däremot  tyckte jag att åtminstone Cam-suffletten blev för genomskinlig i off white, särskilt på sommaren. Det blir klart mörkare inne i vagnen med en blå eller svart sufflett. Om det är bra eller dåligt avgör man ju iofs själv
  • babykorv

är det någon här som letar efter en begagnad donkey duo? hur mycket kan ni i så fall tänka er att betala för en sån? jag har (kanske) en som ska läggas ut på blocket men det är så svårt att veta vad den är värd. köptes hösten 2011 och är använd till 2 barn  (surprise!).

Svar på tråden Bugaboo Donkey