Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

Bugaboo Donkey

Jag har ingen donkey än men ska skaffa än så snart jag skrapat ihop en liten peng och sålt min fantastiska Brio go. Det är verkligen den enda syskonvagn jag kan tänka mig att ha!

Men min kompis har en och hon har köpt Brios åkpåse till donkeyn. Den funkar med selen.

• Stefanie

Går in och läser de här tråden med jämna mellanrum. Väntar syskon till min snart 11 månaders son i juni och ska SJÄLVKLART byta ut min superfina Brio GO mot en Bugaboo Donkey innan dess!

Jag vet att man kan ha Tulsas regnskydd om man inte orkar med de som hör till vagnen men funderar på om Elodie Details regnskydd funkar också? De finns i så fina mönster och känns roligare än tulsas.

www.babyshop.se/regnskydd-stripes/p/42063

Är det någon som vet?

• Stefanie
    spigg skrev 2011-12-16 22:15:43 följande:
    Bugaboo har inte årsmodeller, så det kommer inte komma någon ny modell nästa år! :)
    Men är det någon som vet hur det är med färger? Är det samma där?
  • Stefanie
    Merde skrev 2012-01-11 13:35:02 följande:
    Hur mycket det skiljer på en monovagn vet jag inte men priset för en duovagn fraktat ligger på kring 11200 kr i jämförelse med 14800 kr som den kostar i Sverige. Det var lite för mycket skillnad för att jag skulle kunna motivera mig själv och sambon att köpa den här hemma. Antar att prisskillnaden torde ligga på ungefär samma för en mono men kan inte säga något säkert.
    Då fortsätter jag med att fråga:
    Är det totalt priset med frakt? Och vad är nackdelen med att beställa vagn från pramworld jämfört med att köpa i Sverige? Jag ska köpa en när som helst och skulle gärna spara de där pengarna jag med...
  • Stefanie

Jag pratade med en kompis om att jag funderar på att beställa Donkeyn från Pramworld och han undrade då om det totala priset jag hört här (nu när de haft 10%) verkligen var det totala med tullavgifter och allt. Jag har noll koll på att handla utomlands ifrån, men är det någon som haft problem med tullen? Det kanske är en dum fråga, men jag har verkligen noll koll så det är väl lika bra att ställa alla dumma frågor!

• Stefanie
    Zvartaliljan skrev 2012-01-15 14:00:53 följande:
    Pramworld ligger ju i England. Alltså aldrig någon tull för det tillhör EU.
    Det var vad jag antog men blev tveksam när han stod på sig... Tack för svaret!

Nu ska vår brio ut på försäljning så ska jag beställa donkey så snart den är såld! 
  • Stefanie

Jag undrar hur många gånger ni donkeyproffs har fått svara på samma frågor era stackare, men här kommer en till!

Hur funkar det med betalningen till Pramworld? Jag har pengar på kontot vid löning, kan jag beställa den redan nu eller betalar man på en gång? Och hur gör man det när det är annan valuta? Jag har aldrig handla online från något annat land än Sverige och har verkligen noll koll.

Vill ju beställa innan de slutar med rean, men har som sagt var inte pengarna förrän nästa vecka...

• Stefanie
    Berry85 skrev 2012-01-24 04:03:54 följande:
    Ok.. Kanske värt att köpa sittdynor då. Läste att det blir lite svalare i vagnen på sommarn med sittdyna och det kan ju vara skönt. Dom va ju inte så dyra om man beställer dem från England tillsammans med vagnen.

Jag tänkte beställa en svart bas med off White topset och tänkte då även ta off White på sittdynorna och åkpåsen, men funderar nu på om det är dumt med tanke på smuts. Nån som har vagnen eller tillbehör i off White? Blir det smutsigt lätt? Och är det lätt att bara torka av isåfall? Funderar på att kanske ta blått topset och tillbehör istället, kanske är mer praktiskt, men jag tycker om könsneutrala färger.. Hmm nu blir det svårt. Hur tänker ni andra? Det är såklart en smaksak, men jag verkar behöva hjälp att bestämma mig:) off White eller blått? Jag kommer ha två pojkar i vagnen.
    Vad roligt! Jag var på väg att gå in här i dag och skriva så gott som ditt inlägg!

Jag har fått priserna från pramworld på en duo idag och ska lägga beställningen i morgon. Det blir off white topset med svarta åkpåsar. 
    Jaja88 skrev 2012-01-24 14:53:12 följande:
    Idag har jag lagt en beställning på en donkey duo från parmworld :) Har fått mycket tips här ifrån tråden! Jag har en pojke som är 17 månader och väntar lillasyster i april. Det blir en svart och rosa liggdel och så helsvart till storebror! Vi beställde massa andra saker också eftersom allt verkar vara mycket billigare där!
    Vet du om frakten blir dyrare när du beställde flera tillbehör? Jag fick veta att om jag köper en donkey duo ska frakten hamna på £60.00 men kom efteråt på att jag nog vill beställa två åkpåsar och en organizer på en gång eftersom att priserna är bra. Men lägger de på frakt på det kanske det ändå inte lönar sig..?

Jag fick hjälp att skriva mailet till pramworld för jag känner mig så väldigt osäker på engelskan men idag insåg jag att de förmodligen kommer att ringa mig och fråga om kortnummer när jag lagt beställningen. Ni som fått samtalet, vad frågar de? Är det bara kortnumret de vill ha eller blir det mycket prat? Om det blir det tänkte jag be en kompis ta samtalet och lämna mina uppgifter...

• Stefanie
    Berry85 skrev 2012-01-25 07:27:42 följande:
    X skrev 2012-01-24 22:38:44 följande: (signaturer i citat är dolda tills vidare)[/quote-nick]Vad roligt! Jag var på väg att gå in här i dag och skriva så gott som ditt inlägg!

Jag har fått priserna från pramworld på en duo idag och ska lägga beställningen i morgon. Det blir off white topset med svarta åkpåsar. Vet du om frakten blir dyrare när du beställde flera tillbehör? Jag fick veta att om jag köper en donkey duo ska frakten hamna på £60.00 men kom efteråt på att jag nog vill beställa två åkpåsar och en organizer på en gång eftersom att priserna är bra. Men lägger de på frakt på det kanske det ändå inte lönar sig?

Vad lustigt:) otroligt vad mycket detaljer det blev att tänka på innan man lägger beställningen:) nu har jag kommit fram till att jag ska strunta i sittdynorna. Känns det behövligt i sommar så får jag köpa det då:) åkpåsen blir iallafall svart. För mig skulle frakten gå upp till £100, men då beställer jag en del större tillbehör till donkeyn, ståbräda med adapter, adapter och bas till maxi cosi babyskydd och sen lite lättare saker son åkpåse.. Så ska du beställa lättare saker så förblir nog frakten £60, men skicka ett mail till dem med allt du funderar på att beställa och fråga vad frakten blir så kan du ju se om det lönar sig.
    79Malla skrev 2012-01-25 07:43:04 följande:
    Jag beställde duon, 1 åkpåse och 2 sittdynor, och frakten blev densamma (£60).
    Tack för svaren! Då borde min frakt stanna på 60 den med!
  • Stefanie
    linaloo skrev 2012-01-25 00:17:12 följande:
    Stefanie: De frågar först om de kommit rätt, sen dubbelkollar de så att de uppfattat beställningen rätt och bekräftar summan. Sen frågar de om de går bra att genomföra order och gå vidare till betalning, då läser du bara upp siffrorna, sen bekräftar de att de gått igenom och att du får vagnen inom du o så många dagar.
    Tack! Då vet jag hur det går till, vad jag är tacksam för den här tråden! Så tryggt att läsa om så många andra som köpt på samma ställe utan krångel. Och skönt för mig som gör mitt första köp utomlands och får så mycket hjälp!
Svar på tråden Bugaboo Donkey