Inlägg från: Johanna200 |Visa alla inlägg
  • Johanna200

Bugaboo Donkey

Hej!
    Håller på och beställer en Donkey, men tänkte höra här om någon vet vad det är för mått på liggdelen invändigt. Har en Cam sedan innan och funderade på om Donkeyns liggdel är mycket mindre. Någon som vet? 

• Johanna200
    Xina skrev 2011-08-30 21:02:58 följande:
    Johanna200: måtten står i trådstarten.
    Ooops...sorryGlad Tyckte jag läst så nogaSkäms
    Tack för svaret ändå!
  • Johanna200

Hej!
    Fick hem min Donkey idag. Har inte hunnit pröva den ute än men är hittills nöjd :). Dock måste jag säga att den känns väldigt mycket bredare än Cameleon i monoläget. Är det verkligen möjligt att man blir så "lurad" av att Camen har sin bredaste punkt över däcken.
    Någon annan som har/haft Cameleon som vet om dom verkligen är EXAKT lika breda?

• Johanna200
    spigg skrev 2011-10-08 20:46:33 följande:
    Någon har här skrivit att Donkeyn är drygt 1 cm bredare. Det är väl bara att mäta själv med måttstock egentligen.
    Ja det är ju sant :). Får ta och göra det för jag är så himla nyfiken...
  • Johanna200
    Lillla My skrev 2011-10-09 09:07:35 följande:
    Jag fick min Donkey Duo i ett paket från Moeders Mooiste i Holland, de hade lagt ner allt i lådan för basen. Den vägde då 28kg.

Varukorgen man har när den var i monoläge gjorde att jag tänkte att jag aldrig ville ha en Donkey när den kom, nu har jag en och jag älskar varukorgen! Det var lite ful, ful, ful....måste ha! på den vagnen. Skrattande 

Angående måtten, när jag hade min Cam så mätte jag dem. Camen var 58.5 och Donkeyn 60cm. Donkeyn känns bredare då den är bred över hela och bredaste delen är suffletten. Camen är ju smalare upptill och hjulen är det bredaste. Nu pratar jag alltså om Donkeyn i monoläge.  
    Då är det ju inte så himla stor skillnad. Lustigt hur ögonen kan bli "lurade" av att den bredaste punkten ligger på olika ställen Glad
  • Johanna200
    memo skrev 2011-10-20 21:57:21 följande:
    Nu har min lilla Bebis äntligen kommit till världen! Så då var det dags att testa liggdelen, och nu undrar jag sluttar era ligdelar också lite neråt med huvudändan??? Som tur köpte jag cocoon, så Han ligger inte ner med huvudet, men ändå. Ska det vara så?
    Jag använder min liggdel och har också fått för mig att den lutar nedåt i huvudändan. Funderade också på om det var en synvilla men jag tror inte det. Har också hört att man kan justera det med karbdorrebanden så jag tänkte testa den under dagen. Hoppas att det fungerar...
  • Johanna200
    Boobear9 skrev 2012-01-13 08:18:22 följande:
    Elisabeth83: Gör den?! Nån mer som tycker det? Jag funderar ju på att köpa den som singelvagn till att börja med, och det är väl meningen att den ska vara lika bra som mono..?
    Har heller inte upplevt att den drar och jag har kört den som mono i några månader.
  • Johanna200
    spigg skrev 2012-01-13 20:30:46 följande:
    Haha, du är snäll och smart du! Man kommer långt med smicker! Japp jag är här, och här i min sidfot finns länk till min grupp Barnvagnar! på Facebook, så om du går med där ska jag samla alla jag vet beställt suffletter till sina Donkeys så att du kan få info om vartifrån de köpte!
    Smyger omkring här i tråden och vill också gärna vara med i facebookgruppen Glad Har ansökt...
Svar på tråden Bugaboo Donkey