Inlägg från: sweetpea |Visa alla inlägg
  • sweetpea

Bugaboo Donkey

Kan ni hjälpa mig?

Vi står i valet och kvalet mellan en Cameleon och en Donkey. Får första barnet i februari och kommer förstås att använda Donkey som mono i början. Priskillnaden är ju försumbar, särskilt om man lägger till kostnaden för vinterdäck för camen. Tycker att de större hjulen är en klar fördel med Donkeyn, samt förstås att den funkar även om vi får ett andra barn någon gång.

Till nackdelarna lägger jag dels ev. barnsjukdomar med Donkeyn, dels att man kanske får kompromissa en del med enkelvagnsfödelarna på bekostnad av dubbelvagnsfunktionen, som vi ju ännu inte kommer att nyttja på ett tag (om någonsin, vem vet?).

Vad är smartast tro?  

• sweetpea
    spigg skrev 2011-12-05 09:45:33 följande:
    Jag har haft två Cameleons och har en Donkey och tycker det är väldigt olika vagnar. Väljer med lätthet Donkeyn före Camen vilken dag som helst. Vill man ha en vagn som klarar terräng och snö, OCH är smidig, så väljer man Donkeyn. Visst kan den ha ev barnsjukdomar, men det finns ju garantier just av den anledningen. Vilka enkelvagnsfördelar är det du menar? Just nu kör jag Donkeyn mer i mono än i duo och den konkurrerar duktig även med de singelvagnar jag haft. Och jag är inne på min tionde barnvagn. :)

Jag vet inte riktigt vilka enkelvagnsfördelar jag menar - det är mest en allmän känsla, "something's gotta give", liksom. Ju fler kriterier som ska uppfyllas, desto mer får man kompromissa med kvaliteten på den enskilda funktionen. Ni förstår säkert vad jag menar.

Men okej, det låter ju som att Donkeyn kanske vore nåt ändå. Vi får titta runt lite - det kan ju vara så att det är svårt att uppbåda en i tid till BF också, och då blir ju valet enklare.

• sweetpea
    spigg skrev 2011-12-05 10:25:34 följande:
    Jag tycker faktiskt inte det. Klart att det finns enkelvagnar som är ännu mindre och smidigare än Donkeyn, men det finns också enkelvagnar som är betydigt större och klumpigare! I like it! :) Du kanske redan har läst det här, men här har jag iaf skrivit om Donkeyn: blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/20.../

Tror de finns i lager faktiskt, men det beror ju lite på var du bor förstås!

Jag bor i Stockholm, så det borde kanske lösa sig då.

Vi ska titta en sista gång idag och bestämma oss sedan!  
  • sweetpea
    sweetpea skrev 2011-12-05 10:29:19 följande:
    Jag bor i Stockholm, så det borde kanske lösa sig då.

Vi ska titta en sista gång idag och bestämma oss sedan!  
    Nu har vi tittat och klämt och kört igen, och det blir en cam i alla fall. Den är liksom nättare och jag värdesätter det så högt, liten som jag är. Tack för hjälp ändå!
Svar på tråden Bugaboo Donkey