Inlägg från: karin1983 |Visa alla inlägg
  • karin1983

Bugaboo Donkey

Hej, måste få rådfråga er donkeyägare angående ett eventuellt köp. Kör runt mina ungar 5 resp 23 månader i en UL-duo -10. Har precis tagit bort liggdelen då min minsting är både för bred och lång för att få plats längre och nu känns inte vagnen alls rolig längre. Saknar ögonkontakten med bebisen och tycker det är besvärligt att gå runt vagnen varje gång något skall rättas till.

Så, senaste dagarna har jag blivit enormt sugen på en donkey istället. Vad tycker ni, är det värt att byta vagn med tanke på mina barns åldrar, hur hade ni gjort? (Vi har även en enkelvagn med ståbräda som används kortare sträckor)

• karin1983

spigg: tack för ditt svar, då borde jag ju kunna motivera ett köp här också. Måste bara övertyga sambon också...

Har försökt läsa på lite mer om vagnen nu. Men, finns det något lämpligt utförande om man inte behöver liggdelen?

• karin1983

Ok, tack. Duo förmin del då alltså. En fråga till; är det några nödvändiga tillbehör som inte ingår i det paketet (typ regnskydd, suflett eller bumperbar)?

• karin1983

Hej,

skrev här för ett tag sedan och har nu bestämt oss för att beställa en Donkey duo. Frågan är bara varifrån. Alternativen vi funderar på just nu är Holland: ca 13000 med dagens eurokurs, Babyproffsen 14500 eller Kidzshop 14800 + inkl presentkort 1000 kr. Har inte läst hela tråden. Är det någon som köpt sin Donkey eller annan barnvagn från Kidzshop? Vilket alternativ hade ni valt?

• karin1983

Mailade med Watts också och då tror jag att priset låg på ca 13000 där också. Däremot var leveranstiden 4 v jfm moeders mooiste (Holland) 4d.

• karin1983

Hej, precis fått hem min fina duovagn. Vet att ni tidigare i tråden pratat om hur man kan ordna selen för stora syskonet men hittar inte de inläggen nu. Hur har ni gjort? Tycker sittdynorna är lite konstiga med sina hål, hur skall man eg sätta remmarna?

• karin1983

En fråga till bara, regnskydden, hur sjutton får man på dem? Är det bäst att sätta på dem i fotänden eller vid sufletten först. Känns ju som det är flera cm som fattas för att skyddet skall räcka runt.

• karin1983

Hej,

nu kört Donkey i någon vecka och är i stort sätt jättenöjda. Två saker stör mig dock. Vagnen gnisslar. Inte mycket men liksom hela tiden. Gör era också det? Dessutom har vi redan från början haft problem med spännet mellan bakhjulen som inte klickar i lika lätt som de andra när man ändrar mellan duo- och singelläge.

Känner ni igen de här problemen. Är det brister man får leva med eller skall man gå in till butiken och klaga?

• karin1983

Hej. Vi har köpt den nya bugaboo åkpåsen till vår 8-månaders och är jättenöjda. Har en elodie-åkpåse sen tidigare (som nu används i vår enkelvagn) och den kändes väldigt klumpig i donkeyns ganska smala sittdel. Lite löjligt kanske, men tycker verkligen att det underlättar vardagen att slippa rätta till en nedhalkad åkpåse varje gång man skall ut. Den är inte jättetjock dock och kan nog bli för tunn om ni bor i norra delen av landet.

• karin1983

Hej, behöver er hjälp. Punktering på Donkeyns ena bakhjul sedan någon vecka tillbaka och börjar redan bli desperat. Sambon lagade hjulet med cykelkitet häromdagen och men den lagningen höll bara någon dag bara tyvärr. Antar att man behöver en ny slang till däcket. Har bara haft vagnar med punkteringsfria hjul tidigare. Går rätt slangar att köpa i barnvagnsaffären eller hur gör man. Detta har säkert tagits upp i forumet tidigare men hittar inte nu.

• karin1983

Hej,

Har inte skrivit här tidigare men läst mycket. Har en donky sedan ett år tillbaka, köpt på babyproffsen. Min vagn har precis som flera andra vobblande framhjul, knarrande chassi och är otroligt trög i hopfällningsknappen. Låter ju som att detta skulle vara tillräckligt för reklammation. Kanske lättast att vända sig till bugaboo direkt. Vilken mailadress har ni som reklamerat använt.

Tack på förhand

Svar på tråden Bugaboo Donkey