Inlägg från: Elisabeth83 |Visa alla inlägg
  • Elisabeth83

Bugaboo Donkey

Vi flyttar till usa nu och har tänkt oss att köpa en bugaboo donkey. Är det någon som vet var man kan köpa den där? är det någon som vet om Emmaljungas allroundåkpåse passar på donkeyn. Inte för att vi kanske kommer behöva en åkpåse då det inte blir lika kallt där som här..

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Elisabeth83

wehoo snart åker vi till USA och då ska jag köpa mig en åsna! Fri frakt har de just nu på hemsidan också... är det billigast att köpa direkt på deras sida eller via någon återförsäljare eller kvittar det? Vi funderar på att liggdelen ska vara rosa och sittdelen svart.. blir det snyggt tror ni?

• Elisabeth83

Wii snart ska vi köpa vår donkey! :) 1499 dollar kostar den i butik här.. ca 11.000 svenska. Så ska vi köpa en bilbarnstol som passar att ha i också. Maxi cosi eller acta graco.. vilken väljer man?

• Elisabeth83

Nu är jag ägare till en donkey :) Men jag tycker den drar så, men det kanske blir så när man bara har ett barn i? kanske jämnar ut sig med två stycken i sen. En svart och en rosa sufflett blev skitsnyggt :)

• Elisabeth83

Hur ska jag bädda åt lilla bebisen? Vi bor ju inte i sverige utan här är klimatet varmare året runt. Men temperaturen varierar ganska mycket nu vintertid. Idag har det t.ex varit 22 grader, sol och varma vindar. Senare i veckan ska det bli 8 grader, regn och kallt igen. Och det växlar också mycket natt och dag...morgon/förmiddag/eftermiddag. Har lagt i plastad frotté med en filt över och sen en bomullsfilt att dra över.. men det är ju frågan om det räcker en 8 gradig dag.. vädret kommer ju dock bli varmare snart när våren kommer och då ligger väl tempen runt 20-25 grader varje dag... men vad hade ni införskaffat? 

• Elisabeth83

experter! Jag tänkte flyga hem från usa snart och funderar på om jag ska ta med min donkey. Finns det någon resebag som passar till den? Hur frakta den annars? Eller tror ni det blir mer värt och mindre besvär att köpa en billig vagn i Sverige till minsta tjejen? Jag har ju en paraplysulky jag tänkt ha till stora dottern eftersom att jag får ta med den till planen.

• Elisabeth83

Jag har också Maxi cosi och det funkar att ha sits och bilstol. Meen, det har blivit ett jack i bygeln(skumgummit), den över sittdelen. Kan man få en ny? Lite tråkigt att den gått sönder efter 2 mån.. och vi har inte använt den mycket :/

• Elisabeth83
    spigg skrev 2012-04-16 19:20:01 följande:
    Om det är ett jack som ni orsakat, och inte ett ursprungsfel, så tror jag inte att det går på garantin. Hur uppstod jacket?

Inget som går på garantin alltså? Hör med Barnbutiken om de kan beställa in nytt handtag som reservdel åt er.
    Jag vet faktiskt inte. Såg bara att det var sprucket en dag. Ett ganska stort jack. 
  • Elisabeth83

Jag har en teutonia solskärm som jag satt på liggdelen. Den funkar alldeles utmärkt och är mycket bättre än ett parasoll enligt mig ;) 

Svar på tråden Bugaboo Donkey