Inlägg från: Dolphin |Visa alla inlägg
  • Dolphin

Bugaboo Donkey

Här är en som just nu också väljer mellan en Donkey, UJ Duet och UJ duo. Och jag var härom dagen och kollade på framför allt UJ duon och duetten, och jag kommer definitivt INTE köpa en Duet. Den är jättesmal och smidig men med absolut minsta komfort för barnen, och det är ju trots allt dom som ska åka i den dagligen och sova gott också förmodligen. Min kille är drygt 2 år nu och kommer vara 2,5 år när syskonet kommer och redan nu är Duetten jätte trång och smal för honom att sitta i, och då hör det till saken att han hade inga ytterkläder när han provade den och är liten och smal för sin ålder.
    Personalen hjälpte mig mäta sitsarna på duon och duetten och det skiljde 2 cm i bredden på dom och med redan ganska så små sitsar så gör det rätt mycket.

Så nu står det mellan en UJ duo och en Donkey, men jag tror det kommer bli en UJ duo faktiskt. Vi har en Teutonia Spirit som vi kan använda när man är iväg själv med den lille och då sitter den ju mot oss, när den börjar sitta.

• Dolphin

Wiesio: jag har inte provat med sonen i ännu på donkeyn så jag vet inte riktigt. Men jag är tveksam till de små skålformade sitsarna faktiskt eftersom sonen kommer vara 2,5 år när han BÖRJAR sitta i syskonvagnen.

• Dolphin

Skulle ni vilja hjälpa mig med lite råd? =) Jag ska köpa en Donkey duo men vet inte om jag ska köpa en från Blocket eller en helt ny just med tanke på att de nya nu har förbättrat chassi? Om det finns garanti på en begagnad jag hittar på blocket kan man inte få nya delar då till chassit? Eller är det ett helt nytt chassi man måste ha?

• Dolphin
    LL2011 skrev 2012-10-15 13:56:35 följande:
    Garantin gäller bara första ägaren - just därför valde vi att importera en ny istället för en begagnad i Sverige (Var samma pengar när vi köpte, början av aug)
    Ok tack!
    Var är bäst och billigast att importera ifrån?
  • Dolphin

Men det är inte bara det med ihopfällningen som skiljer med det nya chassit. Jag fick förklarat för mig igår i en butik att de har förbättrat nåt med chassit som många haft så stora problem med och fått reklamera. Jag är själv i valet och kvalet om jag ska köpa den nya versionen eller den "gamla" som de säljer billigt på Pramworld. Vore ju visserligen skönt och slippa problem men hon i affären sa att det är ju aldrig några problem att få nya delar till det gamla chassit om det nu skulle hända nåt. Men man kan ju hoppas man har tur att det inte gör det.

• Dolphin

Tror ni vår 4 åring som är 1 m får plats i Donkeyn?
    Tänkte låna en tillfälligt bara när vi ska till Stockholm, där kommer han inte orka gå hela tiden.

Svar på tråden Bugaboo Donkey