Inlägg från: Länisen |Visa alla inlägg
  • Länisen

Bugaboo Donkey

Hej!
    En fråga. Ni som köpt vagnen i England, hur mycket har ni betalat för själva vagnen, alltså utan frakt? Jag funderar på att låta en släkting som bor där borta köpa duomodellen åt mig och ta med den när hon kommer hit nästa gång.

Är det möjligt annars att beställa den från USA? Jag har tolkat det lite som att man inte kan köpa den därifrån om man inte har möjlighet att befinna sig i affären, men det kanske är fel?

Casper 2010-06-09
  • Länisen

Ok så £1099 verkar det som alltså.
    Är ni alla nöjda med vagnen i övrigt? Har en cam som jag älskar så jag hoppas att denna är lika bra.

Casper 2010-06-09
  • Länisen
    Pärla skrev 2011-08-26 10:08:45 följande:

Ni som har Bugaboo med Offwhite top, blir den inte ganska smutsig med tanke på den ljusa färgen? Är så sugen på den färgen i top, men osäker med tanke på att färgen är så ljus och hur den kommer att klara sig under regn/snöväder?

Jag har haft offwhite top på min cam i drygt ett år (sen sonen kom i början på juni förra året.) Har tvättat den 2ggr, varav ena gången var igår, och den har hållt sig jättefräsch. Nu sist hade den blivit jättesmutsig i och med en flytt, kanten var helt svart till och med, men precis allt gick bort i tvätten på 30 grader. Jag har sprayat den med vanish + haft en halv skopa vanish med i tvättmedelsfacket och den ser ut som ny. Vet inte ens om jag hade behövt använda vanish egentligen, men det kändes lika bra.
    Casper 2010-06-09
  • Länisen

En fråga till er som beställt era vagnar (utomlands?) och fått dem hemskickade. Vet ni vad det blir för mått och vikt på kollit? Min moster ska eventuellt köpa vagnen åt mig i England (hon bor där,) men jag behöver veta vikt och sånt för att hon ska kunna beräkna frakt. Ligger den färdig i en kartong när man köper den omonterad?

Höll på att glömma att skriva vilken typ jag tänkte, men det är en duo. 

Casper 2010-06-09
  • Länisen
    spigg skrev 2011-10-07 18:39:55 följande:
    Duo kommer i två kartonger, och de är STORA. Ja den ena i alla fall, den andra är mindre. Om jag minns rätt var vikten typ 18-20 kilo, måtten vet jag inte. Men det största kartong var ju mer än 1 meter lång på längden.

Ja nu blev det ett väldigt oprecist svar, någon annan som vet bättre?
    Tack! Det är alltså två paket. Hmm...

Nån annan som har ett mer precist svar? 
    Casper 2010-06-09
  • Länisen
    Luella skrev 2011-10-08 07:01:15 följande:
    Länisen: måtten på lådorna är:

Lilla lådan: Längd 90 cm, Höjd 26 cm, Bredd 40 cm

Stora lådan: Längd 90 cm, Höjd 47 cm, Bredd: 63 cm

Duffyn och ThereseX: Det är Barnbutikens andra leverans, första kom i september. Jag tror att leveranserna kommer på lite olika datum, jag fick min från Babytown i veckan som var och det var deras första leverans. Vad gäller Bonti skulle jag inte köpa min vagn där, iaf inte butiken på Östermalm. Jag har en kompis som köpte sin vagn där och dom har varken varit trevliga eller hjälpsamma vid reklamationer.
    Tack så jättemycket!!! Har du nån aning om vad dom vägde också? Glad
    Casper 2010-06-09
  • Länisen
    Luella skrev 2011-10-09 00:11:11 följande:
    Ja, det stod ju på lådorna märkte jag nu

Stora lådan: 22,85 kg
    Lilla lådan: 5,33 kg
    Åh tusen tack!! 
    Casper 2010-06-09
  • Länisen

Ni som beställt från wh watts, hur lång tid tog det att få vagnen från det att de skickat den? Min vagn skickas imorgon, så jag tänkte försöka räkna ut när den kan tänkas komma...

• Länisen

Ni som reklamerat knarrande chassi som är köpt utomlands, hur har ni formulerat er när ni kontaktat återförsäljaren? Min englska är egentligen väldigt bra, men jag kommer inte alls på hur jag ska skriva...

Smoolan, hur gick det för dig till slut? Fick du någon hjälp av wh watts eller vände du dig till bugaboo direkt? 

Casper 2010-06-09
Svar på tråden Bugaboo Donkey