Inlägg från: linaloo |Visa alla inlägg
  • linaloo

Bugaboo Donkey

jean1: Jag står oxå och velar över om jag ska köpa en donkey nu när vi får syskon. Storasyster kommer vara ca 14 månader, vilket jag tycker är lite väl tidigt att ha framåtvänd. Alternativet skulle varje fall vara  Emmaljunga twin nitro (som på alla bilder har barnen framåt, men som enligt beskrivningen ska vara vändbar). Den har precis som donkeyn swivelhjul fram. Dock inte testkört någon av vagnarna, men det kan kanske vara ett alternativ?

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Tesan L: Ah, tänkte inte på att man kanske vill ha ett barn mot sig o ett från sig. Mina barn kommer bara skilja just över ett år emellan, så jag har inte tänkt att jag behöver det. Att det är små swivelhjul är ju däremot en klar nackdel, speciellt här i norrland. Hur mycket större är donkeys swivel egentligen? Sen att den är rätt stor ihopfälld är ju oxå en nackdel, men lär inte emmaljunga oxå vara det? 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

systernorr: *Avis!* Den där butiken i Luleå skulle dock få in en donkey nån gång i januari. Håller dock på att försöka sälja min Brio happy och min cam, så jag vill nog köpa innan dess, varje fall om jag får båda sålda.  Även om vi säkert inte kommer till skott ändå. Bor i Piteå, du då?

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Minns inte vad den heter, men den ligger i en möbelaffär. Finns om du söker på Bugaboo's hemsida. Tror däremot bara att de skulle få hem en. Brukar butiker göra så?

• linaloo

Fick bästa julklappen, sambon gjorde ett presentkort med en rebus på. Rebusen var bl a på ett buggande par, på spöket Laban och på twins. Så får en donkey tills lillasyster/lillebror kommer. Inlöses dock vid fördelaktig valutakurs, men det kan jag stå ut med! :)

• linaloo

Åh, jag funderar på vad jag ska välja för färger. Har en cam idag med sand bas och det är ingen favorit direkt. Så är ganska säker på att det blir svart bas, men vad ska jag välja för färg/färger på topset'et? Har en flicka sedan tidigare och en bebis av okänt kön i magen. Vad skulle ni ha tagit? 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Har aldrig sett nån donkey i verkligheten, men rött är snyggt. Önskar dock att det fanns brunt o orange topset. Det är snyggt!

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Det kan funka, men jag har lite svårt för att blanda rött o rosa. Därför jag tvekar till rött, känns svårt att matcha med nåt annat än svart o offwhite typ. Offwhite är ju rätt opraktiskt o svart tycker jag känns lite tråkigt. Blått funkar ju iof med rött. 

Funderar på att ta rött och sen flirta lite med nån i tråden som är duktig på att sy :) 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Tesan L: Det låter riktigt snyggt! Kanske ska göra så jag med?! Ska bara övertala karln att det är fördelaktig valutakurs nu +att de dessutom har 10% rabatt fortfarande på pramworld.

Freja 7 april 2011 ♥
Svar på tråden Bugaboo Donkey