• jean1

Bugaboo Donkey

Hej!

Är en lycklig ägare till en Bugaboo Cameleon men nu väntar vi barn nr 2 och syskonvagn är aktuell. Donkeyn finns evt som alternativ (priset tar emot, även om man får valuta för pengarna) men jag skulle vilja höra ärliga åsikter om vagnen, för och nackdelar. 

Har mest varit inne på en Mountain Buggy Duo (Vi har en UJ och är nöjd även med den, men inget slår buggan)   men det som gör att jag tvekar inför en sådan syskonvagn är att jag inte har lust att sätta bebis i en sittdel vänd från mig när den dagen kommer... så det är väl det största plusset med Donkeyn, att kunna ha barnen mot sig. Att ha den som enkelvagn är inget vi kommer att nyttja då vi kommer behålla båda våra singelvagnar.

Så, få höra nu, allt bra och dåligt med Bugaboo Donkey 

• jean1

Basson Duo var en helt ny vagn för mig men nja, vill nog köpa ett mer känt märke. Och Emmaljunga har aldrig varit ett aktuellt märke för oss, varken när vi köpte vår första vagn elller nu. Just den där modellen (Nitro twin) har ju dessutom ett gräsligt chassi och den ser bara så klumpig ut. nej, Emmaljunga är liksom inte "jag". Kräsen, jag vet... Skäms

Det kommer att bli en MB Duo eller Bugaboo Donkey, frågan är bara vilken. MB har allt och är mkt prisvänlig, men så var det ju det här med att ha liten bebis från sig *vill inte det*. Knappt vår tvååring vill åka så.  

• jean1

Hej!

Står i valet och kvalet ang syskonvagn. Har mest varit inne på en MB Duo eller Duet men inte kunnat släppa Donkeyn just för att det är en Bugaboo (Har en Cam redan som jag älskar) och för att man kan ha bebis vänd mot sig när det är dags för sittdel. 

Vi har en MB Urban Jungle och som sagt en Cam men hade tänkt behålla båda trots köp av syskonvagn. Lite onödigt kanske men dottern har MB som sovvagn på förskolan och jag är för förtjust i Camen för att sälja den... Men, det känns lite lättare att motivera ett köp av en ny Donkey om vi skulle sälja Camen. Vagnen skulle ju bli använd som både Mono och Duo.

Frågan är bara, kommer jag att ångra mig om vi säler vår älskade Bugaboo Cam?? Ser fram emot att få ha Buggan som liggvagn till kommande bebis då jag tycker den är supermysig. Känns Donkeyns liggdel lika mysig och bra?

Ni som använder Donkeyn både som Mono och Duo, hur känns den som Mono om man är van med en Cameleon? Tycker inte det är snyggt med varukorgen på sidan heller....   

Visst måste man ha en annan adapter än till Cameleon för att fästa babyskyddet? (Vi har Maxi Cosi)

Passar Bugaboos nya åSkriv gärna andra saker om ni kommer på sånt som är värt att tänka på!   kpåsar bra i Donkeyn (den modell som ska passa både Cam och Bee)  

Om man vill komma undan lite billigare, vart är bästa stället att handla. Pramworld?   

• jean1
    jean1 skrev 2011-12-31 15:59:46 följande:
    Hej!

Står i valet och kvalet ang syskonvagn. Har mest varit inne på en MB Duo eller Duet men inte kunnat släppa Donkeyn just för att det är en Bugaboo (Har en Cam redan som jag älskar) och för att man kan ha bebis vänd mot sig när det är dags för sittdel. 

Vi har en MB Urban Jungle och som sagt en Cam men hade tänkt behålla båda trots köp av syskonvagn. Lite onödigt kanske men dottern har MB som sovvagn på förskolan och jag är för förtjust i Camen för att sälja den... Men, det känns lite lättare att motivera ett köp av en ny Donkey om vi skulle sälja Camen. Vagnen skulle ju bli använd som både Mono och Duo.

Frågan är bara, kommer jag att ångra mig om vi säler vår älskade Bugaboo Cam?? Ser fram emot att få ha Buggan som liggvagn till kommande bebis då jag tycker den är supermysig. Känns Donkeyns liggdel lika mysig och bra?

Ni som använder Donkeyn både som Mono och Duo, hur känns den som Mono om man är van med en Cameleon? Tycker inte det är snyggt med varukorgen på sidan heller....   

Visst måste man ha en annan adapter än till Cameleon för att fästa babyskyddet? (Vi har Maxi Cosi)

Passar Bugaboos nya åSkriv gärna andra saker om ni kommer på sånt som är värt att tänka på!   kpåsar bra i Donkeyn (den modell som ska passa både Cam och Bee)?   

Om man vill komma undan lite billigare, vart är bästa stället att handla. Pramworld?   

Oj, vad konstigt det blev med texten på slutet !

Passar Bugaboos nya åkpåsar bra i Donkeyn (den modell som ska passa både Cam och Bee)?   

Skriv gärna andra saker om ni kommer på sånt som är värt att tänka på!   

• jean1

Ikväll var vi i butik och klämde lite på Donkeyn, *me like* . Kanske lite besviken på djupet i sittdelen men på demoexet hade de en sittdyna i och det är inget vi kommer att använda så utan den känns den nog större. Reagerade också på att ramen är "oskyddad" på liggdelen om man inte har locket på, på Cam tex är den ju klädd. Annars fanns det nog inget jag inte gillade. Har tom börjat gilla tanken på varukorgen på sidan och ser fördelarna med den.

Så nu säljer vi vår älskade Cam och satsar på en Donkey, wiiii!

• jean1
    jean1 skrev 2012-01-03 20:59:11 följande:
    Ikväll var vi i butik och klämde lite på Donkeyn, *me like* . Kanske lite besviken på djupet i sittdelen men på demoexet hade de en sittdyna i och det är inget vi kommer att använda så utan den känns den nog större. Reagerade också på att ramen är "oskyddad" på liggdelen om man inte har locket på, på Cam tex är den ju klädd. Annars fanns det nog inget jag inte gillade. Har tom börjat gilla tanken på varukorgen på sidan och ser fördelarna med den.

Så nu säljer vi vår älskade Cam och satsar på en Donkey, wiiii!

Önskar förresten lite smakråd...

Vill ha svart bas på vagnen men lurar på om vi även ska ha svart top, eller sittdelen med rosa top? (Har en dotter och väntar en son). Kan man välja olika topfärger s a s?  Och vad är snyggast? Enhetlig top eller svart/rosa?
  • jean1
    linaloo skrev 2012-01-03 23:22:44 följande:
    Man kan välja olika. Jag har en tös sen innan och vet inte vad som finns i magen, men funderar på att ta rosa topset och svart suffla. Då kan dottern ha rosa sufflett och bebis svart sufflett med rosa liggdelslock.

Hade jag vetat om det var en pojke så hade jag nog tagit blå och rosa sufflett. Gillar egentligen inte blå, men tycker den här blå var ovanligt snygg.

Håller med om att den blåa var jättefin, den färgen satt på demoexet som vi provade och jag gillade den också.
  • jean1
    Mamma Tes skrev 2012-01-04 17:43:35 följande:
    jean1: Jag valde rosa suffla till ena sittdelen och svart suffla + liggdelslock till den andra delen. Har flicka sen innan, ut kom en flicka till i sep. Storasyster har den svarta sufflan (och en fin blommig dyna) och lillasyster har rosa suffla och svart liggdelslock. Finns bild på våran vagn i bildtråden.
    Tack för tipset, var in och tittade på din vagn och det var en jättefin kombo! Älskar rosa och i synnerhet cerise. Vi har cerise suflett på vår Cam som vi ska sälja och det tar emot att bli av med den , därför jag är lite sugen på cerise suflett även på Donkeyn (på dotterns sittdel) men kan ändå inte avgöra om det är snyggast med enhetliga topfärger i längden.... Å andra sidan lever man bara en gång och rosa är ju rosa
  • jean1

Kanske får bli en rosa/svart duo då Drömmer. Kommer ju mest köra vagnen som mono och då med lillebror i och som helsvart, så jag borde inte lessna på den rosa utan bara tycka att sittdelen med rosa suflett piggar upp när den används !

• jean1
    Mamma Tes skrev 2012-01-05 07:53:21 följande:
    jean1: Hade jag haft en av varje kön så hade jag absolut tagit en blå och en rosa. Sett bilder på det och tycker det är jätteläckert! Men det är jag det dessutom är dom röda sufletterna jättefina också. För många val

Rött är jättefint också men hade Camen helröd ett tag och kände att jag tröttnade på röd efter ett tag (tyckte även den var känslig för att bli solblekt), så har jag inte kännt med rosa . Men lillebror får nog leva med svart, två färger på vagen känns lagom...! Men, för att det ska bli en Donkey så ska Camen bli såld först....
Svar på tråden Bugaboo Donkey