Catox9 skrev 2011-10-24 19:45:45 följande:
Svarade tidigare men till fel namn..
Jag har min Donkey i V50, inga problem. Dock använder jag den som mono just nu eftersom nya bebisen inte levereras förrän i början på nästa år, då kommer jag byta bil till något större men det är mest för att vi inte får plats med en Maxi Cosi Mobi och ett babyskydd i baksätet.. Eller ja det får plats men knappt något annat och ingen vuxen över typ 175 :P
I bakluckan finns plats för liggdelen men kanske inte så mycket matkassar och annan packning..
Jag plockar alltid bort sittdelen och varukorgen innan jag fäller ihop och plockar in vagnen, vet inte ens om det funkar att ha kvar grejerna och sen fälla vagnen, inget jag har provat iallafall :)
Lycka till med vagn och bil :)
Tack, jag läste sist och förstod att dte var till mig! Jag tror det får plats bra. Jag utgår från att jag kommer göra den till mono och ta av sitt- och liggdel för att sen fälla ihop och så får man stapla de andra delarna för sig.
Vi har en Britax Hiway bak, passagerarsida idag. Airbag fram, som vi måste avinstallera denna gång. Ska testa om det funkar att ha babyskydd fram och hiway bak på passagerarsida, blir kanske för trångt. I annat fall får väl den lille sitta bak han med, men jag tyckte dte var så jobbigt med första barnet eftersom hon i perioder skrek som tusan och jag blev allmän trafikfara när jag skulle försöka få i henne nappen etc.
Tror att maxi cosi mobi är lite större (eller tar lite merplats), vi testade den på Babyproffsen o de rekommenderade hiway:en till v50 eftersom den tar minst plats i. Den sitter egentligen jättebra i mitten men då får det inte plats ngn annan bilbarnstol på sidorna.
Summa summarum är att Donkeyn får plats

Tack för infon!