Inlägg från: EmmaW84 |Visa alla inlägg
  • EmmaW84

Bugaboo Donkey

Jag har också en fråga om åkpåse, vi fick nämligen en superfin och bra åkpåse i fårskinn i julklapp och jag hoppas verkligen att den passar i donkeyn (som vi ska köpa innan månaden är slut har maken lovat).
    Åkpåsen passar bra i vår nuvarande vagn Brio Happy, tror ni att den kommer funka i Donkeyn också?  

• EmmaW84

Åh, är som ett barn på julafton just nu, har precis beställt hem vår svarta Donkey nu. 3-5 arbetsdagar men jag hoppas, hoppas, hoppas att den hinner komma innan helgen!

Någon som har mönster till att man sy egen  suflett  och är det svårt?

• EmmaW84
    Tant Mutti skrev 2012-01-11 09:34:45 följande:
    Tusan, såg just att mönstret är för Camelon! Jaja, principen är den samma men måtten lite annorlunda!

Tack så mycket i alla fall =)  Jag får väl ta måtten på originalsuffletten när den kommer. De ringde idag från barnvagnslagret och berättade att det tyvärr blir lite längre leveranstid på den så det kommer tidigast fredag nästa vecka men mer troligt tisdagen därefter. Buhu  :(
  • EmmaW84
    Katjan skrev 2012-01-11 20:56:07 följande:
    Synd att du inte hinner få vagnen innan helgen.. men en vecka senare är inte så lång tid ändå =).

Barnvagnslagret är väl inte någon av Bugaboos auktoriserade återförsäljare

Nej, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju ;)

Vet inte om de är det, däremot har jag en kompis som beställde sin donkey från dem och hon är supernöjd!

Har jag riktig tur kommer den på fedag denna veckan, håller tummar och tår för det.   
  • EmmaW84

Har nog frågat om det här innan men är det någon som har länk till beskrivning med mått på hur man sur sufletter till donkeyn? Får min i nästa vecka och behöver något att sysselsätta mig med under tiden, hehe.

• EmmaW84

Jag är på jakt efter en större skötväska, vilka modeller passar till donkeyn? Har idag en skip hop dash deluxe och den känns alldeles för liten.

• EmmaW84
    anntherese77 skrev 2012-01-30 13:12:54 följande:
    Har jätteproblem att pumpa vagnen främst fram. För trångt för pumpen... Ventilen verkar lite intryckt - funkar det för er?

Jag hade också problem att pumpa med handpumpen som följde med men man kan dra ut ventilerna en bit, sedan får man skruva och spänna så att inte luften läcker ut men när man väl fått kläm på det så funkar det utan problem
  • EmmaW84

Är det någon som har koll på om det finns något annat regnskydd som passar till sittdelen (eller båda, men främst sittdelen) än det som följer med vagnen? Tycker att det är ganska meckigt att sätta fast och otympligt att bära med sig. Dessutom känns det sådär med plasten, hade nog hellre haft tyg. Men sånt där universalregnskydd, funkar det eller blir det för stort?

• EmmaW84
    Tant Mutti skrev 2012-02-01 10:07:39 följande:
    Jag köpte två svarta universalregnskydd på Gekås för 99 kronor styck som funkar bra! Det går att dra över sidokorgen när den är i monoläge också.

Låter toppen! Får köpa det nästa gång jag är där.
  • EmmaW84
    Berry85 skrev 2012-03-06 15:56:01 följande:
    Tog mig en titt på selet och reagerade på att den där "säkerhetssömmen" som gör att selet inte går att dra ut längre är väldigt lång. Funderar på om man skulle kunna sprätta upp sömmen och på så sätt förlänga selet. Sen syr man bara en ny söm så att det blir precis som innan, med skillnaden att man har fått ett längre sele. Någon som har funderat på det? Vad tror ni om det?

Kanske kunde funka, vågar mig dock inte på att testa med risk att förstöra selen men säg gärna till hur det gick sen om du testar ;)
  • EmmaW84
    Doa skrev 2012-06-14 23:20:02 följande:
    Har ni sittdynor till era vagnar? Bugaboo dynor eller andra? Skulle vilja hitta några fina som passar och som inte är originaldynor. Tips mottages gärna.

Jag har bugaboos egen dyna till min donkey, den är superbra! Dottern blir inte alls lika varm när hon sitter på dynan som utan plus att det är lättare att tvätta dynan än hela sittdelen om det spills i vagnen ;)

Det finns ganska många som syr dynor som passar bugaboos vagnar, kan inga adresser i huvudet men här finns säkert någon hjälpsam som kan tipsa dig om det :)
Svar på tråden Bugaboo Donkey