Inlägg från: goldensea |Visa alla inlägg
  • goldensea

Bugaboo Donkey

När lanseringen här i Skåne sköts upp hela tiden så tänkte vi att vi skulle åka till Holland & köpa den. Jag pallar egentligen inte med den långa bilresan men min man ville inte beställa den osedd... Gissa om jag blev glad när jag igår upptäckte att en butik i Köpenhamn fått in den. Jippie! Nu sitter vi här med en svart duo mitt i vardagsrummet. Ni som använder den som mono i vänta på syskonet.. Känns det konstigt att gå runt med varukorgen brdvid eller vänjer man sig vid den?

• goldensea

Vad skönt att höra. Då vänjer jag mig nog snart! Måste bara säga att jag är imponerad över hur lättrullad vagnen är.

• goldensea
    Liafia skrev 2011-09-02 21:24:08 följande:
    Hej alla i tråden!

Väntar vårt andra barn nu i november, storasyster är då 20 mån. Har försökt intala mig att buggan inte är värd sitt pris och att jag kan ha en annan syskonvagn men nu när det drar ihop sig har jag insett att så nog inte är fallet.
    Den har ju allt, utom en tilltalande prislapp.Flört
    Har en Cam sen innan som jag älskar och vill gärna ha nått som är lika lättkört.
    Undrar därför följande:

Varifrån har ni beställt era Donkeys? Och vad har slutnotan hamnat på inkl frakt?

Ni som redan kör med era Donkeys är ni lika nöjda som ni trodde? Några nackdelar stora eller små??
    Går den in i bilen utan problem (har en mindre kombi själva)?

MYCKET tacksam för alla synpunkter och tips!! Glad
    Hej!

Vi köpte vår vagn i Köpenhamn. Den butiken hade vagnen i lager så det är bara att rulla dit, provåka den och ta med den hem. Vi gav DKK 11450 vilket med den dagens växelkurs blev 13800 i svenska kronor. 

Nu vet jag ju iofs inte var du bor. För oss var det ingen big deal att ta oss över till Köpenhamn då både jag och min man jobbar där.  
  • goldensea
    Lindsey skrev 2011-09-09 09:25:22 följande:
    Nu vet jag inte om frågan kommit upp tidigare, men tar den stor plats ihopfälld i bagaget? Är himla sugen på en donkey, men priset är ju inte så lockande så var mer inne på teutonias syskonvagn ett tag men den blir ju gigantisk ihopfälld :/ Inte så kul om vagnen tar upp hela bagaget...
    Vi har en Volvo V50 och vi får in den i bagaget utan att ta av ligg & sittdel. Den tar dock upp hela bagaget då. Ska vi ha med något annat som t ex hunden så får vi ta av ligg & sittdel.. Det gör inte så mkt då det är så himla lätt att ta av dem..

Vi använder den just nu i monoläget då syskonet först väntas i november. Maken älskar vagnen och första gångerna vi var och handlade med den så var det stora diskussioner om vem som skulle köra den.
  • goldensea

Jag skulle för första gången montera på regnskyddet på liggdelen härom dagen men lyckades inte få på det. Jag har googlat men hittar ingen video på hur man gör. Är det bara jag som är korkad som inte lyckas? Jag tror jag har listat ut hur det ska sitta men jag får inte på det.. det känns typ som att regnskyddet är ett par centimeter för litet. Någon annan som upplevt samma sak eller någon som kan förklara hur man gör?

• goldensea
    spigg skrev 2011-12-15 13:17:07 följande:
    De är tighta, men det blir bättre. Citerar mig själv:

"Nu går vi in lite på detaljnivå och jag börjar med regnskydden. På bild 2 och 3 ovan använder jag de originalregnskydd som medföljer vagnen. De är i genomskinlig plast och om jag anstränger mig hårt för att komma på något bra med dem så är det att de är snygga på. I övrigt är de otympliga, hur noga jag än försöka vika dem som tar de ändå upp nästan hela varukorgen om jag har med mig bägge två. De är dessutom rätt stela och svåra att få på, tricket är att haka på dem runt flärpen som man fäller delen med, och sedan dra dem över den åtminstone halvuppfällda suffletten. När man når fotstödet drar man regnskyddet först över ena hörnet och sen över det andra. Det ger med sig med tiden och blir lättare, men när man sen ska ta på det andra regnskyddet så uppstår en sån friktion mellan de två regnskydden att det är svårt att få dem på rätt plats där de kläms mellan delarnas suffletter."

från här: blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/20.../

Tack för svaret. Och den detaljerade beskrivningen. Kanske ska ge det några försök till, annars blir det till att köpa den andra varianten som du hade på dina bilder.
Svar på tråden Bugaboo Donkey