Inlägg från: mamma to be |Visa alla inlägg
  • mamma to be

Bugaboo Donkey

Ni som använder Tullsas Regnskydd till Donkeyn; är det modellen för enkelvagnar eller dubbel vagnar?

• mamma to be

Hoppar in här: Har snart 3 barn. Donkeyn är köpt ffa för min 2 åring och nya bebisen. 3,5 åringen som är 104cm och 17kg tung (utan kläder), ska stå på ståbräda är det tänkt.
    Nu innan nr 3 har kommit så vill hursomhelst båda barnen åka och Donkeyn fungerar även för den största. Han får kura ihop benen om han ska få plats under regnskyddet, men det tycker han bara är roligt. Det som jag upplever som negativt för de större barnen är att Donkeyn känns för rank för att de ska kunna klättra upp själva, vilket de glatt gjorde i vår tidigare Phil and Teds. Känner att jag måste lyfta de upp för att inte äventyra att den går sönder. (Gäller även 2 åringen på 12-13kg.
    Även min son på 104cm kan sitta med uppfälld sufflett även om det inte ser ut så när han sitter med den nedfälld.

Däremot undrar jag ibland om jag skulle köpt en Urban Jungle dubbelvagn istället, som är lite stabilare då jag ändå har 2 lite "större" barn som båda kan få "härdsmälta" ibland och har behov av att spännas ner i sittdelen. Då krävs det nämligen stabilitet kan jag säga ;). Men.. då får man å andra sidan inte glädjen att ha en monovagn när de större är på dagis..

Svar på tråden Bugaboo Donkey