• LizG

Bugaboo Donkey

daniels baby skrev 2011-08-17 09:58:00 följande:
    jo det är sant! känns lite läskigt att köpa vagnen utan att få klämt på den först, vet att barnbutiken får in den snart så jag får nog avvakta tills dess. är lite orolig över att den kommer ta stor plats i bilen. ( hade UJ duo förrut som tog upp hela bagage utrymmet i vår audi a4) 
    ni som har donkeyn å liten bil, gör ni den till en mono när den ska fällas ihop? nån som har bild på hur den ligger i en baklucka? 
    har en toyota corolla verso och det är ett litet bagageutrymme (vet inte hur det är mot en a4 däremot) men vår UJ duo fick vi ställa in lite i vinkel för att få in den (tog upp all plats) och Donkeyn får jättebra plats! Får tom plats med en ikeakasse under sufletterna om jag vill. Det bästa sen är att man kan plocka isär den i massa bitar om man har riktigt trångt (vilket vi gjorde då sambon köpt en stor grej o glömt att vi hade tvillingvagnen också..). 
  • LizG
    memo skrev 2011-08-20 07:33:53 följande:
    Ni som beställde hos WH Watts: När.de.hade vagnen och skulle skicka den ringde de eller mailade? (har dålig täckning på jobbet - och vill ju inte missa det samtalet...)
    de ringde och så betalade jag det sista, sen skickades den. Annars kan du juh alltid ringa till dem och be dem maila dig istället om du har dålig täckning. Hoppas du får vagnen snart iaf  
  • LizG

Mjmc: jag betalade en deposit först o sen när alla delar kommit o var redo att skickas så betalade jag resten. Betalade m visa över telefon, använde ett sånt där engångskort via banken.

• LizG

mjmc: De har nog gjort lite annorlunda med betalningen då så många beställt från dem. Misstänker att jag var en av dem första, beställde i mars och fick min första veckan i maj (försenat pga att en suflett fattades) o sen har andra svenskar hittat dem också. Kanonbra service. 

Just ja ingen som redan nu tröttnat på suflettfärgen??? Jag fick sand för mina röda var försenade men nu efter en sommar med sand så är jag lite less. De röda sufletterna åker på nu i veckan men de i sand vet jag inte om jag vill ha kvar. Nån som är sugen på att byta?  

• LizG

Offwhite är snyggt men jag tror jag är ute efter en mörk, vill nog helst ha rosa eller blå.. helst rosa för den är såå snygg. Sambon blir väl galen om jag vill ha en rosa vagn men jag har juh en av varje i vagnen så då är det väl inget problem Kan tänka mig att en rosa en röd suflett är ganska snyggt också, men alla är väl snygga?! Älskar att man kan byta färg på sufletterna, slipper köpa flera skötväskor o byta dem som jag gjorde med storgrabben

• LizG

Nån som har ståbräda till sin donkey? Hur är den? Fungerar den smidigt? 

Är det nån som hört något om att de ska släppa en ny ståbräda just till donkeyn?? Har pratat med personal på John Lewis i London och enligt dem så var den en ny på g men hon visste inte när.

• LizG
    spigg skrev 2011-12-05 21:48:09 följande:
    Jag har! Det funkar jättebra, använder den varje dag och det är hur smidigt som helst eftersom att den sitter lite till höger så kan man gå rak bakom vagnen ändå. Här har jag lite bilder på det: blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/20.../

Inte hört något om en särskild ståbräda för Donkeyn, men jag tycker det funkar superbra med adaptern. Jag har även en Bee+ så jag flyttar bara ståbrädan mellan den och Donkeyn.
    Syster Norr skrev 2011-12-05 21:41:22 följande:
    Vilka vagnar tänkte du på som är mindre och smidigare än donkey? Är väldigt sugen på att investera i donkeyn just för att den blir så liten ihopfälld samt att den har bra vinter/terränghjul.
    Det finns ju många vagnar som är mindre än en Donkey Mono rent generellt, men vill man ha en vändbar vagn med svängbara lufthjul, och som således klarar snö och terräng, ja då är ju Donkeyn bäst.
    Kanon
    Har funderat på en Bee + plus också... Kommer att ha två st 22mån och sen nyfödd som måste transporteras runt och då får de stora turas om att använda ståbrädan och sen hade jag tänkt att ha en Bee+ som extravagn då vi behöver köra alla tre i vagn. Lite OT men använder du den med cocoonen? Hur är hjulen på den? ser små ut men den ser så smidig ut och kan användas som resevagn också  
  • LizG

Tack spigg, då verkar been vara lite fel ändå iom de små hjulen..   
    Måste fundera på vad man ska ha för enkelvagn om man behöver gå med tre små barn.. lite krångligt det här. Donkeyn är helt kanon för tvillingarna nu och det är så bra att den kan fortsätta användas i olika kombinationer med den nya lillen också. Men det stora problemet är när man ska gå med alla tre, sugen på den cam men priset är förmodligen svårt att övertala sambon med..  Tips?  

• LizG

Emkalo - spara lapparna o regga vagnen online på bugaboos hemsida.

• LizG
    Eillen09 skrev 2011-12-12 20:16:41 följande:
    Är donkeyn liten som ihopfälld ? Kan man ev ta av hjul ?
    Man kan ta av det mesta så ja den kan bli liten ihopfälld. Gå in på Bugaboos hemsida och titta på videos för donkey så får du se hur man kan göra. 
  • LizG

Vi har svart bas o två olika topset - sand hade vi i somras o nu under vintern kör jag på rött. Det röda är verkligen kanonsnyggt! Väntar däremot en flicka nu så jag är väldigt sugen på rosa har bara sand liggdelslock så nått nytt topset blir det snart för sand ska jag nog låta gå vidare för ärligt talat blev jag lite less på så "blek" färg...
    Visst borde ett rosa o ett rött funka eller skulle det se mysko ut??

• LizG

Rabatt på pramworld - intressant det har jag missat! Hur är det med frakten därifrån? 

• LizG

Linaloo: vagnen har jag redan Har rullat runt den sedan i maj i år Har mailat dem ang fabric sets o ståbrädan för att se frakten för de sakerna. Lite rabatt är juh inte fel, iaf inte när sambon tycker det är helgalet med fler färger  

• LizG
    Mamma Tes skrev 2011-12-29 00:54:02 följande:
    LizG: Åh berätta gärna då du fått svar vad sufflor går på och frakt. Sugen jag med!
    Nu har jag fått svar o de säljer inte fabric set online utan det får man ta över telefon. Jag frågade vad fabric set + extra canopy + wheeled board+ wheeled board adaptor skulle kosta i frakt och det skulle bli 20 pund vilket är helt rimligt. Med tanke på att tex fabric set nu var 63pund och det är mkt billigare än svenska butiker så tjänar man på det ändå. Det blir nog rosa topset till vagnen Frågan är bara, ska jag lyckas hålla mig att sätta på dem till maj då lillasyster kommer eller kommer de åka på innan?!  
  • LizG

Men jag tycker det var ganska tråkiga färger.. ganska lik de som finns.. Vill gärna ha lila, det borde de väl kunna trolla fram?!  

• LizG

79Malla: jag har en Skip Hop Duo Double som sitter kanon. Stor o bra. Använder Skip Hop saddle bag ibland när jag har lite saker o har fått en Bugaboo Organizer som jag ännu inte testat men den kommer nog användas så småningom också

• LizG

79Malla: har tvillingar så jag använder bara vagnen som dubbel tror däremot den blir lite bred för enkel men det är bara en gissning.

• LizG
    NaBas skrev 2012-01-20 12:44:50 följande:
    Jag använder skip hop sup double på vagnen som mono och dou och det funkar alldeles utmärkt:)
    Kör du med remmen eller spännena (alltså dem som finns m klickfunktion) när du kör den mono?  
  • LizG

Jose: vi köpte ett fårskinn på babyproffsen när de hade bra pris (299 tror jag..) o sen så måttade jag o tog fram kniven o gjorde egna hål. Trimmade lite på kanterna o den sitter kanon. Men jag måste säga att pga selarna är korta så är det tajt nu med fårskinn o barnen (19mån) i vinterkläder.

• LizG

Jose: vi har inte använt åkpåse alls utan fällen o vinteroverallen. Tycker det är jobbigt med åkpåse o vinterskor (snöiga sådana...). Vid kallare väder har de haft tjockare under overallen istället o filt över benen. Vi bor i Sundsvall.

Svar på tråden Bugaboo Donkey