Xina skrev 2011-09-09 09:53:21 följande:
Lindsey: den blir rätt liten när man tar av sitt/liggdelar o lägger bredvid. Vi har Volvo, ej kombi o får plats bra med den.
ok låter bra :)
men är den här vagnen verkligen så fantastiskt bra att den är värd ca 14000?
har kollat runt på massa syskonvagnar, väntar syskon i mars, dottern är 11 månader, och ingen utom donkeyn lever egentligen upp till mina krav.
vill kunna ha barnen mot mig, åtminstone det lilla barnet, de flesta syskonvagnar går ju bara att ha dem ifrån sig i sittläge. vill gärna kunna vända sitsarna separat om stora tjej vill åka framåt senare. vill inte ha för små hjul, vill kunna promenera i snö. inte heller vill jag att den ska vara för klumpig.
den enda som någorlunda kommer i närheten annars är teutonia team cosmo men den är ju jättestor och verkar som sagt ta himla stor plats i bilen. annars babyjogger city select men då får man ju ha barnen under varandra och då kommer man ändå upp i ungefär samma pengar som donkeyn.
det som är svårt är bara att övertala sambon då han sett dessa syskonvagnarna för 5-6000 en där det endast går att ha barnen ifrån sig vilket jag vägrar. han är lite dumsnål!